X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבית משפט השלום בירושלים הוגשה תביעה אזרחית תקדימית מטעם מדינת ישראל נגד שני פעילי ימין; משפטנים מביעים חשש כי עצם הגשת כתב התביעה עלול לפתוח במלחמת התדיינויות בין המשטרה ומתנגדי ההתנתקות בגין האשמות הדדיות שונות
▪  ▪  ▪

בבית משפט השלום בירושלים הוגשה היום (18.5.05) תביעה אזרחית תקדימית מטעם מדינת ישראל נגד שני פעילי ימין. לטענת המשטרה, הנתבעים תכננו מראש להונות ולהטריד את משטרת ישראל בכך שימסרו לה ידיעה כוזבת על אירוע פלילי, שיגרום להעסקתם של שוטרים ולבזבוז משאבים רבים, על-מנת לבחון את היקף הכוחות שיופעלו בעקבות הודעתם הכוזבת, וזאת כדי להיערך למעשים דומים, אשר יבוצעו במהלך הפגנות עתידיות נגד תוכנית "ההינתקות" הצפויה.
לטענת המדינה, באמצעות עו"ד ניר סרי, ביום 22.2.05 בשעות הצהריים רכשו הנתבעים טלפון סלולרי לשם ביצוע תוכניתם. בשעה 19:32 באותו היום התקשר נתבע 2, יחד עם נתבע 1 למוקד משטרת מחוז ירושלים והסווה את קולו, כך שישמע כקול נשי. נתבע 2, לפי כתב התביעה, הזדהה כבחורה ששמה גלית, ומסר הודעה לפיה נדקרה והושלכה מרכב שנסעה בו ביער, בין סולם יעקוב לרמות. כל זאת בידיעה כי מדובר בידיעה כוזבת, מתוך כוונה להטעות את המשטרה ולגרום לה לפעול על-פי המצג.
המדינה טוענת כי הנתבעים החליטו ללכת לאזור ממנו לכאורה התקשרה הבחורה על-מנת לצפות במתרחש. לאחר מספר דקות, כשהבחינו הנתבעים כי כוחות המשטרה באזור מעטים, התקשרו הנתבעים שוב למשטרה בשם "הבחורה", סיפרו שוב על מצוקתה, טענו שהסוללה שלה עומדת להסתיים. שעת השיחה 19:46 לערך. לאחר מכן נפטרו הנתבעים מן הטלפון על-מנת שלא יעלו על עקבותיהם.
בעקבות המצג הכוזב החל מבצע חיפוש רחב היקף. לצורך ביצוע סריקות הועלה מסוק לאוויר, הוקפצו כוחות רבים מיחידות מג"ב ומשטרה ומתנדבים, למקום הוזעקו ג'יפים וניידות על-מנת לבדוק ולחפש באזור ממנו נשמעה אות המצוקה. בכתב התביעה מובא שלמחרת בשעות הבוקר חודשו החיפושים באמצעות שוטרים, מתנדבים, פרשים וג'יפים ואף הוקפץ מסוק נוסף לאוויר.
פעילויות חיפוש אלו נטען, גרמו להוצאה כספית רבה, ולהפעלת כמות מסיבית של שוטרים ומתנדבים. לטענת המשטרה, הפעלת כמות גדולה של שוטרים באה על חשבון פעילויות אחרות. עלויות מבצע החיפוש, טוען עו"ד סרי, הסתכמו בסך של 48,527 ש"ח.
לפי כתב התביעה, במעשיהם ביצעו הנתבעים עוולה של תרמית, בהצגת מצג כוזב בידיעה שהיא כוזבת, ומתוך כוונה כי המדינה תפעל על-פי המצג הכוזב.
מהפרקליטות נמסר, כי חדשנות התביעה היא בכך שמדובר בכתב תביעה אזרחי, ולא כנהוג כתב אישום פלילי.
גורמים משפטיים מתחו ביקורת על עצם הגשת כתב התביעה, ומסרו כי הניסיון להעביר את העימות לפסים חדשים עלול להחריף את המתח הקיים ממילא בין המשטרה ובין מתנגדי ההתנתקות. גורמים אלה אף גילו חשש כי כתב התביעה עלול להתחיל מעגל אכזרי של תביעות ותביעות נגד, אשר עלול להציף את בתי המשפט בתביעות של גורמי ימין נגד המשטרה, אשר יתבעו בגין גילויי האלימות מצד המשטרה נגד חלק מהמפגינים באירועים האחרונים.

תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הצצה ראשונה ליחידת בקרה אלקטרונית ביתית מרשימה ומעוצבת
הדר פרבר
החלו צילומי הסדרה "בטיפול" בכיכובם של אסי דיין, גילה אלמגור, איילת זורר, ליאור אשכנזי, עלמה זק, רמי הויברגר ומיה מרון
שלומי דיאז
הפרקליטות טוענת כי אמין ושרה שקיראת מג'בל מוכאבר סייעו לבנם לרצוח את בנותיהם עקב "חילול כבוד המשפחה"    בנם, החשוד העיקרי נאשם בביצוע הרצח
הדר פרבר
בועז לוי, ראש פרויקט ה"חץ" בתעשיה האווירית זכה בפרס ראשון בתחום ניהול פרויקטים
ארי סירקין
ח"כ ברונפמן: "לשר אולמרט ניתנת כאן ההזדמנות להוכיח את מחוייבותו למינהל תקין"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il