X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן (69) סיים ביקור ממושך באמריקה ובצפון-אפריקה כשהתלונן על תשישות דחלאן: הוא נבדק רפואית ושוחרר ייפגש עם שרון
▪  ▪  ▪
הפגנה בשכם לשיחרור האסירים [AP]

אבו מאזן בוושינגטון [AP]

אבו מאזן בוושינגטון [AP]

אבו מאזן בהודו [AP]

אבו מאזן בפקיסטן [AP]

אבו מאזן ביפן [AP]

אבו מאזן בברזיל [AP]

אבו מאזן במרוקו [AP]

אבו מאזן ונשיא טוניס [AP]

שר האוצר הפלשתיני נפגש עם שר החוץ הספרדי [AP]

חש בתשישות
נשיא הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), הובהל הלילה (ד', 1.6.05) לבית חולים בירדן לאחר "שחש בתשישות". השר לעניינים אזרחיים ברשות, מוחמד דחלאן, מסר כי המנהיג עבר בדיקה רפואית ושוחרר. עוזרו של אבו מאזן, טאיב עבד אל-רחים, אמר שהנשיא ישוב כבר היום (ה', 2.6.05) לרמאללה. בשעות הצהרים (ה') יצא אבו מאזן מבית החולים כשהוא נראה עייף וחיוור ואמר לכתבים כי הוא "מרגיש מצוין".
מבית החולים הירדני נמסר כי אבו מאזן עבר צנתור. בלון זעיר הוחדר ללבו בהליך שנועד לפתוח כלי דם סתומים. צנתור מחייב בדרך כלל את החולה להישאר להשגחה בבית החולים במשך יממה.
הנשיא הפלשתיני ערך בשבועות האחרונים סיור ממושך באמריקה, אסיה וצפון אפריקה. במרכז הביקור עמדה פגישתו עם הנשיא האמריקני ג'ורג' בוש, שהוגדרה בידי הפלשתינים כ"מוצלחת במיוחד".
פגישת שרון-אבו מאזן
לשכת ראש הממשלה אריאל שרון ולשכתו של אבו מאזן הודיעו רשמית (ד') כי ב-21 ביוני ייפגשו שני האישים לפגישה ראשונה מאז פיסגת שארם בחודש פברואר. עד למועד הפגישה יקיימו שני הצדדים ישיבות הכנה.
ביום ג' אמר הממונה על נושא המבוקשים ברשות, עבד אל-פתח חמאיל, כי כעת לאחר שהושגה התקדמות גדולה בשיחות עם ישראל בנושא המבוקשים, צפוי צה"ל למסור לפלשתינים בקרוב מאוד את השליטה הביטחונית בבית-לחם ובקלקיליה.
"מה שהושג ביריחו ובטול-כרם מהווה מודל מצוין להמשך מסירת הערים", אמר חמאיל. כזכור, ישראל התחייבה להעביר לפלשתינים את מרבית ערי הגדה אולם לאחר מסירת יריחו וטול-כרם הודיעה כי אינה מוכנה להמשיך בהליך משום שהפלשתינים אינם מפרקים את החמושים מנשקם.
הבחירות החוזרות נדחו בחודש
ועדת הבחירות הפלשתינית סיכמה (ג', 31.5.05) עם החמאס לדחות בחודש את הבחירות החוזרות בשלוש מועצות ברצועת עזה שהיו אמורות להיערך היום (ד', 1.6.05).
ההחלטה התקבלה מספר שעות לאחר שהתפוצץ המו"מ בין הצדדים. החמאס טען כי הפתח חזר בו מהתחייבויות שנתן. דובריו קראו לתומכיהם להחרים את הבחירות והאשימו את בכירי הפתח בשחיתות ובניסיון לזייף תוצאות. "נפעל בכל האמצעים בידינו כדי לשמור על ניצחונותינו", איים דובר החמאס סמי אבו זוהרי.
בעקבות איומי החמאס מיהרה ועדת הבחירות להודיע על "דחייה עד שתיווצר אווירה מתאימה". החמאס בירך על ההחלטה ונמסר כי בימים הקרובים יקיימו הצדדים דיונים אינטנסיביים שיסדירו את עריכת הבחירות בעוד חודש.
הפתח והחמאס דנים בנוסף במועד עריכתם של הבחירות לפרלמנט. החמאס דורש כי הבחירות יתקיימו במועד המתוכנן, ה-17 ביולי. נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) מסכים לכך רשמית, אך בפועל אינו מאשר את חוק הבחירות החדש ושליחיו מנסים לשכנע את החמאס להסכים לדחיית הבחירות לחודש נובמבר.
הרש"פ ביקשה להקים שגרירות בדמשק
כאות נוסף להתחממות היחסים בין סוריה לרשות הפלשתינית, גילה (ג', 31.5.05) הממונה על השגרירות הפלשתינית בירדן, כי הרש"פ פנתה בבקשה רשמית לממשלת סוריה להקים שגרירות פלשתינית בדמשק. לדבריו, בקשות דומות הופנו גם לכווית וללבנון.
הבכיר הפלשתיני אישר בנוסף דיווחים קודמים, לפיהם ביקש הנשיא הפלשתיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן) מארה"ב לתווך בינו לבין ישראל כדי שתאשר את הכנסתה לגדה של חטיבת באדר הפלשתינית המורכבת מאנשי אש"פ לשעבר.
את המגעים לפתיחת השגרירויות בביירות ובדמשק ניהל יריבו של אבו מאזן, יו"ר הפתח פארוק קאדומי. העימות בינו לבין בכירי הרשות מנע עד-כה את הבקשה הרשמית. אמש (ג') נפגשו אבו מאזן וקאדומי לפגישת פיוס [ראו בהמשך].
אבו מאזן התקשר לאסד
אבו מאזן הגיע ביום ג' לטוניס לאחר שביקר במרוקו ובאלג'יר. בתום פגישתו עם הנשיא, זיין אל-עבדיין בן עלי, התקשר לנשיא סוריה בשאר אל-אסד, לנשיא לבנון אמיל לחוד, לאמיר קטר, לנשיא איחוד הנסיכויות הערביות, ולמזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא.
הנשיא הפלשתיני קיים פגישת פיוס חשובה עם יו"ר תנועת הפתח, פארוק קאדומי. נמסר כי השניים גישרו על המחלוקות ביניהם בכל הנוגע לחלוקת הסמכויות בין קאדומי למשרד החוץ הפלשתיני. הסכמה זו סוללת את הדרך לפתיחת השגרירויות החדשות בביירות ובדמשק.

