X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בארץ מפחדים כי פיתוח זול - ולאו דווקא פחות טוב - יעבור להודו, סין ולמזרח אירופה
▪  ▪  ▪

ההתפתחויות בהודו ובסין מאיימות, ככל הנראה, על היושבים בצמרת ההיי-טק הישראלי. 68% ממנכ"לי החברות טוענים כי ההתפתחויות במדינות הודו, סין ומזרח אירופה מהוות איום ממשי על ההיי-טק בארץ ו-84% מהם מעריכים, כי בתוך פחות מעשור ישפיעו ההיי-טק ההודי והסיני באופן ישיר על עסקיהם. כך עולה מסקר שערך יו"ר פורום מנכ"לי ההיי-טק במי"ל, שלמה גרדמן.
גרדמן מציין, כי 84% ממנכ"לי חברות ההיי טק שהשתתפו בסקר - במהלך מפגש שקיים אתמול הפורום ובאמצעות האינטרנט, העריכו כי בתוך פחות מעשור, יתממש "האיום ממזרח" וההיי-טק ההודי והסיני ישפיעו באופן ישיר על עסקיהם.
63% מהמנכ"לים סבורים, כי על ממשלת ישראל לגבש תוכנית אסטרטגית לאומית שתתמקד בחיזוק התחרותיות בישראל ו-21% ממנכ"לי ההיי-טק מצדדים בהתארגנות כוללת של תעשיית ההיי-טק - כמו באמצעות הפורום של המי"ל, כדי לשמר את התחרותיות של הענף בשוקי העולם. 63% מהמשיבים הציעו גם לגבש דרכים לשיתוף פעולה עם החברות בהודו, סין ובמזרח אירופה.
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, שהופיע בפני הפורום, העדיף להגדיר את מצב הדברים כאתגר - אך לא כאיום. "אני הייתי עכשיו גם בהודו. יש שם כבר מפעלים יפים כמו בעמק הסיליקון, אבל אם בוחנים את הנתונים אצלם למול הביצועים שלנו, רואים שאומנם עלויות השכר בהיי-טק הישראלי הן פי חמישה מאשר בהודו, אבל גם התפוקה של איש ההיי-טק בארץ, גדולה פי חמישה משל עמיתו ההודי. ושם", מדגיש שר התמ"ת, "המגמות מצביעות על עלייה בהיקפי השכר".
חברות ההיי-טק בארץ אך בפרוש גם בעולם, חוששות ממה שעומד להתפתח בעתיד הקרוב באסיה בעיקר בגלל שתי סיבות: האחת, הפיתוח בארצות המזרח (בעיקר בהודו) אשר עולה הרבה פחות מאשר בארץ והשנייה, שאיכויות העבודה בהודו בהחלט גבוהות. הפיתוח בהחלט יכול למצוא את עצמו בשנים הקרובות עובר למדינות המזרח וכך - יאבדו עובדים רבים את מקומם בחברה, את השדרוג למה שנקרא "רה-לוקיישן", ובמקרים אחרים גם את משרתם.
למפגש פורום מנכ"לי ההיי-טק של המי"ל, הגיע במיוחד פרומוד האק, מנכ"ל Norwest Venture Partner ויו"ר החברה הישראלית וראז נטוורקס. האק, שהוגדר על-ידי הירחון "פורבס" כמשקיע המצליח ביותר לשנת 2004, הבהיר כי מעדיף להשקיע בישראל במקום בהודו או בסין, משום שתעשיית ההיי-טק במזרח עדיין רחוקה עדיין מאוד מלהבין את צרכי הלקוחות במערב.
תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  29/05/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
צריכת מוצרי הנפט ברבעון הראשון של שנת 2005 הסתכמה בכ-2.9 מיליון טון, ירידה של 7% לעומת כ-3.1 מיליון טון ברבעון המקביל אשתקד, לפי דוח מינהל הדלק    השימוש בגז טבעי הביא לירידה חדה בצריכת מזוט לייצור חשמל, בעוד שבצריכת כל סוגי הבנזין נרשמה עלייה של 1% בלבד
מחלקה ראשונה
מופע משולב יחיד במינו וחד-פעמי של אומנים בהשתתפות חמי רודנר, ירמי קפלן, דנה ברגר ואחרים
מיכאל דבורין
זאת לקראת כניסתן לתוקף של ההוראות החדשות של בנק ישראל לפיהן החל מה-1 בינואר 2006 לא תתאפשר ללקוחות חריגה ממסגרת האשראי המאושרת
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שפרסם האיגוד האמריקני לפסיכולוגיה    הקפאין בקולה, ובמשקאות אחרים המכילים קפאין, גורם לילדים להיות פסיבים, חסרי מנוחה ואף משפיע על יכולת הלמידה שלהם
עדי גלסקה
מכבי ת"א יכולה לשלם לבלילי עד 175 אלף דולר לעונה נטו    בלילי דורש סכום כפול, 350 אלף דולר, בדיוק כמו חוזהו בקייסרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il