X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברבעון הראשון של 2005 נמכרו בירושלים 514 דירות חדשות, לעומת 262 דירות ברבעון הראשון של 2004, עליה של 96% ירידה במכירות באזור תל אביב
▪  ▪  ▪

גידול חד נרשם בשנה האחרונה במכירת דירות חדשות בירושלים, לעומת ירידה ניכרת במכירת דירות בתל אביב והמרכז. כך עולה מנתונים שפורסמו על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שנעזרת לצורך כך בסקרים של משרד השיכון.
ברבעון הראשון של 2005 נמכרו בירושלים 514 דירות חדשות, לעומת 262 דירות ברבעון הראשון של 2004, עליה של 96%. נתונים מהשטח מלמדים, כי חלק מהגאות נובע מביקוש חסר תקדים של משקיעי חוץ, רובם דתיים, לרכישת דירות בכל חלקי ירושלים. משקיעים אלו קונים במקרים רבים דירות יקרות יחסית, כך שהגידול בתמורת המכירות הוא כנראה בשיעור גבוה עוד יותר.
לעומת זאת, נרשמה ירידה של 27% במכירת דירות חדשות בתל אביב - 648 השנה לעומת 890 אשתקד. גם במחוז המרכז התמונה אינה מעודדת: ברבעון הראשון של 2005 נמכרו 989 דירות, לעומת 1,183 ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-16%. במחוזות הדרום והצפון כמעט שאין שינוי השנה לעומת אשתקד.
ממצא אחר של הלמ"ס הוא, שיש התאוששות מסוימת בשוק: במרס נמכרו בכל הארץ 1,090 דירות חדשות, ולדברי הלמ"ס, זהו החודש השלישי שבו נרשמת עליה מסוימת במכירת דירות חדשות. אבל, בסיכום תלת-חדשי, המכירות בינואר-מרס נמוכות באחוז אחד לעומת הרבעון הרביעי של 2004.
המיתון בשוק הדירות - חוץ מאשר בירושלים - עדיין איתנו. ב-31 במרס היו בכל הארץ 11,850 דירות חדשות לא מכורות. זוהי אמנם ירידה של כ-20% לעומת מלאי-השיא של לפני כשנתים, אך עדיין מלאי ניכר. 10,560 דירות מתוך המלאי הן דירות בשלבים שונים של בניה, ורק 1,290 דירות הן גמורות. גם נתון זה אינו יכול לנחם בהרבה, כי בתקופת הגאות היו קבלנים מוכרים את רוב הדירות "על הנייר", או מייד עם בניית השלד.

תאריך:  01/06/2005   |   עודכן:  02/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עיסקת שיא בענף הנכסים המניבים - דמי שכירות של 245 מיליון דולר ל-25 שנה
שלומי דיאז
נחפשה חוליה של הג'יהאד האיסלמי שהיתה בדרכה לבצע פיגוע כפול
מיכאל דבורין
כך הורה הכונס הרשמי עו"ד שלמה שחר; ההנחיות מתייחסות, בין היתר, לפסיקת שכר ניהול, שכר מימוש ושכר חלוקה ולהבחנה ביניהם ולשכר המשולם בגין בדיקות תביעות חוב וכן בהחזר ההוצאות שניתן לאשר לבעל תפקיד ובשכר המשולם בגין שירותים מקצועיים
מיכאל דבורין
התארחה היום בכנס לשכת עורכי הדין בנושא "השחיתות השלטונית" ושיבחה את פעילותו של הקצין שסולק מראשות אגף החקירות: "מזרחי חרג קצת מהנהלים, אבל בגלל זה ראש החוקרים בישראל צריך לפנות את כסאו"?
גלית יצחק
בניתוח נדיר שנערך בעיר לימה שבפרו הצליחו הרופאים להפריד את שתי רגליה של תינוקת בת 13 חודשים שנולדה עם רגליים מחוברות מהירכיים ועד הקרסוליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il