X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
52% מהציבור מוכנים לשלם יותר על מוצרים של חברות עם אחריות חברתית 23% נמנעו בשנים האחרונות מקניית מוצרים מחברות שאינן אחראיות חברתית-סביבתית
▪  ▪  ▪

למרות המצב הכלכלי בישראל, הציבור מעורב ומעודד אחריות חברתית של עסקים. כך עולה מסקר שנערך לקראת כנס עסקים וחברה 2005 שייערך ב-6 ביוני 2005, במרכז דוהל, ת"א. הכנס השנתי, אשר יעמוד השנה בסימן "אחריות חברתית מתגובה ליוזמה", מתקיים זו השנה החמישית על-ידי ארגון מעלה - עסקים מנהיגים אחריות חברתית וגלובס.
אחריות חברתית של עסקים היא מושג הצובר תאוצה בשנים האחרונות בעולם המערבי ובישראל. אם בעבר נשפטו חברות על-פי תוצאותיהן העסקיות בלבד, הרי כיום בולטת יותר ויותר ההתייחסות לאספקטים רחבים יותר בפעילותן של החברות כולל תרומתן לקהילה הסובבת אותן, ההתנהלות האתית שלהן, אחריותן הסביבתית, השקעתן בסביבת העבודה של עובדיהן ועוד.
הסקר בוצע על-ידי "מכון חנוך ורפי סמית" באמצעות ראיון טלפוני שהתקיים במדגם מייצג של 500 איש בני 18+.
חשוב ביותר - יחס הוגן ללקוחות
במסגרת הסקר, התבקש הציבור לדרג מה מהדברים הבאים הכי חשוב לו לדעת לגבי חברה עסקית, כשהוא קונה מוצר או שירות מסוים: יחס הוגן שלה ללקוחות; יחס הוגן שלה לעובדים; אי זיהום הסביבה בפעולותיה; תרומתה לקהילה בכסף או בזמן עובדים; יחס הוגן לספקים.
נמצא כי: 45% קבעו את היחס ההוגן של החברה העסקית ללקוחותיה כדבר המשמעותי ביותר עבורם. בהפרש גדול אחריו - 19% - מוקם היחס ההוגן של החברה לעובדיה. הגורם השלישי בחשיבות התמקד בשמירת איכות הסביבה (14%), ואילו התרומה לקהילה, בכסף או בזמן עובדים מוקמה מאחור עם 9% בלבד. היחס לספקים סגר את רשימת הדירוג - עם 2% בלבד שחושבים שזהו הגורם המשמעותי עבורם בתהליך הרכישה.
הסקר בחן עד כמה הציבור יהיה מוכן לממש ולפעול על-פי מידת החשיבות שהוא מייחס לנושאים אלו ונשאל באיזו מידה, מידע על פעולות שחברה עסקית עושה למען החברה והקהילה מגדיל את הסיכוי שתקנה מוצר או שירות שלה.
47% מהציבור השיב במקרה זה תשובות חיוביות (הגדלת קנייה), 28% סבורים כי הדבר לא ישפיע או ישפיע במידה מועטה על שיקולי הרכישה שלהם. ספציפית לגבי איכות הסביבה, 53% השיבו כי מידע על כך שפעולות של חברה עסקית פוגעות בתחום זה יקטין את סיכויי רכישת המוצרים ממנה. 19% לא ייחסו לכך חשיבות רבה.
כרבע מהציבור נמנע מקנייה מחברה שלא מתנהגת בהגינות כלפי עובדיה
את השאלות העקרוניות חתמה שאלה ממוקדת יותר: האם תהיה מוכן לשלם יותר עבור מוצר או שירות של חברה עסקית עם אחריות חברתית. רוב הציבור - 52% - השיב כי יהיה מוכן לשלם סכום סמלי קטן נוסף עבור מוצר או שירות של חברה עסקית עם אחריות חברתית (יחס הוגן ללקוחות, עובדים, חברה, ספקים וכו'), 29% ציינו שלא היו מוסיפים סכום סמלי לשם כך.
במבחן המעשה בשטח, מסתבר, התמונה קצת פחות אופטימית והנטיות לא תמיד באות לידי ביטוי. רק כרבע מהציבור השיב, כי בשנתיים-שלוש השנים האחרונות נמנע מקנייה של מוצר או שירות של חברה עסקית שלא מתנהגת בהגינות כלפי עובדיה, לקוחותיה או ספקיה או שמזיקה לסביבה (10% עשו זאת פעם אחת, 13% פעמיים-שלוש ויותר). 77% מהציבור מודה, כי לא קרה אף מקרה בשנים האחרונות בהן החליט להימנע מקנייה של מוצר או שירות של חברה שלא מייחסת חשיבות לנושאים החברתיים האמורים.
בעולם הנתונים מראים אחרת, מודעותם של צרכנים גבוהה יותר ועל כך מלמד סקר שערכה Brand Benefits בשנת 2003 שהעלה את התוצאות הבאות: 46% מהצרכנים בארה"ב ובבריטניה נמנעו מקניית מוצר, כי החברה שמכרה אותו גילתה חוסר אחריות חברתית/סביבתית. 48% מהצרכנים שינו התנהגות (הגבירו שימוש/החליפו מותג/ניסו מותג חדש) לטובת מוצר/שירות שמזוהה עם מטרה חברתית שהם מאמינים בה.

תאריך:  02/06/2005   |   עודכן:  02/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הטקס, המתקיים מזה אלף שנה, שודר בפעם הראשונה בהיסטוריה בטלוויזיה
עומר כרמון
עצורים בכלא גואנטמו-ביי, בו מוחזקים מחבלי אל-קאעידה: הסוהרים אמרו לנו שעורכי הדין הם יהודים ולכן יבגדו בנו    חבר קונגרס דורש לחקור את הטענות
עומר כרמון
על-פי השרטוט בן ה-60 שנה, מתברר כי גרמניה היתה קרובה הרבה יותר לפצצת אטום מכפי שסברו עד-כה מרבית המדענים
עומר כרמון
בניסוי שוגרו טיל סקאד B ושני טילים מסוג סקאד D    אחד הטילים התפוצץ מעל טורקיה    ישראל: הניסוי צולם ותועד    אנו מופתעים מכך שארה"ב בחרה לא להגיב    שביתה כללית היום בלבנון בעקבות רציחתו של העיתונאי סמיר קסיר    חתם בשבוע שעבר על עצומה נגד הדיכוי הפוליטי בסוריה
עומר כרמון
הנשיא הישראלי התקבל בככבוד רב בגרמניה    הרחוב שנחנך מהווה המשך לרחוב על-שם יצחק רבין    קודם לכן הניח זר על אנדרטת י"א הנרצחים באולימפיאדת ברלין 1972
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il