X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקבינט החברתי-כלכלי ידון בשבוע הבא בהצעת החלטה של משרד האוצר בעניין הקמת המקטע הדרומי של מערכת הולכת הגז הטבעי ההצעה גובשה על-ידי הממונה על התקציבים בהסתמך על בחינת כדאיות כלכלית שבוצעה על-ידי נציגי אגף התקציבים ורשות הגז הטבעי
▪  ▪  ▪

הקבינט החברתי-כלכלי ידון ביום שלישי הבא בהצעת ההחלטה שגובשה על-ידי הממונה על התקציבים, קובי הבר, לפיה הממשלה תפעל להקמת המקטע הדרומי של מערכת הולכת הגז הטבעי באופן מיידי באמצעות חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ. לפי ההצעה, כבר בשנת 2007 יהיה הגז הטבעי זמין לתעשיה וליצרני החשמל בדרום הארץ זאת במטרה להוזיל את עלויות האנרגיה למפעלי התעשיה בדרום הארץ, ולאפשר הקמתן של תחנות כח לייצור חשמל בטכנולוגיה של שילוב כוח וחום (קוגנרציה) באזור.
הצעת משרד האוצר מסתמכת על בדיקת כדאיות כלכלית של הקמת המקטע הדרומי שנעשתה על-ידי אגף התקציבים במשרד האוצר ורשות הגז הטבעי במשרד התשתיות ואת עריכתה סיימו בימים אלה.
במשרד האוצר מוערך אומדן התועלת המשקית החזויה מבניית המקטע ב-370 מיליון דולר, וזאת אל מול עלות צפויה של הקמת המערכת בגובה של כ-120 מיליון דולר. בנוסף, מדגישים באוצר, טמונות בפרוייקט תועלות נוספות למשק שלא הובאו בחשבון במסגרת הסכום האמור, ובהן עידוד התעשיה באזורי הפריפריה, מעבר מפעלים ממרכז הארץ לנגב, תרומה לאיכות הסביבה והפחתת תנועת מיכליות הדלקים בכבישים.
עקב הכדאיות הכלכלית הרבה הטמונה במעבר לגז טבעי, הצפי במשרד האוצר הנו כי יצירת ודאות להקמת מערכת ההולכה בתוואי הדרומי תגרור אחריה חתימת חוזים לאספקת גז לצרכנים בדרום ותאיץ את כניסת ספקי הגז הטבעי הנוספים למשק.
לפיכך, מדגישים באוצר, יש צורך לנקוט במדיניות לפיה הקמת מערכת ההולכה בתוואי הדרומי לא תהיה כרוכה בקיומן של התקשרויות נוספות לאספקת גז טבעי למשק הישראלי. זאת בעיקר לאור העובדה כי מתקיים משא ומתן מתקדם בין חברת החשמל לבין חברת הגז של מצרים בעניין אספקת גז טבעי לחברת החשמל, בנוסף לחוזה הקיים עם קבוצת "ים-תטיס".

תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שוש מיימון
פעילויות מגוונות ובהן למעלה מ-200 סוגים של סדנאות עם מנחים מובילים מהארץ ומהעולם, בנושאים של מודעות, מוזיקה ותנועה
מיכאל דבורין
מהתוצאות העסקיות שהחברה פרסמה היום עולה כי הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמו לסך של 141 מיליון ש"ח לעומת 99 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 42%
ארי סירקין
יו"ר ועדת המשנה למיסוי, ח"כ אהוד רצאבי, מציע כי במסגרת רפורמת המס שמגבש האוצר יושווה המס שמשלמים בעלי עסקים קטנים למס החברות
מיכאל דבורין
הרווח הנקי של הבנק הבינלאומי הסתכם ב-79 מיליון ש"ח    בבנק מסבירים, כי הגידול ברווח נובע מעלייה ברווח מפעולות מימון ובהכנסות מעמלות תפעוליות וירידה בהפרשות לחובות מסופקים    יובנק שתוצאותיו אוחדו לראשונה בדוחות הבינלאומי תרם 7.4 מיליון ש"ח לרווח הנקי של הבנק
מיכאל דבורין
כך פסק נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יהושע פלפל, אשר אישר את צו המעצר המנהלי לנריה אופן עד ה-8 באוקטובר 2005    משפחתו בתגובה: "מופז מפעיל אמצעים לא דמוקרטיים, השלטון מאבד את שפיות דעתו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il