X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר האוצר חתם על צו המחיל ריבית על איחור בתשלום למערכת הבריאות הצו מסדיר את תנאי האשראי בין בתי החולים לקופות החולים וקובע כי התמורה בגין השירותים תשולם תוך 60 יום
▪  ▪  ▪

שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם (יום ג', 24.5.05) על צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים הקובע ריבית על תשלומים המשולמים באיחור לבתי החולים, לאחר המועדים שנקבעו בינם לבין מקבלי השירותים.
צו הפיקוח יכנס לתוקף החל מהראשון ליוני. הצו יסדיר את תנאי האשראי בין בתי החולים לקופות החולים וקובע כי התמורה בגין השירותים תשולם תוך 60 יום. עם זאת, הצו מאפשר לבתי החולים ולקופות החולים לקבוע ביניהם מראש תנאי אשראי שונים שגם לגביהם תוחל ריבית במידה והתשלום יועבר בפיגור.
עד היום, בהיעדר ריבית, לא היה קיים במערכת הבריאות תמריץ לתשלום בזמן ולעמידה בתנאי האשראי שנקבעו, דבר אשר הביא לפגיעה בבתי החולים, בשל פיגור בתשלומים המגיעים להם מרוכשי השירותים הניתנים בהם (בעיקר קופות החולים).
היקף החובות של קופות החולים לבתי החולים הממשלתיים נאמד בכמיליארד ש"ח, מחציתם חובות בפיגור. החובות לבתי החולים הציבוריים נאמדים במאות מיליוני ש"ח נוספים - מה שהביא גם לחיובם של בתי החולים בריבית בשל דחיית תשלומים לספקים חיצוניים והגביר את המצוקה התקציבית בה הם נתונים.
החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, ציין כי החלת הריבית במערכת הבריאות נעשתה בשיתוף פעולה עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, והיא תייעל את מערך ההתחשבנות בין בתי החולים לקופות החולים, תעודד עמידה בתנאי האשראי שנקבעו ותקל את המצוקה התקציבית של בתי החולים הנאלצים כיום למצוא מקורות מימון חלופיים לחובות שטרם שולמו להם.
בתגובה להחלטת שרי האוצר והבריאות אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי חשוב שבכל המגזר הציבורי יהיו נהלים אחידים של אחריות פיננסית. כל גוף ציבורי צריך לדעת שאם הוא מפגר בתשלום חובותיו עליו לפצות את נותן השירותים בגין פיגורים בפירעון החובות. זהו דבר אלמנטרי.
"העובדה שעד היום בתי החולים לא חייבו את קופות החולים בריבית על פיגורים גרמה לכך שהאחרונות בחרו ללכת בדרך הקלה יותר של אי פירעון חובותיהן. כתוצאה מכך גם בתי החולים לא פרעו חובותיהם לספקים, כשבמידה רבה גם הם יכלו לטעון שאינם יכולים לעמוד בכך", הוסיף אוריאל.

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את ביטול התקנה המתירה הסעת 3 תלמידים במושב אחד ללא חגורת בטיחות    קריאה להוספת אוטובוסים להסעות    משרד החינוך והאוצר מתנערים מאחריות בנושא זה
גלית יצחק
סגן מפקח כבאות אש בנציבות כבאות והצלה מסר כי יצאה הנחיה להתנות את חידוש או מתן רישוי עסק בו תיתכן הפעלת זיקוקי דינור ואמצעים פירוטכניים במבנים סגורים, האוסרת להפעילם
גלית יצחק
שמיכת SMART MAT המיועדת לפעוטות זכתה במדליית זהב ב'אוסקר' האמריקני לצעצועים    מדובר בשמיכה הכוללת 4 בובות מיוחדות, ומציעה שפע של גירויים לתינוק ומפעילה את כל חושיו באמצעות צבעוניות וקולות
שלומי דיאז
באותו זמן בעיר נעצר מאבטח נוסף שחשוד בשימוש בסמים
ענבל אביב
"הפכנו למדינה שהבירוקרטיה בה הורגת כמעט כל יוזמה"    "האזרח זקוק למשרדי ממשלה נגישים, לפקידים מסבירי פנים, לניסיון אמיתי לסייע לו"    "התקציב הלאומי של מדינת ישראל בנוי על תשומות ולא על תפוקות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il