X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסתדרות ביקשה להסיר את צו המניעה, האוסר על עובדי הבנקים לפתוח במאבק ארגוני לטענת ההסתדרות, איגוד הבנקים מסרב לנהל עימה מו"מ, בניגוד להחלטת ביה"ד מלפני שבועיים
▪  ▪  ▪

ההסתדרות פנתה (17.5.05) לביה"ד הארצי לעבודה, בבקשה להסיר את צו המניעה האוסר על עובדי הבנקים לפתוח במאבק ארגוני בעקבות דוח בכר. הבקשה הוגשה מכיוון שאיגוד הבנקים מסרב לנהל עם ההסתדרות מו"מ, וזאת בניגוד להחלטת ביה"ד מלפני כשבועיים.
לפני כשבועיים, קיבל ביה"ד הארצי לעבודה החלטה, המחייבת את איגוד הבנקים ואת ההסתדרות להעביר לביה"ד דיווח בכתב, בנוגע למו"מ עם איגוד הבנקים על זכויות העובדים בעקבות דוח בכר. בהמשך להחלטה זו, העבירו היום יו"ר הסתדרות המעו"ף, ליאון מורוזובסקי, וראש חטיבת הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, באמצעות עורכי הדין בני כהן ונאוה סנדר, דיווח כאמור, לביה"ד. בדוח נאמר, כי האיגוד אינו מקיים איתם מו"מ, בניגוד להנחיית ביה"ד. ההסתדרות מבקשת לפיכך מביה"ד, להסיר את צו המניעה ולאפשר לעובדי הבנקים לפתוח במאבק ארגוני.
בדוח נכתב, כי סמוך לאחר החלטתו של ביה"ד מלפני כשבועיים, ובהתאם להוראותיו, פנה שמע למנכ"ל איגוד הבנקים על-מנת לקיים מו"מ מיידי ואינטנסיבי לכריתת הסכם מסגרת להבטחת זכויות עובדי הבנקים לתקופה שלאחר יישום דוח בכר, אך האיגוד סרב. מורוזובסקי ושמע טוענים, כי גם אם לא קיימת אחידות בקרב הבנקים לגבי השפעת דוח בכר, אין בכך להצדיק הימנעות מקיום מו"מ בין ארגונים המייצגים את העובדים לארגון המעבידים.
עוד הוסיפו השניים, כי קיומם של יחסי עבודה מאורגנים במקומות העבודה אין בו כדי לשלול מו"מ בין-ארגוני לחתימתו של הסכם קיבוצי כללי. עוד נכתב, כי מורוזובסקי הדגיש בפני מנכ"ל האיגוד, כי גם ההסכם הקיבוצי הכללי שניכרת בין הסתדרות המעו"ף לבין המרכז לשלטון מקומי, בהקשר לתוכניות ההבראה ברשויות המקומיות, ניכרת כהסכם קיבוצי כללי, הגם שלא כל חבריו לקחו חלק בתוכנית ההבראה שגובשה מכוחו.
אשר לטענת איגוד הבנקים, לפיה ועדי העובדים של הבנקים מסרבים לקיים מו"מ בילטראלי עם הנהלותיהם בהוראת ההסתדרות, נכתב בדו"ח, כי שמע ציין במפורש במכתבו לאיגוד הבנקים, כי "אנו מבקשים את השתתפותם של ראשי הבנקים בדיונים". ובהמשך: "אין מנוס מהמסקנה לפיה איגוד הבנקים אוחז בצו המניעה שנמסר לידיו כמוצא שלל רב ולא טורח לקיימו".
בסופו של הדו"ח, מבקשים כותביו סעד מביה"ד: "ראוי כי ביה"ד יסיר את צו המניעה ויאפשר קיום מאבק ארגוני ראוי שרק קיומו יוביל בסופו של תהליך, וגם אם יהיה כואב, לכריתתו של הסכם קיבוצי".

תאריך:  17/05/2005   |   עודכן:  17/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך הורה לחברות הביטוח המפקח אייל בן שלוש    בין היתר יכלול הדיווח מידע על דמי הניהול שנגבו ועל פירוט התנועות והכיסויים בפוליסה
מירב לוי
כך דורש נשיא התאחדות המלונות    אלה פנה במכתב לשרי האוצר, התחבורה והתיירות בבקשה לקדם הליך חקיקה בנושא
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר ראש השב"כ הנכנס בהופעה ראשונה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת    הוסיף: לא נסבול רצח פוליטי נוסף    גילה: מתקיים ריגול לא ערבי בישראל - אך הדבר לא מהווה איום אסטרטגי למדינה
גלית יצחק
מריטת שיער אצל גברים עלולה לגרום לדלקת חריפה בזקיק השערה    ד"ר דב סטמפלר ממליץ להסיר שיער קודם כל על פני שטח גוף קטן, ולחכות כמה ימים ולראות מה התגובה
מירב לוי
זו הפעם הראשונה בה פותחת חברת ארקיע ממשק ישיר לפורטל תיירות חיצוני הפונה ישירות לצרכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il