X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
משרדי האוצר, התמ"ת, הפנים וביטחון הפנים החלו ביישומה של שיטת העסקת עובדים זרים בענף הבניין באמצעות תאגידים מורשים עלות שכר של פועל זר יכולה להגיע לכ-40% פחות מעלות שכרו של פועל ישראלי הפועלים יורשו לעבור בין המעסיקים
▪  ▪  ▪

משרדי האוצר, התמ"ת, הפנים וביטחון הפנים החלו היום (ג',17.5.05) ביישומה של שיטת העסקת עובדים זרים בענף הבניין באמצעות תאגידים מורשים - שיטת הרישיונות.
אתמול ניתנו רישיונות ל-38 תאגידים המאפשר להם לפעול כקבלני כוח אדם בענף הבניין לשם העסקה של עד 400 עובדים זרים בענף הבניין, במסגרת שיטת ההעסקה החדשה של עובדים זרים - שיטת הרישיונות.
במהלך שלוש השנים האחרונות פועלת הממשלה לצמצם את מספרם של העובדים הזרים ולהחזיר למעגל העבודה ישראלים שנדחקו ממנו, או לא השתלבו בו, עקב כניסת העובדים הזרים. דוח שחובר על-ידי הצוות הבינמשרדי שמונה על-ידי שר האוצר לבחינת הנושא קובע, כי המניע העיקרי להעדפת העסקתם של העובדים הזרים על-פני הישראלים הוא הפער בעלות ההעסקה היחסי המגיע לכ-40%.
שיטת הרישיונות תוכננה כך שתייקר את עלות העסקתם של העובדים הזרים, תיצור מנגנונים שיבטיחו את תנאי העסקתם וכן תיצור תחרות בין המעסיקים על העסקת העובדים, על-ידי מתן חופש מעבר של העובדים בין המעסיקים. הרישיונות יצמצמו משמעותית את מספר המעסיקים של העובדים הזרים ובכך תתאפשר אכיפה יעילה של הממשלה על שמירת תנאי העסקת העובדים הזרים וחופש המעבר שלהם בין המעסיקים השונים בענף. בנוסף, כל תאגיד יחויב בהפרשה לקרן, שיופקדו בפיקדון נושא ריבית על-שם העובד ויפדו על-ידו עם יציאתו מהארץ.
שיטת הרישיונות גובשה על-ידי הצוות הבינמשרדי שמונה בחודש אפריל 2002 במטרה לצמצם את הפער בעלות העסקת עובד זר לעומת עובד ישראלי, ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה של ישראלים. בצוות היו חברים נציגים ממשרדי האוצר, התמ"ת והמשפטים ובראשו עמדה המשנה לממונה על התקציבים, יעל אנדורן. הצוות הגיש בחודש אוגוסט 2004 דוח סופי לשר האוצר ולשר התמ"ת ובו הצעה לשיטת העסקה חדשה שבסיסה הוא העסקת העובדים הזרים על-ידי תאגידים מורשים.
ביום 15.8.2004 אימצה הממשלה את דוח הצוות הבינמשרדי והנחתה את שר התמ"ת לפעול ליישום השיטה בענף הבניין. יישום השיטה נקבע על-ידי הממשלה בהסכמה עם התאחדות הקבלנים והבונים.
רישוי התאגידים התבצע על-ידי צוות ממשרד התמ"ת שבראשו עמד אפרים כהן, מנהל יחידת הסמך לעניין עובדים זרים. תהליך רישוי התאגידים נעשה באופן שקוף, וכל תאגיד שעמד בתנאי הסף שנקבעו על-ידי הממשלה, קיבל רישיון. הצוות הסתייע בנציגי ממשלה ממשרדי האוצר, הפנים והמשפטים, ממינהלת ההגירה ומהרשות לאיסור הלבנת הון.

תאריך:  17/05/2005   |   עודכן:  17/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
רווחי הבנק ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו ב-10 מיליון ש"ח לעומת 10.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
מיכאל דבורין
ההכנסות התפעוליות והאחרות של בנק מסד הסתכמו כך מדווח הבנק במסגרת פרסום תוצאותיו ברבעון הראשון של השנה    בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-18.7 מיליון ש"ח בהשוואה ל-17.2 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 8.7%
יפעת גדות
הפלות מגבירות את רוב הסיבות המשמעותיות ללידה טרם זמנה, כולל תנוחה לא נכונה של העובר ושל השליה וצירים ספונטנים מוקדמים
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שערכו חוקרים מ-'Kaiser Permanente'    הסוכרת היא הגורם המשמעותי ביותר להתפתחות הדמנציה ומעלה את הסיכון ב-46%    הסיכון של אנשים עם כולסטרול כולל גבוה היה גדול ב-42%
מיכאל דבורין
כך דורשת ועדת הכלכלה של לשכת התיאום המדגישה כי רק צעד דרמטי כגון הפחתת מס החברות יתרום לחידוש הצמיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il