תאריך:  01/06/2005   |   עודכן:  02/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
זאת בעקבות התבטאותו של שר האוצר בה השווה את חברת החשמל למשחתת גרמנית מהתקופה הנאצית; לטענת הועד להשפיל בדברי נתניהו היה כדי לבזות את חברת החשמל ואת עובדיה, את העומדים בראשה ואת ארגון העובדים שלה בעיני כלל אזרחי המדינה, ולעשותם מטרה לשנאה, להשפלה ולבוז בעיניהם
שלומי דיאז
על-פי ההחלטה, כל הורה לנער מתחת לגיל 14 שלא יגיע לשחרר את בנו או בתו, יזומן לחקירה    בית המשפט נאלץ להאריך מעצר הילדה    ההורים סירבו לבוא לשחררה ולאחר מכן טענו שהמשטרה מתאכזרת לילדה
רנית נחום-הלוי
את הדברים אמר ח"כ זאב בדיון שהתקיים במליאת הכנסת קודם לאישור הצעת חוק "ייצוג הולם של נשים בצוותי משא ומתן"    ח"כ הרב משה גפני מזהיר את ארגוני הנשים שהתערבו במינויי דיינים
מיכאל דבורין
קבוצת מנורה מדווחת כי הרווח הנקי שלה עמד בסוף הרבעון על 80.1 מיליון ש"ח; בעסקי הביטוח מדווחת הקבוצה על גידול של 35% ל-131 מיליון ש"ח
מיכאל דבורין
כך אמר שר האוצר שהתארח בכנס לשכת עורכי הדין באילת; נתניהו הדגיש כי בכוונתו להמשיך במדיניות ההפרטה המוצלחת ולהביא להגברת התחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il