X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך התבטאה ח"כ פינקלשטיין בתגובה להצהרת רה"מ ושרת המשפטים 'מגמה ירוקה' החתים כ-2,000 איש נגד יוזמת ניצנים המועצה הארצית לתכנון ובנייה: נשמר את שטחי החולות הוחלט על רכישת 300 מגורונים נוספים
▪  ▪  ▪

ארגון "מגמה ירוקה" מדווח (יום ד', 18.5.05) כי אסף כ-2,000 חתימות נגד יוזמת ניצנים, וזאת רק מתפוצה ראשונית של העצומות ברשת ובקמפוסים בהם ישנם תאים של מגמה ירוקה, סטודנטים למען הסביבה.
מאמצי הטירפוד נעשים כדי לסכל את התוכנית אותה דוחף ראש הממשלה אריאל שרון: העברת מתיישבי גוש קטיף לאזור ניצנים. שרון הודיע הבוקר במסיבת עיתונאים שכינסה שרת המשפטים, ציפי ליבני, כי הוא מוכן לסייע במתן תמריצים נוספים למתיישבים כדי לעודד אותם לעבור לניצנים.
במקביל ציין, כי אופציה זו ניתנת להם לזמן קצוב, ואם לא ינצלו זאת במהירות ויודיעו תוך שבוע-שבועיים, כדבריו, על הסכמתם, לא יינתנו להם ההטבות הנוספות.
השרה ליבני, הממונה על תוכנית ניצנים, אמרה במסיבת העיתונאים שכינסה במשרד ראש הממשלה בירושלים, כי אם המתנחלים מעוניינים בתוכנית, אין להם עוד הרבה זמן. "החלק העוסק ביום שאחרי ההינתקות ולפני אישור התוכנית הכוללת, דורש זמן התארגנות, ולכן אנחנו מבקשים ואומרים מחמת ההגינות - מי שיבוא בדקה ה-90 לא יקבל את אותם הדברים שניתן יהיה לתת למי שנמצא היום".
עד כה הודיעו 426 משפחות על נכונותן להצטרף לפרויקט, מעט פחות מהמינימום הנדרש להקמת הפרויקט. ועדת השרים אישרה הבוקר, בנוסף, רכישת 300 מגורונים, זאת נוסף ל-320 שכבר הוחלט לרוכשם.
ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) אומרת בתגובה לאולטימטום שהציבו ראש הממשלה ושרת המשפטים למתיישבי גוש קטיף וצפון השומרון: "הדבר מזכיר סיטואציית אונס כשהאנס מצפה מהנאנסת לרצותו מיוזמתה ואף לסייע לו בכך".
"לא די שעומדים להרוס למתיישבים את מה שבנו בעמל כפיהם למעלה משנות דור, עתה בכוחנות הבולדוזרית האופיינית אונסים אותם לעשות זאת מרצון ולקדם בעצמם את מפעל ההרס שמתנהל נגדם".
במועצת יש"ע מגדירים את "האולטימטום" שהציבה שרת המשפטים כ"מעשה נבזות שפלה". "במקום לפתור את הבעיות האמיתיות מולן ניצבת הממשלה, לבני משתמשת בשיטות של סחיטה ואיומים שמטרתן יצירת לחץ וזריעת פילוג בקרב התושבים", אומרים ביש"ע. במועצת יש"ע מציעים לתושבים שלא ללכת אחרי מיצג השקר ולדחות את ההצעה.
שי גולוב, מנכ"ל מגמה ירוקה: "אני מתקשה להבין מדוע הממשלה מתעקשת לבנות בניצנים. בניגוד לממשלה, רוב הציבור נגד יוזמת ניצנים וזאת משום שהציבור מספיק חכם כדי להבין שיישובים חדשים צריכים מקומות עבודה, בנייני מועצה, מרכז מסחרי, כבישי גישה לים - בנייה שתמחק את חולות ניצנים בתוך זמן קצר וכל זאת בלי שמצאו למפונים קרקע לחקלאות".
גם שלמה וסנטל, מגני טל וממנהיגי גוש קטיף, אמר בעבר כי הוא מתנגד לתוכנית ניצנים. "אני לא רואה איך חקלאי אמור לגור פה בדיוק אם הוא צריך לנסוע לפחות 20 קילומטרים לחממות שלו".
