X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל משרד החוץ רון פרושאור הקדים שובו מגרמניה לטפל במשבר עם העובדים השגריר דני איילון נחקר בשגרירות הן באשר לתלונה שהגיש והן בקשר לחשדות נגדו ונגד רעייתו; בנציבות חוששים עתה מתיאום עדויות
▪  ▪  ▪

חשד לשיבוש מהלכי החקירה המשמעתית עלה בימים אלה בפרשת איילון-שלום. החשד התחזק, לאחר שהתברר כי כמה גורמים במשרד החוץ ובשגרירות, שנדרשו למסור את גרסתם, מסרו עדויות שנראו מתואמות.
בנציבות שירות המדינה החוקרת פרשה זו מתייחסים לכך בחומרה. החקירה המשמעתית נערכת לפני הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וכבר עתה נראה כי כמה גורמים במשרד החוץ יאלצו לעזוב את תפקידם בזמן הקרוב.
יודגש, כי החקירה מבוצעת רק נגד עובדי מדינה, ובהם השגריר וצמרת משרד החוץ. לחוקר המיוחד, נתי לויט, שמינה נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, אין סמכות ממשית לחקור את שר החוץ, סילבן שלום (נוכח היותו נבחר ציבור), ומאליו מובן כי גם ג'ודי מוזס אינה כפופה לדין המשמעתי, כפי שרעיית השגריר איילון, שאן איילון, אינה כפופה לדין המשמעתי. התוצאה: החקירה תתמקד בצמרת משרד החוץ וכן באנשי השגרירות.
אחד האישים העלולים בקרוב להישאל שאלות נוקבות, ואולי אף להידרש לעזוב את התפקיד, הוא מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור. לידי חוקרי הנציבות הגיע מידע מוצק - מידע הנוגד הכחשות מוקדמות הן של שר החוץ והן של מנכ"ל משרד החוץ - לפיו פרושאור התערב באופן בלתי תקין בניסיון לפטר את עוזרו של השגריר איילון, לירן פטרזיל, ואף עשה זאת בשליחותה של ג'ודי מוזס. המידע כולל תרשומות מדוייקות של אותן שיחות. איילון מסר עוד קודם לחקירתו, כי הוא קיים מספר שיחות עם פרושאור ועם המשנה למנכ"ל, נסים בן-שטרית, ושניהם דחקו בו לפטר את פטרזיל בשל בקשותיה של ג'ודי מוזס. לטענת מקורביו, הוא הקליט את אותן שיחות.
המנכ"ל פרושאור יצא ביום ג' (17.5.05) לגרמניה לדיאלוג מדיני עם עמיתיו בברלין, שהתקיים במסגרת אירועי שנת ה-40' לכינון היחסים ולקראת ביקורו של השר שלום בגרמניה. פרושאור שב בבהילות לישראל, מוקדם ממה שתוכנן תחילה, וזאת נוכח הדרמה המתחוללת בימים אלה במשרד המשפטים, שהוא, כמנכ"ל וכחשוד, עומד גם כן במרכזה. המנכ"ל מבקש להידבר עם העובדים, הדורשים עתה להקים ועדת חקירה כדי לדון בחשדות שהועלו נגד שורה של בכירים, ונגד מה שהם מכנים: ההדלפות המרושעות נגד עובדים במשרד החוץ.
גורמים בנציבות העלו תמיהות בשל כמה שיחות שהתקיימו במשרד החוץ, הן בטלפון והן בפגישות שהתקיימו. ממידע שהובא לידיעת חוקרי הנציבות עולה, כי כמה גורמים בכירים תיאמו ככל הנראה גירסאות עוד קודם שנפתחה החקירה, באופן רשמי, והמשיכו לעשות כן גם לאחר מכן.
פרושאור נחשב לאחד המנכ"לים המצליחים במשרד החוץ. הוא מונה לתפקיד זה באוקטובר 2004. לפני מינויו שימש בתפקיד המשנה למנכ"ל וראש המטה המדיני של שר החוץ.
פרושאור הוא דיפלומט מקצועי אשר החל את דרכו במשרד החוץ כצוער. מילא שורה של תפקידים בחשובות שבשגרירויות ישראל בעולם. שירת בשגרירות ישראל בוושינגטון, בבון (גרמניה) ובלונדון.

תאריך:  20/05/2005   |   עודכן:  21/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
חשד: עשה זאת משום שכעס שלא קנתה לו מחשב    התקשר למשטרה וטען שאימו נרצחה על ידי רעולי פנים
עומר שיקלר
הצהובון הבריטי "סאן" פירסם תמונת שער המציגה את הרודן לשעבר של עירק כשהוא לבוש רק בתחתונים    משרד ההגנה האמריקני מגנה את פירסום התמונות
עומר שיקלר
סייר בצהריים בניצנים ונפגש עם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון לדון בפתרונות הדיור למפונים    ועד היישוב ניצן מתכוון לעתור לבג"צ נגד הקמת הקראוונים בישוב    שרון: "אנחנו מבזבזים זמן - תתחילו לעבוד"
שלומי דיאז
מעצרם של ראשי ארגון שי מלכה ואריאל ונגרובר הוארך היום בחמישה ימים נוספים    השניים יואשמו בהמרדה ובהסתה
עומר שיקלר
המשטרה מנהלת מרדף אחרי המציתים    כ-70 דונם יער נטוע עלו באש    כוחות הכיבוי של קק"ל ומכבי האש הצליחו להשתלט על הדליקה והם פועלים לכבותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il