X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהתגלגלות הסוס הטרויאני במחשב של משפחת ז'קונט ועד לפגיעה בשמו הטוב אף אחד לא תיאר כי מדובר במעשה זדוני אשר נקשר לקרוב משפחת הזוג
▪  ▪  ▪

משפחחת רזיאל-ז'קונט לא צריכה לעשות רעש כדי להיות בכותרות. אבל כשטקסט מתוך ספר שכתב אמנון ז'קונט הופיע באופן מפתיע באינטרנט, עוד בטרם שלח המחבר בעצמו את החומר, הוא הרים גבה ולא ידע שזוהי תחילתה של כותרת גדולה מאד בכל אמצעי התקשורת. ז'קונט הסופר מוכר היה עד היום בעיקר כבעלה של ורדה רזיאל-ז'קונט והוא משמש גם כיועץ לניהול יחסים.
למעשה, לא רק על הטקסט של ספרו השתלטה אותה יד נעלמה, אלא גם על חשבון האינטרנט שלו. וכך פורסמו הודעות - בשמו - ברחבי הרשת המקוונת. ניחא. אבל לא רק זאת, אלא שתוך ימים החלו להופיע ברשת הודעות לכאורה בשמו של ז'קונט בהן הוא מתנצל כי גנב חומר ספרותי. בנוסף לכל זאת, קיבל הודעות לא מזוהות לתיבת הדוא"ל שלו וחלק מההודעות האמיתיות שנשלחו אליו - נעלמו.
מי שפתח את האנציקלופדיה המקוונת 'ויקפידיה' בערך "ז'קונט", גם שם יכל למצוא מידע מפליל לכאורה אשר ללא כל ספק נופל בהגדרה של לשון הרע: בנוסף לשקרים הופיעו גם דברים כאילו בשמו, בהם הוא מודה בחלק מההאשמות שיוחסו לו באתר.
משתמש אשר התחזה לז'קונט וכינה את עצמו בשמו כתב בעמוד השיחה של האתר: "נראה שהערך אודותי בויקיפדיה חושף את מלוא ערוותה של אנציקלופדיית החפיף. במקום לספק מידע מלא אודותי (למשל: העובדה שאני בעל תואר שני בהיסטוריה, שעד לאחרונה לימדתי היסטוריה וכתיבה באוניברסיטת תל אביב ועתה אני מלמד כתיבה במסגרת פרטית משלי, שכתבתי עוד מספר ספרים - כמו "מבוא לאהבה", שמאחרי קריירה בשוק ההון, הביטוח והנדל"ן ועוד ועוד) - בחרתם להתמקד בנקודה סנסציונית של עונש מאסר שהוטל עלי לפני 33 שנה!!!!, תוך התעלמות מכל הקורות אותי מאז. לעניין הסיבות להרשעתי: עברתי עבירות של אחזקת סכומים גבוהים של מטבע זר בתקופה בה היה הדבר אסור וכן עבירות מכס הנוגעות לתמריצי יצוא ועבירות מס הכנסה. עניין 'ייצוא האבנים' הוא עלילה מטופשת. אני מצפה מעורכי הויקיפדיה לתקן את הערך לאלתר".
כיום תחת ערך "אמנון ז'קונט" באנציקלופדיה המקוונת כבר מעודכנת פרשת הריגול התעשייתי שנחשפה בעקבות תלונת הז'קונטים.
למרות שנראה כי הצעד הבא יהיה פשוט להתלונן, גם אז נאמר לז'קונט כי למעשה נשלחו הדברים לויקפידיה מה-IP שלו, מעין תעודת הזהות של המחשב האישי של המחבר. בקצה השני, בויקפידיה, לא מחקו את החומר, מכיוון שלא העלו על דעתם כי אין מדובר אפילו בגולש אשר קיבל מידע או חושד בז'קונט כי אם בזיוף.
לאחר שפנו יחד בני הזוג ז'קונט למשטרה, הם הצביעו על מיכאל האפרתי כחשוד האולטימטיבי. האפרתי, גרוש של בתם, הפסיד במשפטים שניהל נגד המשפחה. גם אז, מסכת ההתעללות הווירטואלית לא הסתיימה. הפושע הצליח לפרוץ למחשב גם בדירה החדשה, אליה עברו הזוג והמשיך בשיטות שונות ומלאות דימיון לפגוע בשמו הטוב של ז'קונט. אנשי יחידת המחשבים במשטרה ערכו ביקור קצר בביתם של בני הזוג, ותוך זמן קצר גילו את הסוס הטרויאני במחשבו של ז'קונט. מכאן התגלגלה הפרשה בחשאיות, עד שהתפוצצה ברעש גדול עם הסרת צו איסור הפרסום.
ז'קונט נשוי כאמור לפסיכולוגית ורדה רזיאל ז'קונט. השניים מגישים ביחד תוכניות ייעוץ וארוח בטלוויזיה, ומ-2003 מנחים ביחד סדנאות לניהול יחסים.
הסופר רם אורן, המו"ל של ספרו של אמנון ז'קונט "ש כמו בשקר" אמר בראיון לתוכנית, כי הספר יצא לפני כשנה והדגיש את הדמיון בין הסיפור בספר, אשר מדבר על אלמוני שמנסה להרוס עולמה הפרטי של אישה, לבין המציאות בפרשת "הסוס הטרויאני". לדבריו, מודפסת בימים אלה מהדורה נוספת של הספר אפשר לומר בזכות הפרשה. עוד סיפר אורן, כי ביום שהחלו להתפרסם פרקים מהספר באינטרנט, הועלו תגובות של מאות גולשים לכאורה תמימים אשר השמיצו את הספר.

תאריך:  30/05/2005   |   עודכן:  30/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חלק גדול מהתרופות במרשם לא מספק את ההשפעה המיוחלת וזאת ממספר סיבות    החזר כספי יאלץ את יצרני התרופות לוודא כי אכן התרופה המתאימה מגיעה לחולה המתאים
מחלקה ראשונה
פרס ראשון: 30 מיליון שקל    הקמפיין בעלות של מיליון שקל
עומר כרמון
כוכב הקולנוע הצרפתי נחת בישראל לביקור קצר: כבר לפני 20 שנה התרגשתי מאוד להיות פה    אני לא שופט אתכם, בכל מקום שאליו אני מגיע אני מכיר את הקהילות היהודיות
יפעת גדות
שלושה מחבלים יפניים פותחים באש תופת ורוצחים 25 בני אדם באולם הנוסעים של שדה התעופה
עומר כרמון
סטיב רוזן, לשעבר הממונה על המדיניות באיפא"ק, וקית' וייסמן, הממונה על הנושא האירני, חשודים כי העבירו מידע מסווג לראש המחלקה המדינית בשגרירות ישראל בוושינגטון, נאור גילון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il