X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך בדיון שהתקיים בוועדה למעמד האישה של הכנסת בנושא דרישת מנהלי התוכנית מהמתמודדות להתפשט ראש אגף תוכניות ברשות השניה: אכן נחצו קווים אדומים, והאחראי ייענש
▪  ▪  ▪
רגע הבשורה כי עליהן להצטלם בעירום

ח"כ חן, תקיפה מינית

עירום בתוכנית "הדוגמניות" הפך לתנאי מחייב כדי שהמועמדות יגיעו לגמר. מי שצפה בתוכנית בערוץ 10 מדי יום א' בשעה 21:30 בוודאי זוכר עד כמה התקשו המתמודדות לחשוף טפח, לפתוח כפתור ולגלות את גופן.
התנאי שהוצב למתחרות הסופיות "או שאת מתפשטת או שאת בחוץ", בוודאי הכריע את הכף. הרי אף אחת לא תיכשל בהחלטה כה גורלית-חלומית כפתח לפני קו הסיום.
על אף שהללו החליטו להיעתר לאתגר, הדבר לא מצא חן בעיניו של ח"כ חן רשף משינוי אשר החליט לדון בנושא בוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת. בוועדה, התגייסו כל חברי הכנסת משינוי נגד החלטת מנהלי התוכנית.
העירום - סוג של תקיפה מינית
"העובדה שהנושא עולה לדיון", אמר ח"כ חן, "צריכה להדליק נורה אדומה בערוץ 10. ערוץ 10 חצה את הקו האדום. הלחץ החברתי, כלכלי טלוויזיוני חזק על בחורה וזו נאלצת להתפשט. הדבר בלתי נסבל בעיני, זהו סוג של תקיפה מינית".
חברתו לסיעה, ח"כ מלי פולישוק-בלוך אמרה, "לרשות שידור ציבורית, גם אם מטרתה רווח כלכלי, צריך שיהיו לה ערכים ציבוריים. הרשות מתכוונת למשוך את הבולט, האגרסיבי, הרדוד בחברה, אם זה מה שמושך קהל - זו טעות. המלחמה שלי שנשים תערכנה את עצמן לא רק בגלל היופי".
יו"ר הוועדה, ח"כ אתי לבני [שינוי] אמרה, "השאלה החשובה שעליה יש לשים דגש היא האם לא חצינו את הקו האדום. בתוכנית בה נדרשו המתמודדות להתפשט ולהציג את גופן. לא לגיטימי בעיני השימוש בגוף האישה - זהו מסר שאסור היה להשתמש בו". ח"כ אראלה גולן משינוי אמרה, "הלחץ שהופנה כלפי המתחרות לאורך כל התוכנית היה בלתי אנושי".
היחידה שהסכימה לדעת חברי הכנסת היתה יהודית לויט, ראש אגף תוכניות ברשות השניה אשר הודתה שההחלטה לא היתה נבונה ויש לנקוט בצעדים נגד האחראים. "אנו מסכימים שנעשה צעד חריג ומוגזם. הפרק הספציפי - הדרישה להצטלם בעירום לא היה אמור להופיע בתוכנית. אכן נחצה קו אדום, נחצו כללי הרשת והקוד האתי הופר - והאחראי ייענש", אמה.
העירום - הוא המציאות
על אף דברים אלו הבהירה דפנה פרנר, המשנה למנכ"ל ערוץ 10, כי לאורך כל התוכנית הובהר לדוגמניות שאם הן תעמודנה בכל המשימות הן תגענה לשלב הגמר. "אין פה חציית קו אדום - זוהי המציאות המתומצתת", אמרה.
פנינה שנהב, משנה למנכ"ל ערוץ 10 אמרה, "הסדרה מראה את עולם הזוהר של הדוגמניות מחד, ומאידך מראה את 'מאחורי הקלעים'. התוכנית מציגה את החיים האמיתיים ודוגמניות מעידות - אלה הם חיי הדוגמנות. דוגמניות, כחלק מתפקידן מצטלמות גם בעירום חלקי או מלא. דרמת ההתלבטות של הבנות ומשפחותיהן מציגה בצורה הוגנת את המציאות".
רוית מנדל-ליאור וטלי גורן, יוצרות התוכנית הוסיפו ואמרו, כי המטרה בתוכנית היתה להציג את המציאות ולא לומר אם היא טובה או רעה" ההתייחסות לבנות כאל 'קורבנות' מקוממת אותי. ההתייחסות אליהן כאל 'צאן הולך לטבח' הן התייחסויות שוביניסטיות. הבחורות בכל רגע נתון יכלו לעזוב את התוכנית".
גלית גוטמן: המשימה - התפשטות
כזכור, בראשית התוכנית לא הובהר למתמודדות מה מצפה להן, הן לא הוכנו לכך מראש ולכן כל הדרישה להצטלם בעירום - הפתיעה. כיוון שהדבר לא הובהר בראשית התוכנית, נשאלת השאלה האם עכשיו המתמודדות תיסוגנה...? להלן תגובות הבנות כאשר "התבשרו" על המשימה האחרונה.
גלית גוטמן, מנחת התוכנית מנחיתה על חמש המתמודדות הנותרות את הבשורה: "בוקר טוב בנות, אחרי הפגישה המרגשת שהיתה לכן עם רוני, מחכה לכן משימה אחרונה שתכריע מי מהשלוש תעלנה לגמר. אתן עומדות להצטלם להפקת אופנה שאתן עונדות... רק תכשיטים".
אחת הדוגמניות מעידה: "הדבר הראשון שעבר לי בראש אחרי שגלית אמרה לי אתה זה 'אוי'... אני לא יודעת אם אני הולכת לעשות את זה ואיך". אחרת אמרה: "אני מתביישת להצטלם בעירום, זה דברים שאני צריכה לשמור לעצמי". "הייתי בהלם", אמרה מועמדת שלישית ורביעית הוסיפה: "זה נשמע כמו חציית קו אדום".
וגלית מנסה להרגיע: "אני יודעת שהמשימה הזו מאוד קשה. אני יודעת שזה נתון לשיקול דעתכן - עד כמה רחוק אתן מוכנות ללכת. מדובר בצילומים מוקפדים ביותר שהדוגמניות בעולם מככבות בהם".
נשאלת השאלה, האם גלית גוטמן, הדוגמנית המצליחה הוותיקה והמוכרת ביותר בארץ שילמה מחיר דומה? האם זה הניסיון שגוטמן מנחילה לדור שיבוא אחריה? כיצד ניתן לאחר מכן לא לומר שלדוגמנית אין קופסא אלא רק גוף?....

