X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד ארבל אסטרחן: הדיון שהתקיים אתמול לא היה תקין; ח"כ פולישוק-בלוך שניהלה את הוועדה אינה חברה בה בכלל
▪  ▪  ▪

העוזרת ליועצת המשפטית לכנסת, עו"ד ארבל אסטרחן, העבירה (יום ד', 18.5.05) מכתב הבהרה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוני בר-און בו היא מודיעה, כי התנהלות ועדת החינוך של הכנסת אתמול, היתה שלא כחוק.
המכתב מועבר לח"כ בר-און לאחר הסערה הגדולה שפרצה אתמול בוועדה כאשר מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש הותקפה על-ידי חברי הכנסת כשנשאלה לחשיבות הרפורמה בחינוך ופיטורי המורים, ולבסוף נשברה ופרצה בבכי.
זמן קצר אחר כך הוציאה שרת החינוך, לימור לבנת מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין בו היא מודיעה כי אנשי משרדה לא יגיעו יותר לוועדות הכנסת, במידה וחברי הכנסת לא ינהגו בכבוד אל פקידיה.
ח"כ פולישוק-בלוך שניהלה את
הוועדה אינה חברה בה בכלל
במכתב העוזרת ליועצת המשפטית של הכנסת, נאמר: "ח"כ מלי פולישוק-בלוך כיהנה כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת עד יום שני 16.5.05, בו חדלה לכהן כחברת הוועדה והוחלפה בחבר הכנסת אברהם פורז".
"מקטע הפרוטוקול המצורף עולה כי ח"כ פולישוק-בלוך פתחה את ישיבת ועדת החינוך ביום 17.5.05 ואמרה, 'היום זה היום האחרון שאני מנהלת את ועדת החינוך בנגלה הזאת... נכון לעכשיו חבר הכנסת פורז מחליף אותי'. לאחר דברים אלה אמר ח"כ פורז, 'כדי שהישיבה תהיה חוקית... אני מציע שאתם תבחרו בי בתור יו"ר זמני ואני אבקם מח"כ פולישוק-בלוך להמשיך את הישיבה בתור מי שהתמנתה על-ידי לעשות זאת'.
"ח"כ שריד", ממשיכה עו"ד אסטרחן במכתב לח"כ בר-און, "אמר על כך: 'זהו עניין פורמלי, אז בואו נניח לזה. בואו נמשיך בישיבה'. ועל כך אמר ח"כ פורז, 'אם זה מקובל על החברים ואף אחד לא מתנגד בואו נחליט על-כך'. בהמשך, ניהלה ח"כ פולישוק-בלוך את הישיבה.
עו"ד אסטרחן ממשיכה ומבהירה: "ההתנהלות המתוארת אינה עומדת בהוראות תקנון הכנסת. ראשית ח"כ פולישוק-בלוך פתחה את הישיבה והסבירה שזו הפעם האחרונה שהיא מנהלת את הוועדה, למרות שכבר לא היתה חברת ועדת החינוך, התרבות והספורט. שנית, החלטת ועדת הכנסת היתה להמליץ למנות את ח"כ פורז ליו"ר קבוע של הוועדה ולא ליו"ר זמני..."
".. ברור כי התנהלות תקינה היתה מחייבת כי חבר הכנסת פורז ייבחר על-ידי ועדת החינוך התרבות והספורט כיו"ר קבוע, כפי שהמליצה ועדת הכנסת ולאחר מכן הוא היה יכול להחליט אם ברצונו לנהל את הישיבה בעצמו או למנות ממלא מקום, וזאת מבין חברי הוועדה בלבד [ח"כ פולישוק כאמור, אינה חברת ועדה יותר]. במקום זאת, נוהלה הוועדה בבידי מי שלא היתה מוסמכת לנהלה".

תאריך:  18/05/2005   |   עודכן:  18/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מדובר בעונש החמור ביותר שהוטל על חייל צה"ל מאז ראשית האינתיפאדה    הנאשם הורשע בנוסף בשיבוש הליכי משפט משום שדיווח לחמ"ל הגדודי כי "ירה דרך כוונות באדם חמוש במטרה להרתיעו"
רנית נחום-הלוי
ועדת הכלכלה מחמירה את הענישה נגד מייצא, מייבא, מייצר או מוכר שירותים שאינם בתקן    בשנת 2004 הוגשו כ-60 כתבי אישום נגד יצרנים או יבואנים ששיוקו מוצרים שלא עמדו בתקן
ענבל אביב
המדובר בויזה שמקלה על אנשי עסקים להיכנס לארה"ב    כך מסר זלמן שובל, נשיא לשכת המסחר ישראל אמריקה בכנס שערכו היום בשתוף השגרירות האמריקנית
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שהוצג בכנס הסרטן השנתי של החברה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית בארה"ב    הוספת אווסטין לטיפול הכימותרפי הניתן לחולי סרטן ריאות מפושט שיפרה את סיכויי ההישרדות ב-30%
מירב לוי
המכרז כולל 50 קווים עירוניים ואזוריים, מתוכם 28 קווים עירוניים בפ"ת המופעלים כיום על-ידי חברת 'דן'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il