מעתה לקוח אשר יבטל עסקה שהזמין מאחד אתרי המכירות באינטרנט, יחוייב בתשלום דמי ביטול של 5% ממחיר העסקה או 100 ש"ח (הנמוך מביניהם), על-פי חוק הגנת הצרכן. כך הודיעו (יום ג', 17.5.05) מפעילי אתרי המכירות באינטרנט.
דני אלוביץ, מנכ"ל אתר המכירות הפומביות 'P1000' אמר, כי "ביטול עסקה על-ידי לקוחות "מתחרטים" הפך ל"מכה" בענף והוא פוגע בכולם. בראש ובראשונה אנו רואים את הלקוחות הרציניים שהיו במקום השני ולא זכו במכירה. הלקוח שזכה וביטל פוגע בעצם בהם. שנית נפגעים גם מפעילי האתרים והספקים שהפסידו מכירה על כל המשתמע מכך".
"להערכת מפעילי האתרים, הם מפסידים הרבה עסקות מכירה כתוצאה מ"היד הקלה על הדק הביטול". כיום אנו הולכים לקראת הלקוחות המבטלים וכדי לא להרתיע אותם אנו מוותרים ומבקשים גם מהספק לוותר על דמי הביטול. למרות זאת יש לנו יכולת טכנית לבדוק מול כל לקוח את היסטוריית הביטולים שלו. כאשר יש מבטל כרוני אנו גובים ממנו את דמי הביטול כחוק. תופעת המבטלים הכרוניים הולכת וגוברת ואיתה אנו חייבים להתמודד. האינטרנט הוא מקום רכישה ידידותי מאוד והרבה לקוחות מוצאים כאן את מבוקשם. לא ניתן לכמה עשרות או מאות למבטלים לפגוע באווירה זו", דני אלוביץ.
עשרת הסיבות השכיחות לביטול עסקה במכירה פומבית: 1. המחיר יקר מדי;
2. לחצתי על ההזמנה בטעות (הילד לחץ על העכבר);
3. זמן אספקה עבר או לספק אין במלאי את הדגם הנ"ל;
4. לא שמתי לב כי המוצר מחודש או מתצוגה;
5. שירות לקוי של הספק;
6. הזנתי דגם לא נכון;
7. בעיית גבייה;
8. זכיתי באותו מוצר באתר אחר או רכישה במקום אחר, במחיר זול יותר;
9. קיבלתי את המוצר במתנה מקרוב משפחה;
10. בעיה עם מפרט המוצר.