X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברק שיבח את עו"ד גלאט-ברקוביץ על שהדליפה מסמכים נגד אריאל שרון בפרשת סיריל קרן ח"כ גלאון המליצה לעמוד לצד אישה שרצתה להגן על האינטרס הציבורי ח"כ סער גינה את ברק על תמיכתו בהפרת חוק
▪  ▪  ▪

"אני מצדיע לליאורה גלאט-ברקוביץ' על אומץ ליבה". כך אמר ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בפתח המושב המקדים של הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, בהתייחסו לפרקליטה המדליפה שהואשמה והורשעה בהדלפת מסמכים חסויים מתיק התביעה בניסיון להפליל ציבורית את ראש הממשלה, אריאל שרון בפרשת סיריל קרן.
דבריו של ברק עוררו סערה בקרב באי הכנס, בשל זאת שהוא, המציג עצמו כמועמד לראשות ממשלה, נותן למעשה לגיטימציה להפרת החוק.
הפרקליטה המדליפה עו"ד גלאט-ברקוביץ' הורשעה במסגרת עיסקת טיעון בהפרת חובה בשל זאת שהדליפה מסמכים מתיק החקירה. במסגרת עיסקת הטיעון נמחקו אישומי המירמה והפרת האמונים. בית משפט השלום בתל אביב (השופטת חיותה כוחן) גזר על גלאט-ברקוביץ' שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך של 10 אלף ש"ח.
בגזר הדין כתבה השופטת, חיותה כוחן, כי החומרה נובעת מהמעמד הבכיר בו נשאה. "כגודל האמון שניתן בה, כך גודל הפגיעה בהפרתו", ציינה השופטת, "בהדלפת המידע החסוי היתה הנאשמת מודעת לעובדה שהיא מעמידה את החקירה העדינה, מעצם טיבה, בסכנה בכך שבעצם חשיפת הראיות אפשרה לנחקרים - סיריל קרן ואחרים - להכין מבעוד מועד את גרסותיהם".
ברק: ישראל התדרדרה בדירוג השחיתות
מושב הפתיחה נערך לרגל כנס לשכת עורכי הדין באילת, בו משתתפים כ-2,500 עורכי דין ובני משפחותיהם וכן אורחים. חלקו של הכנס יועד למאבק הנדרש בשחיתות. בפתח הדברים קרא יו"ר הוועדה המארגנת של הכנס השנתי, עו"ד איתן ארז, ללשכת עורכי הדין, להשמיע את קולה במאבק למיגור השחיתות במדינת ישראל.
אהוד ברק אמר בדברי הפתיחה, כי מאז שממשלתו פרשה מהשלטון בשנת 2001, ישראל התדרדרה בדירוג השחיתות ממקום 16 למקום 26. "מדובר במדרון חלקלק מסוכן לא פחות מהטרור הפלשתיני והפצצה האירנית".
ברק ציין, שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, צודק באומרו שבמדינה מתוקנת התביעה צריכה לעסוק בסיכויי הרשעה ולא בעיצובן של נורמות ציבוריות, אולם לצערו, ישראל אינה מדינה מתוקנת. ברק "הטיל פצצה" בהכריזו שהוא מצדיע לעו"ד ליאורה גלאט ברקוביץ' על אומץ ליבה ועל נכונותה לשלם את המחיר. אמירה זו של ברק גררה תגובות סוערות בקהל.
ח"כ גדעון סער תקף בחריפות את ברק וגינה את תמיכתו בעו"ד גלאט ברקוביץ. סער אף התייחס לחלקו של ברק בפרשת העמותות. ח"כ סער התייחס בנוסף לתוכנית ההינתקות, והדגיש שהוא שולל הפרת חוק מכל סוג במסגרת מאבק פוליטי.
"אני שולל חסימת כבישים וכל צעד במסגרת המאבק שיש בו הפרת חוק", אמר. לדבריו, אין לקבל ניסיון כוחני לסכל החלטה שהתקבלה על-ידי הכנסת באופן חוקי. סער חזר על הקריאה לביצוע משאל עם בנוגע להינתקות.
עו"ד מירון: ההינתקות הינה "עקירה של ישובים"
במושב המקדים, שעסק בהיבטים משפטיים וחוקתיים של תוכנית ההינתקות בהנחיית מ"מ ראש הלשכה, עו"ד יריב לוין, אמר עו"ד גלעד שר, שהדיון המשפטי הינו רחב היקף וכולל היבטים רבים שללא ספק דורשים הסדר כולל. הסדר זה ראוי שיעשה בחקיקה ראשית ולא באופן של cut & paste מחקיקה קיימת.
