X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פיטר זיכרובסקי, לשעבר מזכ"ל מפלגת החירות באוסטריה, בראשה עמד הפוליטיקאי הניאו-נאצי, יורג היידר: ישראל רצתה להשתמש בהיידר כגשר לעולם הערבי היידר: שטויות הודה בעבר בקשר עם סוכני מוסד
▪  ▪  ▪

פיטר זיכרובסקי, לשעבר מזכ"ל מפלגת החירות באוסטריה, בראשה עמד הפוליטיקאי הניאו-נאצי, יורג היידר, טוען בראיון שיתפרסם מחר (ב', 30.5.05) בעיתון האוסטרי, פרופיל, כי עבד עבור סוכנות הביון הישראלית, המוסד.
"רציתי לסייע לישראל, לא עשיתי משהו רע, אני לא ג'יימס בונד", טען זיכרובסקי. "ישראל רצתה להשתמש בהיידר כגשר לעולם הערבי, למדינות שאין לה קשר עמן", טען.
כידוע, היידר נודע בקשריו הטובים עם שליט עירק המודח סדאם חוסיין, ועם שליט לוב מועמר קדאפי. בתגובה לטענותיו של זיכרובסקי אמר היידר (שבת, 28.5.05): "שטויות".
כזכור, ערב הפלישה האמריקנית לעירק, טען היידר בשיחה עם כתבים כי "שני סוכנים ישראלים נפגשו עמי לאחר שובי מבגדד. תיארתי להם את סדאם חוסיין כמיטב יכולתי. סיפרתי להם גם על חכמתו הרבה, שהרשימה אותי במהלך הביקור".
"הסוכנים ביקשו ממני לשמש כמתווך בין עירק לישראל. אמרתי להם שאני אשמח לסייע, אך שעליהם לדעת שלסדאם חוסיין ולי נקודות מבט זהות בנוגע לסוגיית הפלשתינים".
קודם לכן, בראשית שנת 2000 הורה ראש הממשלה דאז, אהוד ברק, על החזרת השגריר הישראלי מווינה בשל כניסת מפלגתו של היידר לממשלה האוסטרית.
הממשלה פרסמה הודעה מיוחדת בה נאמר: "ממשלת ישראל רואה את שליחותה ותפקידה לעמוד בשער האומות ולהתריע על תופעה כה חמורה של ממשלה מערבית אירופית הכוללת בתוכה אלמנטים ניאו - נאציים".
"הלקח ההיסטורי של תקופת השואה מלמד כי אין לקבל תופעות שכאלה. אין להן שום צידוק ואין להאמין למילים פייסניות המכסות אידיאולוגיה הדוגלת בשנאה ובגזענות. יש לעקור תופעות כאלה מן השורש".
"זהו יום שחור לדמוקרטיה האוסטרית ויום עצוב למשפחת האומות החופשיות, וממשלת ישראל קוראת לאומות הנאורות ברחבי תבל לעשות מעשה ולהוקיע ולגנות את התופעה".
רק בחודש יוני 2004 נורמלו מחדש קשרי שתי המדינות והשגריר הישראלי שב לבירה האוסטרית.

תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  29/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
התינוקת שני ביוך בת השלושה חודשים נפטרה ביום שישי בביה"ח דנה    האב חשוד כי היכה אותה והחבלות שנרגמו לה גרמו למותה    האב מכחיש
מירב לוי
כיהן כשר הדתות בכנסת ה-12 ושימש סגן שר החינוך בכנסת השביעית; זבולון אורלב: הוא התבלט במאבקיו לשמירת צביונה היהודי של מדינת ישראל
יפעת גדות
הערכות הן כי מזג האוויר החם הוא האחראי לעצירת מחוגי השעון - 31.8 מעלות צלזיוס ביום שישי בלונדון    מהנדס ארמון ווסטמינסטר טוען כי הסיבה עדיין אינה ברורה
שלומי דיאז
הרקע למעשה: חשד שלוי ביקש כסף למימון סמים וסורב
מירב לוי
הלימודים ישובשו (יום א') בחלק מבתי הספר בתל אביב, חולון, בת ים, הרצליה, קרית אונו ורמת השרון; עד יום שלישי צפויים להישלח כל מכתבי הפיטורים למורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il