X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
76 שוטרים גויסו לתחנות במחוז גורם משטרתי: אנחנו צריכים מאות
▪  ▪  ▪

משטרת המחוז הדרומי הודיעה היום (יום ג', 24.5.05) שהיא גייסה לשורותיה 76 שוטרים חדשים לטובת חיזוק הכוחות לקראת ביצוע תוכנית ההינתקות. במשטרה מביעים שביעות רצון מהעובדה שהשוטרים החלו בקורסי ההכשרה ויהיו מוכנים "לביצוע המשימה" אך ישנם גורמים במשטרה שטוענים, כי למרות שזהו צעד מבורך המשטרה זקוקה למאות שוטרים נוספים לאור העובדה שאלפי שוטרים יהיו עסוקים בפינוי והיתר יצטרכו להתמודד עם הפרות סדר ברחבי הארץ ועם הפשיעה הגואה.
בהודעה של המחוז הדרומי נאמר, כי 76 השוטרים החדשים גויסו לטובת ההינתקות ולאחר עבודה מאומצת שנמשכה חמישה חדושים. 37 מהם הופנו למרחב הנגב, 21 למרחב לכיש, 1 למרחב שמשון, 13 לאילת וארבעה ליחידות המיוחדות בדרום. השוטרים החדשים נמצאים עתה בקורס בבית הספר לשוטרים בשפרעם וצפויים להצטרף ליחידות המחוז בסוף חודש יולי.
במיפקדת משטרת המחוז הדרומי הביעו סיפוק רב ובתגובה לטענה שמדובר במעט מדי שוטרים, נמסר שמדובר ב"שוטרים מקצועיים שעוברים את כל תהליכי ההכשרה. בתנאים של משטרת ישראל מדובר בהמון כוח אדם".
למה המון?
בקנה מידה משטרתי גיוס כמה עשרות שוטרים היא באמת משימה מורכבת. עשרות פנו ללשכות הגיוס וביקשו להתגייס אבל לאחר סינון נותר המחזור הזה. הבעיה המרכזית במשטרה היא העדר תקציב למימון אמצעים הדרושים למשטרה בביצוע משימותיה שכן מרבית התקציב המשטרתי הולך על משכורות.
אבל הבעיה עם הגיוסים היא לא זו. לדברי בכיר במשטרה, המשטרה סובלת בעיקר מחוסר רצון של אנשים להתגייס אליה. לא כך בכל הקשור למתנדבים, במקרה זה הפניות למשטרה מרובות הן. "כיום הרבה עוזבים את המשטרה. העבודה שוחקת. השכר אינו גבוה ביחס לצבא. הרבה שוטרים עושים גם מילואים. רוב גדול של השוטרים נשוי ונושא בנטל משכנתאות ולכן הרבה עוזבים ומחפשים עבודות אחרות. שוטר שפונה לשוק הפרטי אפילו בחברת אבטחה יכול להגיע לשכר טוב יותר, שלא נדבר על המאמץ הגופני והלחץ בו נתונים השוטרים. הם עובדים שעות נוספות עליהן אין תמורה, ולכן שוטרים רבים עובדים בעבודות בשכר (שמירה בארועים ציבוריים או משחקי כדורסל וכדורגל. ש.ד.)".
הוא המשיך ואמר, כי "אין חופשות כמעט בגלל נטל העבודה ועם התקרב מועד ההינתקות שוטרים רבים יודעים שיתכן והמשימה תבוצע בתנאים קשים מאוד", והדגיש - "אז מה הפלא שאנשים לא רוצים להיות במשטרה. לגייס כמה עשרות זו באמת הצלחה אבל זה לא מה שיקל על המערכת". כאמור, השוטרים החדשים יצורפו לכל המרחבים של המחוז הדרומי. מוזר, אם לא תמוה, שרק שוטר אחד הולך למרחב שמשון, המרחב שפועל כיום בקו התפר של רצועת עזה.
כפי שדווחנו בעבר, כששת אלפים שוטרים יועברו מכל מחוזות המשטרה לטובת המחוז הדרומי לצורך עמידה במשימה. כדי להתמודד עם הפרות הסדר ברחבי הארץ ועם הפשיעה מחזקת המשטרה את שורותיה בגיוס מתנדבי משא"ז. עד כה מדובר בכ-300 מתנדבים שנוספו ל-9,000 המשרתים כיום. מתנדבים אלה, שחלקם יופעל במדים, יסייעו לתחנות המשטרה השונות במחוז הדרומי, כאשר השוטרים עצמם יועברו לרצועת עזה לעסוק במלאכת הפינוי.
חלק ממתנדבים אלה עוברים תהליך הכשרה, כדי לשמש כשוטרים לכל דבר. במחוז הדרומי מעריכים שיכולת המענה של המשטרה לאירועים פליליים במסגרת תקופת ההינתקות תהיה נמוכה מהמקובל עתה. עם זאת, על-פי התסריטים שנבחנים בשבועות האחרונים, יוכל הגיוס האחרון של שוטרים ומתנדבים לתת מענה ראוי לצרכים.

תאריך:  24/05/2005   |   עודכן:  24/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
דברי הנשיא הלבנוני: "לבנון היתה המדינה הערבית היחידה שגירשה את הכיבוש הישראלי מחוצה לטריטוריה שלה והמדינה הערבית היחידה שהשיבה את הזכות של לטריטוריה ללא כל הבטחות או ויתורים"    לבנון מתכוננת לציון יום השנה החמישי לנסיגת הכוחות הישראלים
עומר שיקלר
ראש הממשלה, אריאל שרון, נאם בוועידת איפא"ק בוושינגטון    אמר לבאי הוועידה: "אני והנשיא בוש רואים עין בעין בשורה של נושאים"    ציין, כי שטחי יהודה ושומרון המיושבים ישארו בריבונות ישראלית בכל הסדר קבע עתידי
עומר שיקלר
תזרים 32 מיליון דולר לחברת התקשורת ברק (013) וכך למעשה תחזיק בלפחות 95% ממניות החברה ותשתלט עליה    הערכה היא הצעד הבא יהיה מיזוג חברת ברק עם נטוויז'ן - הנשלטת אף היא ע"י אי.די.בי.
מחלקה ראשונה
10 זוגות יתמודדו על דירת החלומות החל מה-2 ביולי בערוץ 2
ענבל אביב
הדוגמניות המובילות מציגות את בגדי הים של קיץ ‏‏2005    הצצה אל מאחורי הקלעים של הצילומים של מירי בוהדנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il