X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יתקיים בסינמטקים ת"א, ירושלים וחיפה ביוזמת עמותה לחילופי תרבות אוסטרליה ישראל
▪  ▪  ▪

הקולנוע האוסטרלי השני ייפתח ביום ב' (6.6.05) במעמד שר החוץ האוסטרלי אלכסנדר דאונר. 23 סרטים יוקרנו במסגרות הפסטיבל, שיתקיים בסינמטקים בתל אביב, ירושלים וחיפה.
הפסטיבל יתקיים בסינמטק ת"א בין התאריכים 12 - 6 ביוני, יימשך בסינמטק ירושלים 18 - 14 ביוני ויסתיים בסינמטק חיפה 25 - 21 ביוני.
23 סרטים, שיוקרנו ב-3 מסגרות: עלילתי, תיעודי וקצרים של יוצרים אבוריג'ינים, חושפים ברגישות את מורכבות הזהויות של התרבות האוסטרלית.
אורחות הפסטיבל הן אריקה גלין (Erica Glynn) וסו מאסלין (Sue Maslin).
אריקה גלין, תסריטאית, במאית ומנהלת פרוייקטים בקרן AFC [עמותה לחילופי תרבות אוסטרליה ישראל‎], היא ילידת מרכז אוסטרליה לקהילת Kaytej. שפת הקהילה שלה היא אחת מעשרות השפות ששרדו מבין כ-500 הדיאלקטים השונים שדיברו האבוריגי'נים. סרטיה קצרו שבחים בפסטיבלים שונים וסרטה "המיטה שלי, המיטה שלך" שיוקרן בערב הפתיחה, זכה בפרס דֵנדי (Dendy Award, פרס הסרט הקצר במסגרת פסטיבל הקולנוע של סידני). בשנתיים האחרונות היא מכהנת כמנהלת פרוייקטים במחלקה לסרטים אבוריג'ינים בקרן AFC - Australian Film Commission. במסגרת תפקידה היא מעורבת בעשייה של יוצרים אבוריג'ינים וכן מייעצת ומדריכה יוצרים לא אבוריג'ינים שבסרטיהם סוגיות אבוריג'יניות.
סו מאסלין, מפיקה עצמאית ("סיפור יפני" וסרטים תיעודיים רבים) וחברת AICE אוסטרליה, אצרה את תוכנית הפסטיבל. במהלך השנים הייתה בחבר הנאמנים של קרן Film Victoria, ניהלה את מכון הקולנוע האוסטרלי ואת WIFT - קרן נשים בקולנוע ובטלוויזיה במדינת ויקטוריה, אוסטרליה. מאסלין היא המפיקה הראשית של סרט חדש בכיכובה של סוזן סרנדון, המיועד לצאת לאקרנים ב- 2006.
היוזמה
Australia Israel Cultural Exchange - יוזמת ומפיקת הפסטיבל, גיבשה תוכנית המציגה את המיטב בקולנוע האוסטרלי העכשווי. מגוון הסרטים מאפשר טעימה מעולמם של ילידי היבשת האבוריג'ינים, חוויות המהגרים, הקהילה ההומו-לסבית ואנשי לילה והם מספרים סיפורים אוסטרליים, דמיוניים ואמיתיים, המאפשרים הבנה טובה יותר של הארץ הזאת ושל עמה.
לדברי סו מאסלין, "נבנתה התוכנית כך שתספק גם הֶקשר להבנת עולמם של הבמאים והתפתחות שפתם האמנותית, על-ידי שילוב עבודותיהם המוקדמות לפני הסרטים העלילתיים. התפנית המשמעותית שחלה בקולנוע האוסטרלי של השנים האחרונות היא עלייתם של יוצרים אבוריג'ינים והעשייה הייחודית ורבת העוצמה שלהם. סרט הפתיחה מתחת לעננים, בבימויו של איוון סן, מגולל סיפור מסע פואטי ונוקב של שני גיבורים מיישובם הנידח אל העיר. יצירות אלו עומדות במרכז פסטיבל הקולנוע האוסטרלי הנוכחי, החל בסרטים תיעודיים על אמנים אבוריג'ינים (התבניות של ג'ף בארדון), דרך קומדיות שנושאן הוא אמנות אחזקת המכונית בשטח נידח (מכונאי הבוּש) וכלה בדרמות מלוטשות המתרחשות במדבר, כמו המיטה שלי, המיטה שלך בבימויה של אורחת הפסטיבל אריקה גלין".
