X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה; האוניות החדישות יחליפו אוניות קטנות יותר; צים עומדת בפני הפרטה וחלקה של המדינה עומד למכירה
▪  ▪  ▪

חברת השיט הישראלי צים רכשה שש אוניות חדשות בהשקעה של כ-300 מיליון דולר. יו"ר דירקטוריון צים, אודי אנג'ל, ומנכ"ל החברה, ד"ר יורם זבה, הודיעו (יום א', 21.4.02) כי החברה התחילה בהכנסת שש האוניות החדשות לשירות החברה.
אנג'ל ציין, כי קבלת האוניות החדשות לשירות חברת צים מהווה חלק מהאסטרטגיה העסקית של החברה, אשר הולשמה בימים אלו, ואושרה על-ידי דיקטוריון החברה.
ההשקעה הכללית, ציין אנג'ל, מהווה נדבך נוסף בצמיחתה ופיתוחה של החברה. האוניות החדשות יחליפו אוניות חכורות קטנות יותר דרך תהליך של החלפת אניות במספר שירותים, כאשר כל האניות בבעלות נשארות בחברה.
חברת צים נמצאת היום בעיצומה של השלמת תהליך ההפרטה, הוסיף אנג'ל, וחלקה של הממשלה עומד למכרז בפני משקיעים פרטיים. לא ידוע מה תהיה התוצאה הסופית של התהליך, אך צים הביעה לא אחת את עמדתה שממשלה - רצוי שלא תהיה בעלים של חברה מסחרית. אין לה הכישורים לכך, ואסור לה להעדיף או להפלות חברה זו או אחרת.
אנג'ל ציין גם, כי החברה רואה את הממשלה כריבון האחראי על תשתיות, חוקים, אינטרסים ציבוריים וכו', וכי בשטח זה ישנה הערכה ושביעות רצון מהמעורבות החיובית והקונסטרוקטיבית של הממשלה המיוצגת לצורך כך, בעיקר על-ידי משרד התחבורה. לכן, אמר אנג'ל, ככל שתהליך זה של הפרטה יהיה מהיר יותר, כך ייטב לכולם.
השותף הבכיר בצים, הוסיף אנג'ל, החברה לישראל, הצהירה לא אחת, כי צים משתלבת באסטרטגיה שלה, וכי סביר להניח שבמידה ותהליך ההפרטה יושלם, תוכל צים ליהנות מבעלים שהאינטרס שלהם זהה לאינטרס של החברה לישראל, ובכך לתת לחברה את הגיבוי והניהול הטבעיים שבעלי המניות מעניקים לחברה הנמצאת בבעלותם.
מנכ"ל צים ציין, כי האוניות החדשות הן הגדולות ביותר המסוגלות לעבור בתעלת פנמה, ובכך נותנות תוקף נוסף למדיניותה של החברה להפעיל שירותים גלובליים ימיים מסביב לעולם. שני הקווים הגלובליים של החברה, היוצאים ממזרח הים-התיכון וחוזרים אליו, מהווים את עמוד השדרה של עוד כ-35 קווים המסתעפים מהם ליעדים נוספים אחרים, הפזורים על פני כדור הארץ, ציין המנכ"ל.
ברכישה זו השלימה צים את המערך הבינלאומי שלה למערך גלובלי מלא, עם נוכחות ישירה בכל נתיבי הסחר העיקריים בעולם.
הספנות הישראלית, במיוחד בתחום הובלת המכולות, מהווה כיום חלק אינטגרלי מלא של הספנות הבינלאומית. 20 הגדולות בין חברות הספנות בעולם (צים בין 10 הראשונות) מהוות כ-80% מסך כל חמישה מיליון מכולות נפח הובלה מוצע. גם נפח ההובלה בהזמנה, המהווה כמיליון מכולות, שייך רובו ככולו לשירותים הקויים של 20 החברות הגדולות.
בניגוד לחברת צים, מציין מנכ"ל צים, יורם זבה, שהתפתחותה וצמיחתה אופיינו על-ידי אמצעים אורגניים בלבד, כשרוב החברות הגדולות בעולם הן בעיקר תוצאה של מיזוגים, רכישות ובריתות אסטרטגיות.
