X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקירת מסמכים של חברות הטבק עולה כי החברות בדקו מה יגרום לנשים לרצות לעשן שקלו להכניס חומרים מדכאי תיאבון לסיגריות כדי שיוכלו לקדם את מכירתן כמוצרים השומרים על המשקל
▪  ▪  ▪

חברות הטבק משווקות את הסיגריות באופן שיתאים לחלומן של הנשים להיות רזות ובריאות, בדרכים שהן הרבה מעבר לשיווק ופרסום, כך טוענים מומחי בריאות השבוע.
לדבריהן, מסמכים פנימיים שפורסמו על-ידי חברות הטבק על-פי חוק, מראים כי החברות ייצרו סיגריות, כולל סיגריות בעלות סמל מסחרי "slim" (דקות) ו-"light" (לייט) במטרה למשוך נשים לעשן אותן.
מדענים מבית הספר לרפואה הרווארד מדווחים כי מסמכים פנימיים אלו חושפים את העובדה כי תעשיית הטבק הרואה בנשים יעד ברור משתמשת בהן הרבה מעבר לשיווק ופרסום מקובל.
"נמכור" לנשים סיפורים
בדוח, שפורסם בעיתון "התמכרות", והסתמך על מחקר של מסמכי חברות הטבק נראים בבירור המאמצים שנעשו על-ידי החברות לבדוק מה יגרום לנשים לרצות לעשן. החברות שקלו גם להכניס חומרים מדכאי תיאבון לסיגריות כדי שיוכלו לקדם את מכירתן כמוצרים השומרים על המשקל.
התעשייה למעשה השתמשה בממצאים אלו כדי לנצל נשים ולא כדי לעזור להם. עיצוב הסיגריות והמרכיבים שבהן נעשו בעורמה, במאמץ ליצור סיגריות טעימות יותר לנשים וכן להוסיף לאילוזיה שבפרסום ולהעביר את המסר של מוצר מלוטש, בריא, מסייע בשמירה על המשקל ומפחית לחצים.
צוות המדענים טען כי מאמציהם של חברות הטבק למשוך את הנשים כללו את ייצורן של סיגריות "slim" בשנות ה-70.
המסמכים מוכיחים כי אסטרטגית שיווק זו, במיוחד של 'הסיגריות לנשים', תרמו לתחושה של קשר בין עישון לתכונות מושכות כמו שחרור האשה, זוהר, הצלחה ורזון.
מסמכים פנימיים
צוות המדענים ניפה מתוך למעלה משבעה מליון מסמכים פנימיים של חברות טבק שפורסמו בשנת 1998 בעקבות הסכם בין התובע הכללי של ארצות הברית לבין חברות הטבק הגדולות, כולל חברת אלטריה, פיליפ מוריס, ריינולדס וכו'.
חברות הטבק בחרו גם כמטרה את סיגריות ה"light" (לייט) עם הבטחה לכמות קטנה יותר של זפת וניקוטין, לכל אותן נשים 'הנקרעות' בין התשוקה לעשן ובין הדאגות הבריאותיות.
מתוך אחד המסמכים: "המסקנות הבטוחות הן כי 'כוחן' של סיגריות הנקנות על-ידי נשים קשור לרמת הנוירוטיות שלהן... נשים קונות סיגריות כדי לסייע לעצמן להתמודד עם נוירוטיות".
מסמך נוסף של Philip Morris: "(נשים) לא רוצות להפסיק לעשן, אך הן עדיין מלאות רגשי אשמה על משפחתן באם העישון יפגע בבריאותן, לכן הן מתפשרות על-ידי כך שהן מעשנות סיגריות דלות ניקוטין".
הבנה של מעשי חברות הטבק היא מפתח למציאת דרכים לעזור לנשים להפסיק לעשן, כתב צוות המדענים.
חברת Philip Morris and Altria מסרה כי אין בידיה את הדוחות המלאים ולכן היא מנועה מלהגיב.

תאריך:  31/05/2005   |   עודכן:  31/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שר החוץ הגרוזיני אמר כי אמנה משותפת תפתח ככל הנראה את הדרך להזדמנויות חדשות במערכת היחסים הבילטרית, וזאת על סמך החלטתה של רוסיה לסגת מהטריטוריה הגרוזינית
יפעת גדות
בראש המכון לחקר הציונות על שם חיים ויצמן, ארגנה את הכנס הבינלאומי על מאה שנות ציונות, היתה ממייסדי מרכז יצחק רבין, מכהנת כנשיאת קרן הזיכרון לתרבות יהודית בארה"ב, ועוד
רנית נחום-הלוי
כך לדברי ראש מפלג עבירות מחשב, סנ"צ מאיר זוהר בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת    חברי כנסת קוראים להגברת הפיקוח על מחשבי הח"כים במשכן    ח"כ יעקב מרגי: הפקרת מחשבי הכנסת יש בה משום פגיעה בחיי אדם    דובר הכנסת מרגיע: אנו מפיצים כללי אבטחה שוטפים לח"כים, אנו ערוכים ומעודכנים אך אין סגירה הרמטית של אפשרות חדירת 'סוס טרויאני'
יפעת גדות
נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, העניק היום בטקס חגיגי בלשכת שר הפנים, אופיר פינס וח"כ יולי תמיר תרומה מיוחדת ל-13 המועצות הדרוזיות בהיקף של למעלה ממיליון שקל
מחלקה ראשונה
אריק בן זינו התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה והוא אשר ירכז את כל פעילות החברה בישראל    מכירות שנת 2004 של רשת מנגו העולמית הסתכמו בלמעלה ממליארד אירו המהווים 5.3% גדילה מהשנה שעברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il