X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות הצעה לסדר שהגיש ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי מבקרת המדינה לשעבר: המינויים הפוליטיים הם רעה חולה ומעילה באמון הציבור ח"כ יצחק כהן: יש לעשות מדורת ל"ג בעומר שתשרוף את כל הרעות החולות
▪  ▪  ▪

ברוב של 11 תומכים מול 10 מתנגדים הוחלט (יום ד', 25.5.05) על הקמת ועדה פרלמנטרית לבחינת גילויי השחיתות בממשל. זאת על-פי הצעה לסדר שהעלה ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי.
הקואליציה לא הצליחה למנוע בהצבעה את יוזמת ח"כ אלדד. רוב שרי הממשלה שהו באותה שעה מחוץ לאולם המליאה, וכך עברה ההצעה בתמיכת חברי הכנסת המורדים מהליכוד.
ההליך התקנוני להקמת הוועדה עשוי להימשך זמן מה. בעוד כ-30 יום על ועדת הכנסת, בראשות ח"כ רוני בר-און להגיש למליאה הצעה מסודרת בה יוגדרו הרכב חברי הוועדה הפרלמנטרית והעומד בראשה. בשלב זה תחזור ההצעה להכרעה במליאה, יתקיים דיון והצבעה חוזרת, כך שניתן יהיה להפיל את ההצעה מסדר היום.
בנאום שנשא ח"כ אלדד במליאה הוא אמר: "אחד מכלבי השמירה החשובים לדמוקרטיה נובח מדי שנה ושיירת השחיתות עוברת וכל שנה נוסף עוד קרון, עוד סגן שר ועוד 100 דירקטורים ופה ושם משתפים פעולה המעורבים בשחיתות הממשל".
"שני דרכים יש לשחיתות למלוך: באמצעות זריית פחד וחלוקת טובות הנאה. מי שמקבל טובות הנאה הוא חי בפחד שמא קלונו ייחשף. ראש הממשלה, אריאל שרון הוא המושחת ביותר מכל ראשי ממשלות ישראל שידעו דורותינו. התחושה היא... שהמדינה הולכת ושוקעת בבוץ של שחיתות. תחושה פיזית שבכל מקום שנוגעים מעורר גועל", אמר אלדד.
ח"כ יצחק כהן: לעשות מדורת ל"ג בעומר
ח"כ יצחק כהן מש"ס אומר בתגובה להקמת ועדת החקירה: "לכנסת דרוש חבלן מומחה חבלה כדי לזהות את כל מוקשי השחיתות הקיימים במערכת הפוליטית ולא לגרום להתפוצצותה. אני סמוך ובטוח, שאישור הוועדה יהווה נורת אזהרה אדומה שתזעק לכל הגורמים הרלוונטים. אני כבר לא שואל 'איפה הבושה' אלא אומר: 'הבושה כאן'. תפקיד הוועדה לעשות מדורת ל"ג בעומר שתשרוף את כל הרעות החולות".
מבקרת המדינה לשעבר: המינויים הפוליטיים
הם רעה חולה ומעילה באמון הציבור
מבקרת המדינה לשעבר, השופטת מרים בן-פורת הגיבה (יום ד') על פרשת "המינויים הפוליטיים" כפי שנחשפו בדוח מבקר המדינה האחרון. בראיון שקיימה לערוץ הכנסת אומרת בן-פורת, "התלבשתי על המינויים הפוליטיים כי ראיתי בהם רעה חולה. ראיתי גם פגם רציני ואף מעילה באמון הציבור, מפני שהשירות הציבורי הוא נאמן הציבור ואם הוא מעדיף את האינטרס המפלגתי על-פני האינטרס הציבורי, הוא גורם לנזק לציבור ופוגע בדימוי הטוב של השלטון".
השופטת בן-פורת מציינת בראיון, כי ללא ביקורת המדינה, "המצב בשירות הציבורי היה חמור הרבה יותר. שלטון משחית ושררה וכוח משחיתים ולכן צריכים את הביקורת. ללא הביקורת המצב היה גרוע מאד". עוד ציינה בן-פורת, כי בעת שכיהנה כמבקרת המדינה היה מורא וחשש בקרב המבוקרים.