AICE - העמותה לחילופי תרבות אוסטרליה ישראל
בדצמבר 2002 נחנך הארגון בהצהרה משותפת של שרי החוץ של ישראל ואוסטרליה שבירכו על הקמתו. בהצהרה זו מכירות שתי הממשלות בכך שהקשרים שאֵייס עוזרת לגבש, רותמים את המשאב היקר ביותר שיש ברשותן של שתי המדינות - הביטוי האמנותי של אזרחיה. הארגון, שהוקם ביוזמתו של אלבר דדון, מלבורן, המכהן כיו"ר, יוזם אירועי תרבות באוסטרליה ובישראל, מתוך אמונה כי חילופי תרבות בין המדינות יובילו להעשרת שני הצדדים. הפרוייקט הראשון בישראל היה תערוכה רחבת היקף של אמנות אבוריג'ינית עכשווית ובשנה שעברה יצאו לדרך פסטיבל הקולנוע האוסטרלי בישראל ופסטיבל קולנוע ישראלי באוסטרליה.
כדי לשקף את אופיו הדו-צדדי של הארגון קיים חבר נאמנים בכל אחת משתי המדינות, המורכב מאנשים המחוייבים לקידום התרבות. חברי עמותת אייס בישראל: פיטר אדלר, מירון איזקסון, דינה אלדור, גילה אלמגור, אילן דה פריס, מיכה לבינסון, גבי לוי, אילנה צור, אסי רפאלי, רנן שור וכתרי שחורי. חברי אייס באוסטרליה: פיטר אייבני, יוסי טל, אורה לוין-ליפסקי, סו מאסלין וד"ר ג'ין שרמן. שגריר אוסטרליה בישראל, מר טים ג'ורג', ושגריר ישראל באוסטרליה, מר נתי תמיר, מכהנים בחבר הנאמנים בתוקף תפקידם.

סינמטק תל אביב - 03-6060800
סינמטק ירושלים - 02-5654333
סינמטק חיפה - 04-8353500
תאריך:  17/05/2005   |   עודכן:  17/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
השנה ייערך הסלון האוירי ה-46    למעלה מ-40 מדינות וכ-2,000 חברות יציגו בו    14 חברות ישראליות מציגות בביתן    מנכ"ל מכון הייצוא: הביתן הישראלי תוכנן ונבנה באופן מיוחד לאירוע זה
הדר פרבר
היקף הסמכויות שניתן לסגן השר אפללו נחשב לנרחב במיוחד כיוון שהוא כולל בין היתר טיפול בכל תחום התעסוקה אשר היה בעבר משרד עצמאי ונפרד
גלית יצחק
עמותת אחת מתשע קוראת למשרד הבריאות לכלול נשים מגיל 75 ואילך בזכאות לבדיקת ממוגרפיה לגילוי סרטן השד    אי הזכאות לבדיקות מסכן את חייהן
עומר שיקלר
משרדי האוצר, התמ"ת, הפנים וביטחון הפנים החלו ביישומה של שיטת העסקת עובדים זרים בענף הבניין באמצעות תאגידים מורשים    עלות שכר של פועל זר יכולה להגיע לכ-40% פחות מעלות שכרו של פועל ישראלי    הפועלים יורשו לעבור בין המעסיקים
מיכאל דבורין
רווחי הבנק ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו ב-10 מיליון ש"ח לעומת 10.8 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il