X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך סוכם בתום דיון שהתקיים בוועדה למינוי דיינים הסכם הפשרה הושג לאחר שנכשל ניסיון להשיג רוב חרדי בבחירת הדיינים ח"כ רמון - הקול המכריע: הבחירה חייבת להיות מאוזנת ומייצגת את כלל המגזרים ח"כ סלומיאנסקי: זהו ניצחון גדול
▪  ▪  ▪
סלומיאנסקי, "ניצחון"

רמון, "התקפל"

חברי הוועדה למינוי דיינים הנמנים עם המגזר החרדי התקפלו (יום ב', 30.5.05), כאשר הגיעו להסכם פשרה עם החברים הנמנים על המגזר הדתי-לאומי, בו הוחלט כי ימונו 9 דיינים (במקום 6) - ואלו ייצגו את כל המגזרים.
הוועדה למינוי דיינים, בראשה עומדת שרת המשפטים, ציפי ליבני, התכנסה לבחירת שש דיינים. מלכתחילה נראה היה כי קיים רוב לבחירת דיינים מהמגזר החרדי, בזכות קולו ותמיכתו של ח"כ חיים רמון מהעבודה.
הראשון לציון, הרב הראשי לישראל (הספרדי) שלמה עמאר, השתתף בישיבה. הרב הראשי לישראל (האשכנזי), יונה מצגר, נעדר מהישיבה בשל ההמלצה להעמידו לדין.
ח"כ רמון, אשר הודיע קודם לכינוס הוועדה כי בכוונתו לתמוך בחרדים בשל עמדת "הכיפות הסרוגות" נגד תוכנית ההינתקות, הצליח להפתיע את חברי הוועדה, כאשר הסביר את עמדתו ואמר, כי בחירת הדיינים חייבת להיות מאוזנת בין כל המגזרים.
לאור זאת הוחלט על דחיית ההצבעה למינוי הדיינים לעוד שבועיים. במהלך זמן זה יפעלו חברי הוועדה לקבלת אישור ממשרד האוצר להגדלת תקן הדיינים משישה לתישעה.
על-פי ההסכם, ימונו 3 דיינים חרדיים מייצגי העדה הספרדית (שייבחרו על-ידי הרב עובדיה יוסף), עוד 3 דיינים חרדיים מייצגי העדה האשכנזית (מטעם הרב יוסף שלום-אלישיב), ושלושה דיינים נוספים מייצגי המגזר הדתי-לאומי, יוצאי המפד"ל.
ח"כ ניסן סלומיאנסקי (המפד"ל) אמר בתום הדיון בוועדה: "שוב נכשל ניסיון החרדים להשתלט על המינויים לדיינים. תקוותנו היא שבמפגש הבא יוכלו להיבחר דייני הציונות הדתית על-פי אמות מידה של יושר וצדק. זהו ניצחון גדול שלנו שעבר דרך חתחתים".
מחוץ למשרד המשפטים, שם התכנסה הוועדה, התקיימה הפגנה של ארגוני הנשים שלחצו על רמון לשנות את עמדתו וקראו לו: "תתבייש. איך יתכן שנציג מפלגת העבודה פועל נגד הנשים בזה שהוא תומך בבחירת דיינים חרדיים". לעומת זאת, כשח"כ סלומיאנסקי הגיע הוא זכה לקריאות עידוד ותמיכה. הדיינים אותם מייצג סלומיאנסקי ידועים כמקלים בענייני נשים - כגון בעיית המסורבות גט.
הפעם האחרונה שהתכנסה הוועדה למינוי דיינים היה ביום 22.11.04. אז התפוצץ הדיון כאשר ההצבעה לבחירת דיינים הסתיימה ב'תיקו' ובהמשכה פוזר הדיון. מאחורי הקלעים התנהל מאבק מערכתי-פוליטי על זהות הדיינים. בזמנו התאחד הזרם הציוני-דתי עם יו"ר הוועדה דאז, ח"כ יוסף לפיד (שינוי) שהעדיף לבחור דיינים מתונים ולא חרדיים.
תפקיד הדיינים
בוועדה למינוי דיינים חברים: הרבנים הראשיים לישראל - הראשון לציון הרב שלמה עמאר, הרב יונה מצגר, ח"כ ציפי לבני, המכהנת כיו"ר הוועדה מכוח תפקידה כשרת המשפטים, השר חיים רמון, ח"כ אלי ישי (ש"ס), ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), הרב חגי איזרר, הרב שלמה בן-שמעון, עו"ד שרון שנהב, ועו"ד בן-ציון לנגנטל.
בפני הוועדה למינוי דיינים יוצגו בעוד כשבועיים 9 מועמדים למינוי דיינים לבתי הדין הרבני-אזורי. תפקידם הוא לעסוק, בין היתר, בנושאי נישואין, גירושין, יוחסין, ירושות וצוואות, גיורים, עגונות - מסורבות גט, בירורי יהדות למיניהם (כגון ממזרות) ועוד.
בית הדין הוא פוסק ההלכה לכל ישראל בכל המחלוקות המתעוררות בדיני תורה. תשעת הדיינים שיבחרו יהנו ממשכורת של כ-18 אלף ש"ח לחודש ויכהנו בבתי הדין הרבני-אזורי בערים: חיפה, נתניה, ירושלים, תל אביב, באר שבע, טבריה וצפת.

תאריך:  30/05/2005   |   עודכן:  30/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
הרשות תוקם במשרד המשפטים במסגרת שינוי ארגוני אותו מוביל מנכ"ל המשרד, ותסייע בין השאר במתן מענה הולם לאיומים החדשים על משתמשי טכנולוגיית המידע וריבוי עבירות המחשב; שרת המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה נתנו את ברכתם למהלך
ארי סירקין
על-פי ההסכם תשלם הנהלת מפעל האלומיניום שנסגר 3.75 מליון ש"ח לעובדים המפוטרים כפיצויים מוגדלים בנוסף על הפיצויים שיקבלו לפי החוק; יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ ביקר הבוקר במפעל ובישר לעובדים על ההסכם
גלית יצחק
כך עולה מסקר שפרסמה הלמ"ס    8.5% מהאנשים בגילאי 21 ומעלה דיווחו, כי בתקופה מסויימת בחייהם הם סבלו מסימפטומים של מחלת הדיכאון    היהודים משתמשים יותר בתרופות מרשם לבעיות רגשיות מאשר הערבים
הדר פרבר
סימנטק ממליצה להגן על תחנות הקצה ולא להסתפק בהגנה של אנטי וירוס בלבד
מיכאל דבורין
כך נטען בכתב אישום חמור שהגישה המדינה כנגד רופאה ואחות מבית החולים שיבא בתל השומר אשר נאשמות בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות רפואית בכך שלא הרחיקו את המזרק המסוכן מסביבת התינוקת ו"לא נהגו כרופאה ואחות מן הישוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il