בתשובה לשאלה, 'האם העובדה ששלושה ראשי הממשלה האחרונים [שרון, נתניהו וברק] זומנו לחקירה משטרתית בפרשיות שונות אינה מעידה על הידרדרות מוסרית של השלטון בישראל', השיבה פורת: "אולי זה מעיד על כך שאנחנו היום חושפים יותר דברים שהיו. אני לא אשתומם אם הדברים שמייחסים להם הולכים זמן רב לאחור ואינם מתחילים היום".
מבקרת המדינה לשעבר קוראת לכלי התקשורת להיות שותפים למבקר המדינה בביקורת הציבורית על הממשלה והרשויות המקומיות. "לדעתי התקשורת יכולה להיות שותף מאד חשוב למבקר המדינה על-ידי ניהול מעקב אחר תיקון הליקויים וביצוע התחקירים. זה יכול לעזור מאד", אמרה בן-פורת.
ח"כ איתן: אנחנו זקוקים לבולדוזר
מליאת הכנסת בחרה היום בהצבעה חשאית מבקר מדינה חדש, השופט מיכה לינדשטראוס, אשר יכנס לתפקידו ביום 4.7.05. עם בחירת המבקר אמר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן, כי הוא מקווה שעל אף ההליך הלקוי לבחירתו הוא יצליח בתפקידו ויסייע לצמצום מימדי השחיתות הגואה.
ח"כ איתן סובר, כי יש לשנות באופן מהפכני את דרך עבודתו של מבקר המדינה. "במקום לפרסם דוחות עבי כרס עם שורה ארוכה של מחדלים, על מבקר המדינה להתמקד הרב יותר במאבק ציבורי להבאת אשמים לדין וליישום מסקנותיו".
עוד אומר ח"כ איתן, "מבקר המדינה חייב להיות אקטיבי ולרכז סביבו את כל הגופים הלוחמים בשחיתות וכן את דעת הקהל ולדאוג ליישום מסקנותיו. אנו צריכים בולדוג, בולדזור, בוקסר, או כל כינוי אחר בתפקיד מבקר המדינה שיוכל לנעוץ שיניים בשחיתות ולמגרה". לדעת ח"כ איתן, הגישה הרווחת לפיה אין זה מתפקידו של מבקר המדינה לפעול ליישום המלצותיו, מותירה את הדוחות שלו כעלי תאנה.

תאריך:  25/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מנתונים של המרכז למניעה וטיפול באלימות מינית בקרב ילדים המופעל ע"י עמותת עלם    90% מהתוקפים הם בנים וכ-10% בנות
מחלקה ראשונה
לרגל יובל ה-70 להתאחדות התעשיינים בירושלים
מיכאל דבורין
כוכבת הטלוויזיה חוייבה על-ידי הבורר סטרשנוב לפצות את חברת "באזז הפקות" בגין הפרת הסיכום עמה לגבי צילום ושידור סדרה בכיכובה; בקלטות המפורסמות שפורסמו מדברת ינאי על אורגיות, מסיבות סמים, יחסים לסביים ועוד; סטרשנוב לא הוכיח האם מעשים אלה אכן התרחשו
ארי סירקין
החלטת בית המשפט מאתמול בעניין סל התרופות מדגימה, לטענת חוקרים ממרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בישראל, את המחקר החדש של מרכז טאוב על מקומה של מערכת המשפט בעיצוב מדיניות הבריאות. המחקר מגלה לטענת המומחים כי בתי המשפט בישראל הטביעו חותם עמוק בעיצובה של מערכת בריאות צודקת יותר
גלית יצחק
ד"ר ניר ברק מסביר כיצד יש לנהוג כאשר קיים חוסר ברזל בגופנו    דגני הבוקר מועשרים בברזל אך עם זאת קיימים בהם חומרים המונעים את ספיגת הברזל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il