X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר חדש של ממשלת ארה"ב בחן עשרות מקרי חבלה במחשבים כדי לבדוק מהם המניעים העומדים מאחורי המעשה ואיזה נזק נגרם למדינה בעקבות זאת
▪  ▪  ▪

עובדי חברה אשר מחבלים במחשבים - עד כדי כך שהם מסכנים את הביטחון הלאומי או את הכלכלה, מונעים בדרך כלל מתוך יצר נקמה נגד הבוסים שלהם - כך עולה ממחקר חדש של ממשלת ארה"ב, אשר פורסם אמש (17.5.05).
המחקר שהוזמן על-ידי המחלקה לביטחון פנים, בחן עשרות מקרי חבלות במחשבים במשך שש שנים על-מנת לקבוע מהם המניעים העומדים מאחורי המעשה ואיזה נזק נגרם למדינה בעקבות זאת.
המחקר, עליו מדווחת סוכנות איי.פי, מתאר את רוב ה"תוקפים" כעובדים ממורמרים או עובדים לשעבר - בדרך כלל ממחלקה טכנולוגית - אשר כעסו בעקבות מקרים שונים בהם ענייני משמעת, חוסר-קידום או פיטורים. ההתקפות כללו מחיקת תוכנות חיוניות או מידע חיוני, פרסום חומר פורנוגרפי באתר אינטרנט או פגיעה ברשתות שלימות.
על-פי המחקר, רוב ה'חבלנים' הראו סימני מצוקה בטרם פעלו: היעדרות מהעבודה, איטיות בעבודה, ויכוחים עם עמיתים לעבודה ועוד. כמעט כל העובדים נקטו במספר צעדים כדי להסתיר את זהותם המקוונת - לפעמים אפילו התחזו לעמיתיהם - כשהם זממו את החבלה. נציין, כי מדובר בטווח גילאים של עובדים בגיל העשרה ועד פנסיונרים.
באחד מהמקרים אשר הודגש במחקר, עובד לא מזוהה אמר כי שם לב להתנהגות יוצאת דופן של אחד מהאנשים שגרמו לחבלה - אשר גרם לאמצעי התקשורת של החברה לחדול מפעילות למשך למעלה מיומיים בעקבות מחלוקת בנושא תשלום כלשהו - אך כי ייחס את ההתנהגות לכך שהוא "בחור מוזר מעולם ההיי-טק". מאט דוהרטי, העומד בראש מרכז האיום לערכות הלאומי של שירותי המודיעין, אמר לסוכנות איי.פי כי מדובר במקרים אשר ניתן למנוע.
נזק כלכלי, נזק תדמיתי
הדוח ממליץ כי מלבד תשומת לב יתירה, יקפידו המנהלים לספק הליכים מתאימים באמצעותם יוכלו עובדים ממורמרים או לא מרוצים לקבל מענה לתסכולם. רוב החבלות עולות לחברה כמה עשרות אלפי דולרים אך לפחות שני מקרים דווח על נזק של למעלה מ-10 מיליון דולר כך עולה מהדוח, אשר נערך בשיתוף עם אוניברסיטת Carnegie Mellon.
בדוח נכתב עוד, כי כמעט בלתי אפשרי להעריך את התדירות של ההתקפות הפנימיות נגד מחשבי החברה מכיוון שחברות אשר הפכו לקורבן בדרך כלל אינן מדווחות על כך. מהדוח עולה, כי חברות חוששות מיחסי-ציבור שליליים וכי בדרך כלל לא ניתן לגלות מספיק מידע כדי להאשים את האשמים - וכך למעשה נותרת החברה עם הפרסום השלילי, אשר לא הוכח ועם סימני שאלה מצד השוק.
הדוח חקר 49 מקרי חבלה בחברות וארגונים כולל בנקים, בין השנים 1996-2002 אשר דווחו לרשויות. המקרים אינם כוללים ניסיון לגנוב מידע של החברה על-מנת למכרו למתחרים.

תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  19/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מלבד מפלגת האופוזיציה המרכזית, Popular Party, גיבו כל המפלגות את ההחלטה
מירב לוי
הוסיפה: דוגמא אקטואלית לכך היא ניצולם לרעה של ילדים המוכרים דגלים ליום העצמאות; ד"ר קדמן: מזעזע לשמוע את ההורים של החשודים באונס הנערה ביישוב נשר
מיכאל דבורין
החברה הודיעה היום כי סיימה את הרבעון ברווח נקי של 13 מיליון ש"ח לעומת 6.5 מיליון ש"ח ברבעון המקביל בשנת 2004; הרווח הרבעוני לפני מס הגיע ל-20 מיליון ש"ח לעומת 11 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד
ארי סירקין
כך התבטאה ח"כ פינקלשטיין בתגובה להצהרת רה"מ ושרת המשפטים    'מגמה ירוקה' החתים כ-2,000 איש נגד יוזמת ניצנים    המועצה הארצית לתכנון ובנייה: נשמר את שטחי החולות    הוחלט על רכישת 300 מגורונים נוספים
גלית יצחק
כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה    בחודש אפריל נהרגו בתאונות דרכים 33 בני אדם ו-178 נפצעו קשה    נרשמה ירידה בתאונות הדרכים החל בחודש מרס 2004 ועד אפריל 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il