ד"ר זבה מציין, כי הירידה המסיבית בדמי ההובלה גורמת לגירעון גדול, כאשר הגורמים החיצוניים, כגון ירידת הריבית וירידת דמי חכירת אוניות, בניכוי עליית מחירי הדלק, מקזזים בקושי שליש מגירעון זה, לכן ברור כי החשיבות של הפעלת גורמים פנימיים בכיוון של התייעלות מהווה צורך קיומי במקביל למטרה הטבעית של כל חברה מסחרית.
חברת צים הגיעה להישגים לא מבוטלים בתחום ההוצאות התפעוליות בנמלי העולם, שיפרה את בקרת צי-המכולות שלה, המונה כ-300,000 מכולות אקוויולנטיות של 20 רגל, וצימצמה עלויות הובלה יבשתית לאור העמקת החדירה לתחום זה בשנים האחרונות.
בסך הכל, הגיעו הסכומים הנחסכים לעשרות מיליוני דולרים בשנה. בתחום המינהלי, נעשו פעילויות משמעותיות, והעיקריות בהן נוגעות להוצאות המינהל.
תחום נוסף הוא הסטנדרטיזציה ושכלול מערכות המיחשוב בחברה. צים משקיעה היום באופן ישיר בתחום זה כ-15 מיליון דולר. ההשקעה כוללת תשתיות תקשורת, מחשבים, ציוד קצה, תוכנות, מערכות כספיות, מערכות דקומנטציה, מערכות אופטימיזציה, אתר גיבוי ועוד.
עוד ציין זבה, כי לעיתים מכתיבים אילוצים שונים הימנעות מהשקעה ופיתוח, והתאמת הוצאות מסויימות לרמה המתאימה במצב הנוכחי, אך הנהלת החברה ומועצת המנהלים שלה רואים גם את הפוטנציאל הלא מבוטל של הזדמנויות עסקיות דווקא עכשיו.
החברה הרחיבה בצורה משמעותית את פעילויותיה במספר מקומות בעולם, והחלה לאחרונה בפעילות בתחום הלוגיסטיקה, בארץ ובסין, כאשר נבחנים עתה מקומות הנוספים בהם יש לחברה עניין עסקי להשקיע בהם.
החברה, הוסיף זבה, מעוניינת שמחזורה העסקי יכיל אחוז לא מבוטל של פעילויות לאורך קו האספקה supply chain, מתוך מחשבה שזהו השירות שרוב הלקוחות ירצו לקבלו בשנים הבאות.
על האוניה ZIM MEDITERRANEAN
האוניה הראשונה אשר התקבלה בצים נבנתה במספנות יונדאי (HYUNDAI) בקוריאה, ולה יכולת הובלה של קרוב ל-5000 מכולות 20 רגל, אורכה כ-294 מטר ומהירותה 24 קשר. האוניה היא אוניית המכולות הגדולה ביותר אשר תפקוד את נמלי הארץ, בקביעות.
ZIM MEDITERRANEAN היא בבעלות חברת האחים עופר. האוניה מומנה על-ידי בנק לאומי, ותופעל על-ידי צים בחכירה לטווח ארוך. האוניה תתגבר את השירות הגלובלי המרכזי של צים (שירות המכולות).

תאריך:  21/04/2002   |   עודכן:  21/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מירב לוי
תקציבה ההתחלתי של התוכנית - 50 מיליון ש"ח; ההלוואה שתיתן המדינה תהיה עד 50% מההשקעה בחברה; החברה תידרש להחזיר ההלוואה תוך שלוש שנים מיום קבלתה
הדר פרבר
יו"ר הרשות השניה יפנה לממונה על ההגבלים העסקיים, בעקבות החלטתה של מועצת הכבלים שלא לאפשר שידור מוצפן בתשלום למשחקים
מירב לוי
עלות ההתקשורת כ-13.8 מיליון ש"ח; העבודות מתבצעות לקראת הקמת טורבינת גז בתחנת הכוח אשכול
אייל כגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il