X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתו של 'האיש שלנו בדמשק' ביקרה לפני יומיים אסירים דרוזים תושבי הגולן היושבים בכלא גלבוע אמרה לאסירים כי היא מנסה לקדם עסקה בין סוריה לישראל
▪  ▪  ▪
אלי כהן ז"ל

אלי כהן בתא טייס של מטוס סורי

ענבל אביב, מירב לוי
השר שלום לאסד: החזר את עצמותיו של אלי כהן כצעד לבניית אמון

העיתון אל-חיאת היוצא לאור בלונדון דיווח (שבת, 4.6.05) כי בתו של המרגל הישראלי בסוריה, אלי כהן ז"ל, ביקרה לפני יומיים אסירים דרוזים תושבי הגולן היושבים בכלא גלבוע בשל עבירות ביטחוניות.
הבת סופיה אמרה לאסירים, כי היא מנסה לקדם עסקה בין סוריה לישראל במסגרתה ישוחררו 11 אסירים תושבי הגולן תמורת גופתו של אביה. הבת פנתה לשגריר סוריה בוושינגטון כדי שיסייע לה לקבל אשרת כניסה לסוריה וקראה להם להצטרף אליה בניסיון להפעיל לחץ לקידום הרעיון, כולל קריאה לקיום הפגנות.
האסירים מסרו כי 11 השמות המיועדים לשיחרור במסגרת העסקה הם: אמאל מחמוד ממגד'ל שמס, נעצרה בשנת 2001 בשל מעורבות באינתיפאדה הפלשתינית. כלואה בכלא תל-מונד.
שאר האסירים: ואהם עמאשה, נעצר 1998 נשפט ל-5 שנים אך מוחזק במעצר מנהלי; כמאל אלולי, נעצר 2003, נשפט לשנתיים, מוחזק כעת במעצר מנהלי; כמיל חאתר, נעצר 2001, נשפט ל-8 שנים; עיאש עמאשה, נעצר 2003, משפטו עדיין לא הסתיים; שאם שמס, נעצר 2003, נשפט ל-3 שנים; בשר אלמקת, נעצר 1985, נשפט ל-27 שנה; צדקי אלמקת, נעצר 1985, נשפט ל-27 שנה; עאצם אלולי, נעצר 1985, נשפט ל-27 שנה; סמיע סמאח, נעצר 2001, נשפט ל-6 שנים.
כזכור, בשנה שעברה מתחה נדיה כהן, אלמנתו של אלי, ביקורת חריפה על ממשלות ישראל, משום שלא עשו די כדי להעלות את עצמותיו של בעלה לישראל: "היו בעבר כמה הזדמנויות, כמו למשל לאחר מלחמת ששת הימים שהחזירו שבויים סורים, כמו אחרי מלחמת יום הכיפורים. עד עכשיו אני לא מבינה איך קרה דבר כזה שהוא לא פה", אמרה.
אלי כהן ז"ל נולד באלכסנדריה-מצרים בשנת 1924, למשפחה יהודית ממוצא סורי. בשנת 1944 הצטרף לתנועה הציונית. בשנת 1957 עלה לישראל.
ב-1960 התגייס לשורות המודיעין. כדי ליצור עבורו "סיפור כיסוי" נשלח תחילה לארגנטינה. שם סיגל לעצמו זהות בדויה של אדם בשם: כאמל אמין ת'אבת, סוחר עשיר ממשפחה סורית גולה.
בדמשק ניצל אלי כהן את הידע הרב שהיה לו במינהגי הערבים, השתמש בפיקחותו ליצירת קשרים עם אנשי הבטחון הסורים והתערה במערכת הצבאית.
הדירה ששכר צפתה אל משרדי המטכ"ל הסורי. את מכשירי המורס שלו הסתיר בנברשת, וכך הצליח להעביר מידע רב אודות ביצורי הצבא הסורי בגבול ישראל, אספקת מטוסים, טנקים ונשק מברית המועצות לסוריה, תוכניות הטיית מקורות הירדן ומידע על המתרחש בישיבות הממשלה בדמשק. את המידע שאסף העביר לישראל במשדר אלחוטי.
בראשית ינואר 1965, בעת ששידר מברק לישראל, פרצו אנשי בטחון סורים לדירתו של אלי כהן ולכדוהו בשעת מעשה.
במשך 4 שבועות רצופים נחקר אלי כהן באכזריות ולבסוף נידון למוות בתלייה.
מדינת ישראל ניסתה להצילו כשהעמידה לרשותו עורכי דין ידועים, ואף פנתה למנהיגים בעולם כדי שיתערבו לטובתו, אך הסורים התעקשו להוציאו להורג ומאז הם מסרבים להעביר לישראל את גופתו.

תאריך:  04/06/2005   |   עודכן:  05/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לאירלנד במוקדמות גביע העולם בכדורגל יפתח בשעה 21:30    בפעם הראשונה בקמפיין הנוכחי, לא ישחק עידן טל בקישור האחורי, אף שהצטיין בתפקיד זה. טל ישחק לצד בניון ויניב קטן בקו הקדמי    שידור ישיר בערוץ 1
עדי גלסקה
אחרי החתמתו של יואב זיו והסיכום שהגיעו עם אנגוי אנסומבו, מאמינים בבית"ר שג'ף טוטאנה ייחתום בקבוצה בשבוע הקרוב
עומר כרמון
שר החוץ בתום פגישתו עם קופי אנאן: טיל ישראלי אחד רק יפגע בעולם המוסלמי, אך טיל אירני אחד לעבר ישראל ישמיד את המדינה היהודית    ביקש לאפשר לישראל לשבת במועצת הביטחון    ארה"ב סירבה להתייחס פומבית לניסוי טילי הסקאד הסורי
עומר כרמון
משרד ההגנה האמריקני הגיש את ממצאי החקירה שבדקה את נכונות הדיווח בניוזוויק שעורר מהומות בעולם המוסלמי    "נמצאו 5 מקרים בלבד של יחס לא נאות"    ראמספלד: אל-ג'זירה מעודדת טרור
הדר פרבר
השירות מאפשר לבעלי האתרים לעדכן את מנוע החיפוש בדפים חדשים, שינויים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il