תאריך:  01/06/2005   |   עודכן:  02/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ברבעון הראשון של 2005 נמכרו בירושלים 514 דירות חדשות, לעומת 262 דירות ברבעון הראשון של 2004, עליה של 96%    ירידה במכירות באזור תל אביב
אלעזר לוין
עיסקת שיא בענף הנכסים המניבים - דמי שכירות של 245 מיליון דולר ל-25 שנה
שלומי דיאז
נחפשה חוליה של הג'יהאד האיסלמי שהיתה בדרכה לבצע פיגוע כפול
מיכאל דבורין
כך הורה הכונס הרשמי עו"ד שלמה שחר; ההנחיות מתייחסות, בין היתר, לפסיקת שכר ניהול, שכר מימוש ושכר חלוקה ולהבחנה ביניהם ולשכר המשולם בגין בדיקות תביעות חוב וכן בהחזר ההוצאות שניתן לאשר לבעל תפקיד ובשכר המשולם בגין שירותים מקצועיים
מיכאל דבורין
התארחה היום בכנס לשכת עורכי הדין בנושא "השחיתות השלטונית" ושיבחה את פעילותו של הקצין שסולק מראשות אגף החקירות: "מזרחי חרג קצת מהנהלים, אבל בגלל זה ראש החוקרים בישראל צריך לפנות את כסאו"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il