X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד האוצר: שוק הון תחרותי יותר יוביל לגידול בתשואות הניתנות על חסכונות הציבור ולצמצום עלויות האשראי שניתן לציבור הרחב ולעסקים הקטנים והבינוניים
▪  ▪  ▪

שר האוצר, בנימין נתניהו, הניח (ד', 25.5.05) את הצעות החוק המעגנות את הרפורמה בשוק ההון.
לדברי משרד האוצר, "מטרת הרפורמה לבסס מבנה תחרותי בשוקי ההון והכספים בישראל. שוק הון תחרותי יותר יוביל לגידול בתשואות הניתנות על חסכונות הציבור, ולצמצום עלויות האשראי שניתן לציבור הרחב ולעסקים הקטנים והבינוניים".
הצעות החוק מתבססות על המלצות צוות בינמשרדי, בראשות מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר יוסי בכר, ועל ההסכמות שהושגו בין שר האוצר וראש הממשלה.
הרפורמה בשוק ההון מתבססת על שלושה נושאים מרכזיים:
1. הפרדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים: שמטרתה ביזור ניהול הכספים, אשר נעשה כיום ברובו על ידי המערכת הבנקאית, ויצירת תשתיות לכניסתם של שחקנים חדשים, מחוץ למערכת הבנקאית, על מנת להגביר את התחרותיות בשוק ההון.
2. יצירת תשתית לייעוץ מקצועי לציבור, לחסכון פיננסי (חסכון לטווח קצר ובינוני) ופנסיוני (חסכון לגיל פרישה): הייעוץ יהיה נקי מניגודי עניינים, ויופעל, בין היתר, על ידי הבנקים. הבנקים יורשו להיכנס לתחום הייעוץ בביטוח לאחר פתרון בעיות ניגודי העניינים.
במסגרת זו נקבע עיסוק חדש של ייעוץ פנסיוני, אשר יחייב הכשרה מקצועית מקיפה ורישיון מטעם משרד האוצר. אחריותו של היועץ הפנסיוני תהיה לייעץ ללקוחותיו בתחום החיסכון לגיל פרישה, בביטוח מנהלים, בפנסיה ובקופות גמל, והוא יהיה נקי מניגודי אינטרסים או מקשרים עם גופים מוסדיים (חברות ביטוח, קרנות פנסיה או קופות גמל).
החקיקה מאפשרת לעובדים את הזכות לבחור את הגוף המוסדי שבו ינהלו את החיסכון הפנסיוני שלהם, בניגוד למצב היום בו המעבידים דומיננטים בבחירת הגוף.
3. יצירת תשתית פיקוח אחידה על כל הגופים הפיננסים הפועלים בישראל ומנהלים את כספו של הציבור הרחב: בתוך כך נקבעים כללים אחידים לקבלת רישיון של חברת ביטוח, קרן פנסיה או קופת גמל, נקבעות הוראות לעניין אופן ניהול כספי החיסכון, וכן נקבעים מנגנוני אכיפה מגוונים במקרה של הפרת ההוראות על ידי הגופים.
הצעות החוק יובאו להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת בשבוע הבא. שר האוצר הודיע שהוא מקווה להשלים את תהליך החקיקה כבר במושב הקיץ של הכנסת.

תאריך:  25/05/2005   |   עודכן:  25/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שר ההגנה ההודי: ישראל קיבלה את התנאי כי במסוק הקרב ה'דרוב' ייעשה שימוש רק למטרות תובלה ולא למטרות צבאיות    תע"א: אלו פירות שאנו קוטפים ממערכת יחסים עם התעשייה האווירית ההודית בתחומים צבאיים ואזרחיים כאחד
מיכאל דבורין
השופטת רות שטרנברג-אליעז, מבית המשפט המחוזי בת"א, אישרה את פסק דינו של הבורר בו נקבע כי על חברת אמבלייז סיסטמס בע"מ לשלם לחברת יהלומי גבעתיים מקבוצת מולדבסקי, דמי שכירות ותשלומים אחרים עבור "בית מולדבסקי"
מיכאל דבורין
שווי הרכישה: כ-100 מיליון דולר; דנקנר שילם עבור כל מניה כ-282 ש"ח סכום הגבוה ב-2% ממחירה בשוק
שוש מיימון
השחקן ג'ראר דפרדייה והבמאי ברטרן טברנייה - בין האורחים של רגעים של קולנוע צרפתי 2005 - פסטיבל קולנוע צרפתי בסינמטקים ברחבי הארץ ובקולנוע סינפריז (גלובוס הוד תל אביב), החל מ-26.5
רנית נחום-הלוי
הצעת החוק שהגיש ח"כ חמי דורון תעלה בראשית יוני להצבעה בקריאה טרומית    ביום שבת - הפגנה נגד איסור גביית דמי כניסה לחופי הרחצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il