X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר מנכ"ל המועצה לשלום הילד, פרופ' יצחק קדמן בוועדה למעמד הילד בכנסת השר לביטחון פנים מבטיח: ילדים שייעצרו בהפגנות נגד ההינתקות לא יופרדו מהוריהם
▪  ▪  ▪

השר לביטחון הפנים, גדעון עזרא, הודיע הבוקר (יום ד', 25.5.05) כי משרדו ערב לכך כי הורים לילדים עד גיל 14 שנעצרים בהפגנות נגד יישום ההינתקות לא יופרדו ילדיהם בעת מעצרם.
"אני ערב לכך שלא תהיה הפרדה בין הורים לילדיהם. נמצא שורה של פתרונות, כמו מעצרי בית, על מנת למנוע זאת. ילדים בגילאי שנתיים עד 14 לא יהיו בכלא במקרים כאלה", אמר השר בוועדה למעמד הילד בכנסת.
עוד הוסיף השר ואמר, "לא ידוע לי על מקרה שילד שמתחת לגיל 14 נעצר. אתמול נכחתי באימון של המשטרה. במקרה נכחה אישה שחסמה את הכביש עם תינוק בזרועותיה. ניגשו שוטרות והפרידו את התינוקת מהאמא. במקביל הן שמרו על מגע רציף בין האמא לתינוקת לאורך כל הדרך".
המשנה ליועמ"ש בשב"ס, סג"צ גדעון בולדפלר, ציין כי על-פי המצב החוקי לא ניתן להחזיק תינוקות וילדים מעל גיל שנתיים. "אנחנו לא מחזיקים ילדים ואין בכוונתנו לפתוח מוסדות לילדים זה לא תפקידנו. רק מגיל 14 ניתן להחזיק אותם".
מנכ"ל המועצה לשלום הילד: אני חרד
ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ציין כי החוק אמנם קובע שאין לשלוח למעצר [ללא הרשעה] קטין שמתיחת לגיל 14, לעומת זאת מותר לעצור קטינים גם מגיל 6. "אפשר להפעיל מעונות נעולים בטיפול שירותי הרווחה", אמר קדמן.
עוד גילה קדמן, כי ידוע לו על מקרים בהם הורים מתסיסים את ילדיהם להשתתף בהפגנות ואף מחזקים את ידיהם בישיבתם בבתי מעצר. לדבריו, "על גורמי המשרדים לערב את הורי הילדים שיגלו אחריות. יש הורים השולחים את ילדיהם ומעודדים אותם לבצע פעולות מחאה. ידוע לי על מקרה שילדות רצו להשתחרר והוריהם עודדו אותן לא למסור שמות ולכן הן נאלצו להישאר במעצר".
בהמשך הוסיף ואמר, "אנו עומדים בפני משבר רציני מאד. אני חרד. אני לא בטוח שנערכו לשיתוף פעולה בינמשרדי. אני קיבלתי פניה לא פורמלית מהמשטרה המתלוננים על חוסר שיתוף פעולה עם שירותי הרווחה. הוועדה צריכה להכריח את כל הרשויות: בריאות, רווחה, חינוך ומשטרה - לפעול ביחד. אי אפשר למנוע נזקים לילדים".
תושבת גני טל: ילדים מבקשים מהוריהם שלא יתפנו מרצון
בדיון השתתפה שלומית ברגר מגני טל שבגוש קטיף אשר העירה, כי עד היום לא נשלח אף גורם סוציאלי כדי לדבר איתה בנושא. "איך בישראל לוקחים זכות בסיסית שלי - זכות הכבוד ומשפילים אותי כשאומרים לי שאם לא אתנתק מרצון אלך לכלא".
"אתמול נפגשתי עם משפחה שאב המשפחה שבור ומיואש. כשדיברתי עם בני המשפחה נמסר לי שבחג הפסח, הבן אמר להוריו שהוא לא רוצה שום מתנה על שגילה את האפיקומן - אלא מבקש מהוריו שלא יפונו מרצון. זה מבטא כבוד בסיסי של אדם - לא להיות מושפל. זו השפלה בשבילי, תנו לי את זכותי הבסיסית להישאר בגוש עד היום האחרון - עד יום הפינוי".
רחל שנר, מפקחת ארצית בשטחי יהודה ושומרון מזה כ-20 שנה ציינה, כי עד היום אף גורם לא פנה ודיבר איתה בנושא הכנת מערכי פעולה לקראת ישום ההינתקות. "שוחחתי עם פרופ' קליין מאוני' בר-אילן והיא אמרה לי שאיך שלא יהיה לילדים יהיו סריטות עד עולם".
"יש אנשי מקצוע רבים, גם רבנים שמוכנים לעזור בנושא. כולנו רוצים למזער את הנזק, אבל אף אחד לא מתייחס. רב מכובד מאד יכול להשפיע על המתיישבים. צריך לנקוט בכל האמצעים שלרשותנו. אם זה התהליך, יש לכלול אפשרות כזו בחשבון, יש לפנות לאנשי מקצוע".
יו"ר הוועדה, ח"כ רן כהן, סיכם את הישיבה באומרו כי בכוונתו לפנות לראש הממשלה להורות על עבודת צוות משותפת לכל המשרדים לצורך הטיפול בילדים. כמו-כן, ציין, כי יש לאמץ את הצעת פרופ' קדמן להקמת ועדה ציבורית לא תלויה, בה יהיו חברים גם אנשי יש"ע, אשר תדון במכלול האפשרויות לצמצום הטראומות לילדים.

תאריך:  25/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
אמצעי התקשורת צבאו על ביתה של ויקי קנפו בשל שמועות כי זכתה בלוטו    במשך כל היום לא נמסרה תגובה ממשית מקנפו, אשר סירבה להודות אם אכן זכתה. לכלי התקשורת אמרה בתגובה: "חיי הפרטייים הינם שלי"
ענבל אביב
שיעור הבלתי מועסקים ירד ל-9.1%, כ-245 אלף בלתי מועסקים, לעומת רמה של 9.8% ברבעון הרביעי של 2004
רנית נחום-הלוי
זאת בתגובה לסירובו של שר הביטחון להיפגש עם תושבי שא-נור וחומש בצפון השומרון    מופז החליט להסתפק בפגישה עם מזכירות הישובים בלבד    מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן נהדף על-ידי קומץ מפגינים כאשר ביקש לבקר בישובים בגוש קטיף
הדר פרבר
דוח אמנסטי מצביע על מקרים רבים בהם מוצאים בני אדם להורג על הפשעים שאינם אלימים ולמעשה משתמשת מערכת המשפט בגזר דין מוות גם במקרים של הונאה במסים וכיוצ"ב, מלבד פשעים המעורבים בסמים ופשעים אחרים
הדר פרבר
מכונית תופת התפוצצה במדריד לאחר שהתקבלה שיחת אזהרה מהמחתרת הבאסקית    18 פצועים קל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il