אבי אלה, נשיא התאחדות המלונות בישראל פנה (יום ג', 17.5.05) במכתב לשרי האוצר, התחבורה והתיירות בבקשה לקדם הליך חקיקה אשר יאפשר העברת סמכויות מנהל התעופה האזרחית בדבר אישורי טיסות לארץ, לגוף המורכב מנציגי האוצר, החוץ, התחבורה והתיירות.
לטענת אלה, מדיניות התעופה הנוכחית המתבטאת בתגובת שר התחבורה, מאיר שטרית וראש מנהל התעופה האזרחית לבג"ץ של אוסטריאן אירלינס, הינה מדיניות חד צדדית המתחשבת באינטרס של חברות התעופה הישראליות מבלי להתחשב בהשפעות על המשק בכללותו.
הליך החקיקה שמציעה התאחדות המלונות יוסיף לחוק רישוי שירותי תעופה תשכ"ז 1963 תיקון שיצמצם את סמכותם הבלעדית של שר התחבורה וראש מינהל התעופה בדבר אישורי הטיסות לארץ ויאפשר הקמת גוף שיחליט מתוך שיקולים רחבים של כלכלת המדינה.
אלה מציין במכתב, כי יוזמת החקיקה תאפשר לקיים מדיניות תעופה ליברלית והוגנת המתחשבת גם באינטרסים של עשרות אלפי המועסקים ומעסיקים המתבססים על תנועת התיירים המגיעים לארץ. לדבריו, מדיניות התעופה הנוכחית הבולמת את חברות התעופה הזרות מונעת מאלפי תיירים מלשקול ולממש הגעה לביקור בארץ כתוצאה מהעדר תחרות המייצרת היצע גדול יותר של טיסות וטווחים שונים של מחירי טיסות.
השלכות מדיניות זו ניכרות בהגבלת תנועת התיירות לישראל ובעובדה כי חברות תעופה זרות מנצלות את מלוא היצע המושבים המותר להם למרות שהן יכולות להגדילן לאור הביקוש להגיע לארץ.
המהלך לתיקון חוק רישוי שירותי תעופה הינו המשך לצעדים שננקטו על-ידי התאחדות המלונות על-מנת להגדיל את מספר הטיסות לארץ, החל ממכתבים דחופים לגורמי הממשלה דרך הצטרפות לבג"ץ של חברת אוסטריאן איירליינס נגד מינהל התעופה האזרחית ועד ליוזמת החקיקה המוצעת לממשלה.