X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן בוועדת החוקה של הכנסת עוד הוא אמר: המציב שלט "עצור!" בצידי דרכים - יוגש נגדו כתב אישום ח"כ מיכאל איתן בזעם: ניפגש בבחירות. נראה כמה שלטים "שרון לשלטון" אתם תסירו ח"כ איוב קרא: בגישה זו יש לעצור גם את הקבצנים בצידי הדרכים
▪  ▪  ▪

המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן הודיע (יום ג', 17.5.05) כי הוא מגבה את החלטת המשטרה להגשת כתבי אישום נגד מציבי שלטים גדולים בצידי דרכים החוסמים תמרורים ורמזורים.
"כוחות הביטחון יאפשרו מחאה תקינה על-פי חוק, אך לא חסימת כבישים. נתקלנו בעשרות מקרים של חסימות כבישים בהם היה סיכון לחיי אדם. המדיניות שלנו היא לחקור ולעצור ובמקרים חמורים אף לעצור עד תום ההליכים".
עמדה זו הציג בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת על רקע המהומות שקיימו אתמול פעילי הימין שחסמו כבישים וצידי דרכים בכל רחבי הארץ.
עו"ד ניצן התייחס בדבריו לאירוע שהוצג בוועדה (20.4.05) על-ידי חב"דניק בשם מאיר ערד, שסיפר כי השתתף באחת ההפגנות שהתקיימו בצומת מכון ויצמן ברחובות. לדבריו, הוא ושלושה מחבריו הציבו שלטים וחילקו סטיקרים, כאשר במהלך הפעולה הגיחה ניידת משטרה, לקחה את הארבעה למעצר כשהם כבולים בידיהם ובחצות דפקו על דלתותיהם כשהם מגישים לידם את כתבי האישום נגדם.
לאחר בדיקת החומר אמר היום המשנה לפרקליט המדינה: "חבורה של חמישה אנשים שתולים שלטים ענקיים עצור! - זה דבר חמור. כשמסתירים רמזורים ותמרורים - זה דבר חמור! כאשר יורדים אנשים ומסתובבים בכביש בין המכוניות הנוסעות באור ירוק - זה דבר היוצר סיכון. אני לא צריך סיכון ברמה שהולכים לפוצץ לי משהו, אני חושב שנכון במקרים אלו להגיש כתב אישום, אבל הדבר יידון בבית המשפט".
יו"ר הוועדה התפרץ לדבריו ואמר בסערת רגשות: "אנחנו ניפגש בבחירות. אני רוצה לראות כמה שלטים "שרון לשלטון" אתם תורידו. אנחנו לא ילדים. על זה נכנסים אנשים למעצר? על שתלו שלטים? מילא הם הותראו, אך המשטרה אפילו לא הורתה בפניהם להוריד את השלטים, הם אפילו לא חסמו צירי תנועה. אל תגנו על דברים שלא צריך להגן. אם מגינים על אלה אז חבל על כל הדיונים".
ח"כ איוב קרא מהליכוד הוסיף על דבריו ואמר למשנה לפרקליט המדינה, כי לפי הגישה שלו, צריך לעצור גם את הקבצנים בצמתים. "גם אם היה שלט 'ח"כ איוב קרא לשלטון היינו מורידים אותו", השיב לו עו"ד ניצן.
"ננהג באפס סבלנות"
בהמשך דבריו אמר עו"ד ניצן: "המדיניות שלנו כפולה בכל הקשור לפעולות לא חוקיות נגד תוכנית ההינתקות. מצד אחד כלפי אירועים אלימים נפגין אפס סובלנות, לא נסבול הרמת יד, יידויי אבנים על שוטרים או שיהיה איזה שהוא סיכון בתחבורה לרבות חסימת צירים ראשיים - יש בכך סיכון".
"מנגד, אנו מקפידים להנחות שוטרים לאפשר למפגינים לקיים את זכות המחאה, ההפגנה והאסיפה ולכן קיימות הוראות כי לא יפתחו חקירות נגד התבטאויות, אלא באישור הפרקליטות, שזה אומר שלי. צריך לתת גבולות רחבים לחופש ההתבטאות, ולכן לא נאפשר למנוע הפגנות ללא סיבה".
"עם זאת, מותר יהיה למשטרה, והיא חייבת לעצור אוטובוס כאשר התקבל לגביו מידע מודיעיני מוקדם שהולכים לבצע פעולה לא חוקית. אם אין מידע, אלא רק חושדים, יש לבדוק את האוטובוס, לראות אם יש צמיגים, נפט ועוד. המשטרה תוכל למנוע מאדם להיכנס למקומות ציבוריים, לא על סמך סממן חיצוני, כיפה חלילה, אלא על פי הסתברות ממשית שהוא הולך להפר את הסדר הציבורי".
בת 18: לא נתנו לי להיכנס לרחבת
הכותל כי נמצאו אצלנו חולצות כתומות
נציגי המתנחלים הציגו בוועדה עדויות להתנכלויות שוטרים. יסכה לוי, מדריכת כיתה י"א באולפנא בבית אל סיפרה כי כוחות הביטחון בכניסה לכותל, אסרו את כניסתה כאשר הגיעה עם תלמידותיה לטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל, זאת משום שבתיקיהן נמצאו חולצות של גוש קטיף. התלמידות, שמונה במספר, נאלצו לרוקן את תיקיהן מכל מטלטליהן ואף נשמעו נגדן דברי ביקורת מהשב"כ.
בדיון הופיע גם נתן אנגלסמן, פעיל מרכזי במרכז הליכוד שסיפר כי נחקר בשב"כ, כיוון שצילם את אמו יתר על המידה בטקס יום השואה שהתקיים ביד ושם בירושלים.
עו"ד ניצן התייחס למעצר המנהלי של נריה אופן ואמר: "מחר צפויה החלטת בית המשפט. לאחר בדיקה יסודית הצטברו ראיות נגד נריה. גורמי הביטחון באישור שר הביטחון קבעו כי הוא היה מעורב בתכנון פעולת טרור, אך אי אפשר להעמידו לדין כי לא נמצאו נגדו ראיות קבילות. לא רצינו לקחת סיכון ולכן הוא יובא בפני שופט מחוזי ואני מקווה שכולכם מאמינים לאמינות בית המשפט".

תאריך:  17/05/2005   |   עודכן:  17/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
באתר החברה יוכל הגולש לחפש ולמיין הפלגות נופש לפי יעד, לפי חברת אוניות, ולפי הפלגות קצרות (עד 4 ימים) והפלגות ארוכות
מירב לוי
הרשות תנסה להשיג הסדר עם האוצר לשיפור תנאי העסקת פקחי הטיסה    במידה שלא יושג הסדר, יתחדשו העיצומים ביום ראשון
ארי סירקין
מרכז השקעות במשרד התמ"ת יפרסם מכרז לתמיכה במרכזי תמיכה טלפונים שיוקמו בירושלים
מחלקה ראשונה
כך חשפה הבוקר כוכבת הפופ האוסטרלית בת ה-37; בעקבות המחלה נאלצה הזמרת האוסטרלית לוותר בשלב זה על סיבוב ההופעות המתוכנן שלה באוסטרליה
גלית יצחק
יום השמיעה הארצי מצוין היום בארץ    דוד נשר: היום צעירים רבים שנחשפים במועדונים למוזיקה בעוצמה גבוהה עלולים בקלות להזדקק למכשיר שמיעה    ימי עיון בנושא ליקויי שמיעה יתקיימו בכל הארץ    נפתחו קווי מידע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il