X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד כה נחקרו בפרשה כעשרה חשודים, ובהם: אורי שני, עמרי שרון ועורך הדין דב ויסגלס. השלושה נחקרו באזהרה, כחשודים; שרון החזיר תרומות בסכום כולל של 4.7 מיליון ש"ח בהן נעשה שימוש שלא כדין לכאורה
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון נחקר היום (יום ב') במעונו הרשמי, בחשד לביצוע עבירות במהלך קמפיין הבחירות ב-2001, לראשות הממשלה. החקירה החלה בצהריים (סמוך ל-12:00) והיא נמשכה יותר מ-7 שעות - עמוק אל תוך שעות הערב המאוחרות.
מועד חקירתו של שרון נעשה כבר לפני כשבוע. שרון הסכים לשתף פעולה עם חוקריו, ולא קבל אפילו על מועד החקירה שנקבע - בעיצומה של המערכה המורכבת נגד הפלשתינים.
על-פי החשד, עשה שרון במהלך קמפיין הבחירות שימוש בכספים שגוייסו שנים קודם לכן כתרומות, באמצעות חברת אננקס מחקרים. כספים אלו גוייסו לשם מימון קמפיין הבחירות של שרון, לבחירות המקדימות בליכוד. אולם כאמור, על-פי החשד, נעשה שימוש בכספים אלו לקמפיין הבחירות לראשות הממשלה באופן הנוגד את החוק.
הפרשה כולה התבררה לפני כחצי שנה, בדוח מקיף שהגיש מבקר המדינה, אליעזר גולדברג. בעקבות דוח זה, נאלץ היועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה משטרתית נגד החשודים.
עד כה, נחקרו בפרשה כעשרה חשודים המעורבים, ובהם: מנהל לשכת ראש הממשלה, אורי שני, בנו של ראש הממשלה, עמרי שרון, ועורך הדין דב ויסגלס, שנתן ייעוץ לחשודים בנושא זה, והכשיר את אותן פעולות שנעשו בחברת אננקס.
חקירתו של שרון זומנה לביצוע במעונו הרשמי בירושלים. חוקרי היחידה לחקירות הונאה, ובראשם, ראש היחידה, תנ"צ מירי גולן, הם המופקדים על חקירה זו.
שרון פעל כבר בנובמבר 2001 כדי לתקן את מה שהוצג על-ידי מבקר המדינה כחריגה ועבירה לכאורה. זמן קצר קודם לכן הוא החזיר לחברת אננקס מחקרים תרומות שנתקבלו באמצעות חברה זו - בסכום כולל של 4.7 מיליון ש"ח. הכספים ניתנו לשרון לפני מס' שנים, כתרומות למימון קמפיין הבחירות הפנימיות בליכוד.
שרון גייס את הכספים באמצעות בנק מסחרי, כדי לממן את החזר התרומות שהתקבלו שלא כדין לכאורה תוך עבירה על חוק מימון מפלגות. כביטחון להחזר ההלוואה העמיד שרון את חוות השיקמים כבטוחה. החווה מנוהלת עתה בידי בניו של שרון. ההכנסות העיקריות הן מגידול ומכירת בשר כבשים. שרון העביר לילדיו את הטיפול בחווה, ולמעשה גם את הזכויות בה.
שרון דיווח על כך למבקר המדינה, והעביר לידיו את העתקי ההמחאות ואת המסמכים הרלוונטיים המעידים על החזר הכספים. מבקר המדינה אליעזר גולדברג מסר (יום ב', 12.11.01) בוועדת החוקה חוק ומשפט, על החזר הכספים. הדיווח למבקר המדינה נמסר, נוכח קביעותיו של מבקר המדינה בנושא, קביעות שהובילו לפתיחת חקירה משטרתית כנגד ראש הממשלה, בנו עמרי שרון, ואחרים הנוגעים בדבר.
המבקר דיווח בוועדת החוקה חוק ומשפט, כי התרומות הוחזרו בשתי המחאות: אחת על סך 0.5 מיליון ש"ח, והשניה על סך 4.2 מיליון ש"ח. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שבה פוליטיקאי בכיר מחזיר תרומות שקיבל שלא כדין לכאורה.

תאריך:  21/04/2002   |   עודכן:  22/04/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
בישיבתה השבועית החליטה הממשלה למנות ועדה בסוגיית מעמד הורי חיילים בודדים
אייל כגן
מירב לוי
כוחות צבא הושארו סביב מתחם המוקטעה ברמאללה וכנסיית המולד בבית לחם; צה"ל השלים את יציאתו משכם ורמאללה; כוח דובדבן עצר 13 מבוקשים בקלנדיה
מירב לוי
התבטאותיו של שליח האו"ם למזרח התיכון גררו בארץ ביקורות נוקבות; ישראל הודיעה על התנגדותה להשתתפותו כחבר בצוות הבדיקה לאירועים במחנה הפליטים בג'נין
הדר פרבר
מבצע "שלום פחות על הדוחות" עומד להסתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il