לטענת הארגון, בניית יישובים ללא תכנון מקיף בתוך או על גב השמורה, תגרום לגלישה מתמדת לתוך השמורה ולהרס רצועת החולות במדינת ישראל.
ראוי לציין כי מארגון "מגמה ירוקה, סטודנטים למען הסביבה" מבקשים להדגיש כי הארגון אינו נוקט עמדה באשר לסוגיית ההינתקות, יחד עם זאת בארגון מתנגדים לפגיעה בשמורת החולות על מזבח ההינתקות.
אולטימטום למתפנים
המועצה הארצית לתכנון ובנייה הורתה לפני כשבוע על הכנת תוכנית מתאר ארצית להרחבת ניצנים, אשר מחד גיסא, תשמר לדבריה את שטחי החולות ומאידך גיסא, תיתן מענה לצורכי מתיישבי חבל עזה המפונים, במסגרת מכלול הפתרונות המוצעים.
המועצה קבעה עוד, כי למתיישבים ינתנו 60 ימים להירשם למגורים באזור ניצנים וכי אם לא תהיה היענות מספקת לתוכנית, היא תבוטל. לא נקבע, בשלב זה, האם יוקמו במסגרת התוכנית יישובים חדשים או יורחבו יישובים קיימים.
תתחילו לעבוד
אתמול סייר ראש הממשלה, אריאל שרון, במקומות המיועדים לאיכלוס תושבי גוש קטיף שיפונו במסגרת תוכנית ההינתקות. שרון סקר בביקורו את התקדמות ההכנות לבנייה ולתשתית. השר הרצוג שהתלווה אמר, כי עד אמצע אוגוסט יהיו המגורים הזמניים מוכנים לאיכלוס, וציין, כי על המתיישבים לקבל את ההחלטה בהקדם מכיוון ש"כל הקודם זוכה". הוא ציין, כי לאזור הזה יש פוטנציאל לקלוט מתיישבים אחרים שאינם מרצועת עזה.
שרון נזף במהלך הסיור באנשי משרד השיכון ואמר: "תתחילו לעבוד, אני אומר לכם - תתחילו לעבוד. הייתי פה לפני חודש וכלום לא זז. אנחנו מבזבזים זמן. תתחילו לעבוד". הוא ציין שבמידת הצורך שיציבו במקום 450 קראוונים כדיור זמני.
בהכנת הידיעה השתתפה רנית נחום-הלוי

תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    בחודש אפריל נהרגו בתאונות דרכים 33 בני אדם ו-178 נפצעו קשה    נרשמה ירידה בתאונות הדרכים החל בחודש מרס 2004 ועד אפריל 2005
הדר פרבר
ככל הנראה החרטה שהביעה החיילת הפחיתה מעונשה: "פעולותיי גרמו להגברת השנאה... כלפי ארה"ב, מה ששם את החיילים והאזרחים בסיכון רב יותר. אני לוקחת אחריות מלאה למעשיי... ההחלטות שלקחתי היו שלי ושלי בלבד"
מירב לוי
שריד אמר את הדברים במסגרת השקת מרכז המרכז לזכויות הילד והמשפחה במכללת שערי משפט בהוד השרון; הוסיף: דוברת עצמו הוא איש טוב בעל יכולות שנוצל לרעה; השרה לבנת על דברי שריד אתמול: התקפה משולחת רסן
רנית נחום-הלוי
את הדברים אומר ח"כ רוני בריזון, בן למשפחה חסידית לשעבר    אני לא ייעץ לרב להתפטר - אך עננה כבדה תמשיך ותרחף עליו    ח"כ ברונפמן קורא לרב להתפטר מתפקידו    ח"כ ישי: אני מאמין שגם הרבנים תצא זכאית
יפעת גדות
מחקרים רבים הראו את ההשפעה השלילית של הלחץ על הבריאות הפיסית כמו לחץ הדם, מחלות לב וכו    עלייה בהורמוני הלחץ מובילה לליקויי זכרון באנשים מבוגרים ולקשיי למידה אצל צעירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il