לדברי ד"ר גדעון ספיר מאוניברסיטת בר-אילן, ההתיישבות בשטחים יצרה מציאות חוקתית ברורה וכל החלטה על פינוי משמעותה שינוי במארג זה. שינוי כזה חייב לעמוד במספר דרישות, ביניהן, בפרוצדורה מחמירה ומורכבת, השונה מפרוצדורה הנדרשת לשינוי חקיקה רגילה, וכן השתתפות מקסימאלית של הציבור.
עו"ד יצחק מירון ציין בפתח דבריו, כי ההינתקות היא למעשה "עקירה של ישובים", המובילה למצב בו הקורבן משלם את המחיר, לוקח את אשתו וילדיו ומשאיר את המפתחות לרוצח. כמו כן, ציין שבמקום לפצות את התושבים המפונים ב-80% מערך הרכוש היה ראוי לפצותם בהתאם להנחיות מנהל מקרקעי ישראל לפיצוי פולשים בגובה של 160%.
ח"כ זהבה גלאון הביעה אף היא תמיכה בעו"ד גלאט ברקוביץ, וקראה לעורכי הדין לעמוד לצד אישה שרצתה להגן על האינטרס הציבורי. גלאון אמרה עוד, כי המצדדים בתוכנית משאל עם, מבקשים לפגוע בעיקרון של כנסת ריבונית וייצוגית, והצעד היחידי שעומד בפניהם הוא הפלת הממשלה והליכה לבחירות. עם זאת, ביקשה ח"כ גלאון להזכיר שמחאה במשטר דמוקרטי הינה לגיטימית, ויש להימנע מצעדים בלתי דמוקרטיים כגון מעצר מנהלי.
שר הפנים, אופיר פינס, ציין שישנם עוד שלבים רבים לתהליך ההינתקות וכל עוד שוקדים על ביצוע התוכנית - אין לברך על המוגמר. השר פינס הוסיף שבפעם הראשונה במסגרת תהליך השלום, עובדים על-פי תוכנית ברורה וראויה, להבדיל ממצב שבו הושבו שמונת אלפים איש בתוך מיליון פלשתינים. בהתייחסו לרשות הפלשתינית אמר השר פינס, שיש חשש ש"תופרים לאבו מאזן את התיק: "לא פרטנר לשלום".

תאריך:  29/05/2005   |   עודכן:  29/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
"אמהות ואבאים קשישים ותינוקות תעלו למשאית או שתאכלו מכות"    את מילות השיר חיברה השדרנית עירית לינור, מגישת התוכנית "המילה האחרונה"    מועצת גוש קטיף בתגובה: לא יתכן שיום הפינוי בו יהרסו ישובים יהפוך ליום חג לעירית ולחבריה    בגוש מתכוננים לביקור שופטי בג"צ ומקפיאים את ההפגנות
מירב לוי
משרד החינוך הגיש את תשובתו לקראת הדיון שייערך (יום ב') בבית הדין הארצי לעבודה: עלות העסקת 4,500 מורים - 360 מיליון ש"ח; השרה לבנת: אנחנו נותנים עוד סיכוי למו"מ, אך בד-בבד נערכים ליישום חד-צדדי של דוח דוברת
יואב יצחק
הפריצה והשתלת סוס טרויאני בוצעו לאחר שבגלובס פורסמו ידיעות על הנעשה בדירקטוריון אמדוקס    החשד מופנה כלפי גורמים נוספים שביקשו לדעת אילו ידיעות/כתבות יפורסמו בעיתון
רנית נחום-הלוי
את הדברים השמיע הרב גפני בוועדת העליה והקליטה של הכנסת    יו"ר הוועדה, קולט אביטל מתנגדת: סיווג דתי הוא פתרון חלקי ומשפיל    ח"כ פרוש: חמור מאד שח"כ חרדי מעלה הצעה מעין זו
רנית נחום-הלוי
הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה הערב בהשתתפות השייח' נימר דרוויש, חבר הפרלמנט הפלשתיני השייח' עימאד פלוג'י, וסגן שרת החינוך הרב מיכאל מלכיאור    הצדדים הכריזו על פתיחת המרכזים הראשונים למיגור השנאה ולקידום השלום בין ישראלים ופלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il