X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשים שהשתמשו בתרופות להורדת כולסטרול במשך חמש שנים לפחות היו בעלי סיכון קטן במחצית לחלות בסרטן המעי הגס תרופות מקבוצת הסטטינים מורידות את הסיכון לסרטן המעי הגס ב-47%
▪  ▪  ▪

אנשים שהשתמשו בתרופות להורדת כולסטרול במשך חמש שנים לפחות הם בעלי סיכון קטן במחצית לחלות בסרטן המעי הגס, גם כאשר היו להם גורמי סיכון אחרים לסרטן המעי. כך עולה (יום ה', 26.5.05) ממחקר שנערך על-ידי קבוצת חוקרים בראשות פרופ' גד רנרט מהמרכז הארצי לבקרת סרטן של שירותי בריאות כללית, מרכז רפואי כרמל והפקולטה לרפואה בטכניון.
התרופות שנמצאו יעילות כנגד הסרטן במחקר זה הינן מקבוצת הסטטינים (סימבסטטין ופראבאסטטין), הנמצאות בשימוש שכיח באוכלוסייה להורדת כולסטרול ולמניעת מחלות לב וכלי דם.
יצוין, כי למעלה מ-10% מהאוכלוסייה המבוגרת בישראל נמצאה צורכת תרופות אלו כבר כיום. המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 1,953 אנשים שחלו בסרטן במעי הגס ו-2,015 אנשים מהאוכלוסייה הכללית אשר שימשו שאינם חולים בסרטן, אשר שימשו כקבוצת ביקורת.
המחקר התבצע בצפון הארץ במשך 6 שנים והוא ממומן על-ידי המכון הלאומי לסרטן בארה"ב. כמו-כן, למחקר שותפים חוקרים מאוניברסיטת מישיגן באן ארבור.
מממצאי המחקר עולה, כי מי שהיו בקבוצת הביקורת השתמשו בתרופות מסוג סטטינים כמעט כפול מאשר מי שנכללו בקבוצת חולי סרטן המעי הגס, 11.6% לעומת 6.1%.
כמו-כן, הממצא ביחס להגנה שמעניק השימוש בסטטינים נמצא תקף גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון או גורמים מגנים אחרים הידועים לסרטן המעי הגס כמו: גיל, מין, קבוצה אתנית, שימוש באספירין, פעילות גופנית, צריכת ירקות וסיפור משפחתי של סרטן המעי הגס.
גם לאחר התחשבות בגורמי הסיכון האחרים נמצא, כי תרופות מקבוצת הסטטינים מורידות את הסיכון לסרטן המעי הגס ב-47%. המנגנונים הביולוגיים לפעולת המגנה של הסטטינים מרובים וכוללים השפעות נוגדות דלקת והשפעות נוגדות שגשוג תאי.
לדברי פרופ' גדי רנרט, "תוצאות מחקר זה מעודדות ביחס לסיכוי למנוע סרטן בעתיד על-ידי שימוש בתרופות לכלל האוכלוסייה הבריאה או לקבוצות באוכלוסייה שהן בסיכון גבוה לחלות בסרטן (גם אלו הן בריאות). מעודדת במיוחד העובדה שהתרופות שנמצאו יעילות כנגד סרטן המעי הגס הוכחו כבר כיעילות גם כנגד מחלות לב, דבר המגדיל את הסיכוי כי בעתיד ניתן יהיה לחשוב על טיפול מונע כולל לאוכלוסייה כנגד המחלות הכרוניות השכיחות ביותר".
"עם זאת, מקובל להוכיח את יעילותן של תרופות במחקרים אקראיים מבוקרים, הגם שלא ברור אם מחקרים מסוג כזה אפשריים בשל השימוש הנוכחי השכיח באוכלוסייה בסטטינים. יש להמתין לאישור התוצאות על-ידי קבוצות מחקר אחרות לפני שניתן יהיה להמליץ על צריכתן לכלל האוכלוסייה ולפני שיהיה ברור מה המינון המומלץ ומה משך הטיפול המומלץ", הוסיף.
למעלה מ-3,000 איש מאובחנים מדי שנה עם סרטן המעי הגס בישראל ונרשמים כ-1,500 מקרי מוות מהמחלה.

ממצאים אלה יפורסמו היום בעיתון הרפואי 'ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין'.
תאריך:  26/05/2005   |   עודכן:  27/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי סירקין
פרקליטי מפלגת "האיחוד הלאומי" יגישו היום לבית משפט לנוער בקשה להשוות את "התנאים המגבילים" של עצורי ההפגנות שהשתחררו לפני החלטת בית המשפט משלשום לאלו שהשתחררו לאחר החלטה זו
ענבל אביב
לדברי פרץ, לבנת "מעלה בתפקידה בכך שניסתה לאיים על פרנסתם של אלפי מורים כדי לאיים על ארגוני המורים שייכנעו לדרישותיה"    "שרת החינוך דיווחה דברים שאינם אמת לכנסת, לממשלה ולציבור"
מחלקה ראשונה
בעקבות דחיית העלאת תשדיר הפרסום פנה היום עו"ד שאול רוזנפלד מטעם "רדיו קול חי" למנכ"ל רשות השידור במכתב במסגרתו הוא מציין כי שפ"מ (שירותי פרסומת מאוחדים) לא מלאה את חובותיה החוקיות ולא מלאה אחר החובות המוטלים עליה על-פי תנאי הזיכיון שהוענק לה במכרז
מיכאל דבורין
בערעור שהוגש לבית המשפט העליון טוען אופן: "לא נמסר לי במה אני חשוד וממילא אינני יכול להתגונן - השב"כ הפך מגוף שתפקידו לשמור על ביטחון המדינה והציבור, לגוף שפועל ממניעים ותכתיבים פוליטים, כדי לרצות את חצרו של ראש הממשלה"
ענבל אביב
התרגיל נערך בפיקוד צפון ונועד לתרגל את כשירותן של יחידות הפיקוד והכוחות המצטרפים לפיקוד הצפון בשעת חירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il