X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההיסטוריון מאוניברסיטת חיפה ממשיך במאמציו להשפיע על איגוד המרצים הבריטי שלא לקבל החלטה לבטל את החרם על אוניברסיטאות חיפה ובר-אילן איגוד המרצים הפלשתיני דורש לפטר את נשיא אוניברסיטת אל-קדס, ד"ר סרי נוסייבה, בשל התנגדותו לחרם האקדמי על אוניברסיטאות בישראל
▪  ▪  ▪

פפה: הצטרפו למאבק נגד האפרטהייד
ההיסטוריון מאוניברסיטת חיפה, ד"ר אילן פפה, ממשיך במאמציו להשפיע על איגוד המרצים הבריטי שלא לקבל החלטה לבטל את החרם האקדמי על אוניברסיטאות חיפה ובר-אילן.
במאמר שפירסם בעיתון הבריטי 'הגרדיאן' (ג', 24.5.05) כותב פפה: "במידה ותאשרו שוב את ההחלטה, תיזכרו בהיסטוריה לצד הארגונים הלא-ממשלתיים שהחרימו את משטר האפרטהייד בדרום אפריקה".
אל מול הד"ר הישראלי התייצבו היום (ג') 21 חתני פרס נובל שחתמו על עצומה הקוראת לאיגוד המרצים הבריטי לבטל את החרם. "מדובר במהלך שגוי לחלוטין. אנו מתנגדים לכך בחריפות", כתבו.
שני המחנות נערכים לקראת הישיבה החוזרת של איגוד המרצים שנקבעה ליום ה' הקרוב (26.5.05). עצומות עליהם חתומים עשרות אלפי אנשים צפויות להתפרסם ביממה הקרובה, בעד ונגד החרם.
הדיון ייערך בדלתיים סגורות. שישה מחברי האיגוד שוקלים לפנות לבית המשפט כדי שיורה לבטל את הישיבה. לטענתם, אין אפשרות חוקית לבטל החלטה שהתקבלה רק לפני כחודש. אולם על-פי כל ההערכות, החרם האקדמי על אוניברסיטאות חיפה ובר-אילן עומד להתבטל.
כזכור, הד"ר פפה טען שאוניברסיטת חיפה ניסתה לפטרו משום שאישר עבודת תיזה פרו-פלשתינית. כמו כן האשים את ראשי האוניברסיטה בדיכוי הסטודנטים הפלשתינים הלומדים במוסד ובשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון הישראלית.
אוניברסיטת חיפה הביעה תדהמה מכך שלא ניתן לה להציג את עמדתה בישיבת איגוד המרצים הבריטי ואיימה להגיש תביעה כנגדו.
אוניברסיטת אל-קדס בירושלים, בראשותו של סרי נוסייבה, פירסמה ערב ההצבעה הודעת גינוי להצעת החרם: "יש לחפש דרכים להתקרב ולבנות גשרים ולא להטיל מגבלות לדיאלוג", נמסר מרמאללה. לפני ימים אחדים חתמו סרי נוסייבה ונשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, על קריאה משותפת לביטול החרם.
איגוד המרצים הפלשתיני:
לפטר את סרי נוסייבה
איגוד המרצים הפלשתיני קרא (ב', 23.5.05) במודעה שפורסמה בעיתון הפלשתיני, אל-איאם, לפטר את נשיא אוניברסיטת אל-קדס, סרי נוסייבה, בשל קריאתו לבטל את החרם האקדמי.
"נוסייבה מעוניין לנרמל את הקשרים ממשלת שרון, זאת למרות מדיניותה הגוזלת את האדמות הפלשתיניות. פעולותיו של נוסייבה מהוות מכה ניצחת לקונצנזוס הפלשתיני הלאומי".
"אנו קוראים לכל הגופים ברשות הפלשתינית, כולל הנשיא מחמוד עבאס, לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי לשים סוף להתנהגות זו שאינה מייצגת את איגוד המרצים הפלשתיני".
"יש לפטר את נשיא אוניברסיטת אל-קדס, משום שזה משרת את מכונת התעמולה הישראלית", נכתב במודעה.

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  24/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הזמרת ירדה מהמטוס עם דמעות בעיניה וצעקה: עשינו זאת, אני לא מאמינה שיוון היא מספר 1    נשיא יוון: מדובר בהצלחה המעניקה אושר וגאווה לעם היווני
שלומי דיאז
על פי הוראת המפכ"ל    היום ערכה המשטרה יום עיון להפקת לקחים
עומר כרמון
התקרית התרחשה בשבוע שעבר בכפר דורא שבהר חברון    צעיר פלשתיני בשם פהדי נלקח בידי החיילים כשהוא רעול פנים    אחד החיילים הוציא את הצעיר למרפסת בקומה שנייה בבית וכיוון מאחוריו את נשקו ורימון גז לעבר צעירים משליכי אבנים
ענבל אביב
האלוף בני גנץ זכה להחזר הוצאות חריג אך לא נמצא פגם בהתנהגותו    הומלץ לנקוט הליך של נזיפה פיקודית נגד האלוף (במיל.) גיל רגב אשר שימש ראש אגף כוח אדם    העילה: מתן אישורים להחזר הוצאות חריג להעתקת מקום מגוריו של האלוף גנץ
רנית נחום-הלוי
יו"ר הכנסת התריע שלוש פעמים בפני ח"כ גורלובסקי שיסיר את הכובע    משסירב, הוא הוצא מהמליאה, לאחר הפסקת הדיונים במליאה למשך דקה    יו"ר הכנסת: אגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il