X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל רשות ההשקעות הכוויתית מסייע ליו"ר דיימלר קרייזלר לצלוח את התקופה הקשה; מניות החברה הממוזגת ירדו לכדי חצי מערכן מלפני שלוש שנים
▪  ▪  ▪

איש לא קנא ביורגן שרמפ, יו"ר מועצת המנהלים של דיימלר קרייזלר AG, בערב האסיפה השנתית של בעלי מניותיו. ארשת פנים מודאגת מאוד אפיינה את מרבית הנוכחים באסיפה הכללית, אשר נערכה בשבוע שעבר בברלין.
אין כל פלא לאוירה הקשה ששררה באולם, שהרי ערך המניות הנתונות בבעלות הנוכחים ירד לפחות ממחצית משויין לפני כשלוש שנים, עת נוסדה החברה החדשה.
גם אוהדיה המושבעים ביותר של דיימלר קריזלר, נאלצים עתה להודות, שדבר מה אינו פועל כמתוכנן במיזוג הגרמני אמריקני שהיה אמור להיות כה נזיל – במשמעות הפיננסית החיובית של הביטוי – עד כי הוגדר בשם "ז'יטון החלומות" בקזינו בורסת פרנקפורט.
בפברואר החולף פרסמה החברה המאוחדת אזהרת רווח, על-רקע קשיים בשוק האמריקני. קרייזלר הפסידה לא פחות מ-1.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2001, והתחייבה להגיע השנה לאיזון. לכעשרת אלפי בעלי המניות הזועמים, הבטיחו המנהלים כי ברבעון הראשון של 2002 עשויה קרייזלר אף להציג רווח מסויים, וזאת לראשונה לאחר חמישה רבעונים רצופים של הפסדים.
סך הפסדי 2001 של דיימלר קרייזלר מצטבר לכדי לא פחות מ-5.4 מיליארד אירו. בעלי המניות דרשו לפיכך הסקת מסקנות אישיות מצוות הניהול הבכיר. אלא שדווקא על פניו של היו"ר שרמפ לא ניכרה דאגה מיוחדת. הוא ידע שתמיכתו של בעל המניות השני בגודלו, רשות ההשקעות הכווייתית (KIA), מובטח לו מראש.
בשבוע שקדם לאסיפת בעלי המניות התקיימו דיונים קדחתניים בין הגרמנים לשותפיהם הכוויתיים, ולבסוף הושגה הסכמה מלאה. הכוותים אכן הביעו אמון בראשי הקונצרן, ודובר הרשות ההשקעות הכווייתית צוטט כמי שמסר בשם המנכ"ל סלאח אל-פאלא, כי "כוויית הינה משקיע לטווח ארוך, ובדעתה להישאר בדיימלר קרייזלר עוד פרק זמן משמעותי."
עם 7% אחוזי בעלות, KIA היא בעלת המניות השניה בגודלה בדיימלר קרייזלר. מקדים אותה רק הבנק הגרמני דויטשה בנק, שלו כ-12% אחוזי בעלות. לפי פרסומי העיתונות הגרמנית, שואפת דויטשה למכור את חלקה ברגע שתיווצר הזדמנות עסקית מתאימה, וזאת במסגרת תוכניתה להיפטר מאחזקות שאינן תואמות את תמהיל מוצריה.
מנהלי הבנק הרגיעו את המשקיעים באומרם כי בכל מקרה, בדעתם לערוך את הליך המכירה "בזהירות ובאופן הדרגתי".
"מה בעצם לא בסדר בדיימלר קרייזלר?", שואל אתר אינטרנט מוטורי בריטי, המתעלם מהדיבידנד בסך אירו בודד למניה, שעל חלוקתו הוחלט. "לא ברור", אומרים הבריטים, ומעלים השערות שונות.
קיימת התמרמרות בקרב מנהלי קרייזלר בדטרויט, המרגישים כעובדי צווארון כחול יחסית למנהלים הגרמנים שהוצנחו מעליהם. הדבר מקומם את האמריקנים בעלי המודעות הפטריוטית, אך מומחים מזכירים את עובדיה האמריקנים של הונדה באוהיו, אשר קיבלו בהבנה את עול מנהליהם היפנים.
בעיותיה של השותפות עלולות להחריף באם תטיל דיימלר מגבלות ניהוליות גם על מחלקת עיצוב המכוניות היצירתית מאוד של קרייזלר. "בכך הם ישחטו את התרנגולת מטילת ביצי הזהב, והרי ידוע שהגרמנים לא אוהבים תרנגולות ואפילו לא על שולחנם."
מעט ביקורת לא היתה מזיקה למנהלי דיימלר, אפילו אם ניתחשב בנסיבות האובייקטיביות, ואם ניקח בחשבון את תנאי השוק הקשים. אלא שאין מנוס ממבט מקנא לעבר מנהליה מדושני העונג של ב.מ.וו. הם הרי פועלים ומתחרים באותו פלח שוק ממש.
"אחריותם הציבורית של בעלי המניות מחייבת אותם, באם אינם מרוצים, להתריע על כך בגלוי. רוכשי מניות בכוח עלולים לבצע קנייה מוטעיית, ואין להקל עימם ראש. העובדה שבעלי BMW AG מוכרים מניותיהם במשורה, אינה סיבה לרכוש מניות בתעשיית הרכב ללא גילוי נאות", טוענים אנליסטים.
אתר האינטרנט הבריטי מסיים דיווחו באומרו: "רק אל תהיו לי עצובים בבקשה, ואל תבכו על שרמפ המסכן. במקרה הגרוע ביותר הוא תמיד יכול לצלצל למנהל הבנק האישי שלו, ולבקש פרוט יתרה".

תאריך:  20/04/2002   |   עודכן:  20/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
Nfc
הרצח בוצע כמה קילומטרים סמוך לחוף נואייבה
Nfc
גיל איל
המנהיגים כועסים שהגדיר את שרון כ"איש של שלום", כשמנגד בא בדרישות חמורות לערפאת
רנית נחום-הלוי
המכירות הסתכמו העליה שהגיעה ל-47.6 מיליארד דולר היום נובעת ממכירת מכשירים סלולריים, התאוששות המכירות בייצור המוליך למחצה ועליית מחירי מוצריה אשר ייוצבו, לדברי החברה, ברבעון הקרוב
גיל איל
קישורים לחשיפות, כתבות ומאמרים מאת טובי הכותבים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il