X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנרכיה מוחלטת בשטחי הרשות הפלשתינית

גדודי חללי אל-אקצא החלו בחיסול ראשי הפת"ח בשכם

נפצע שומרו של מושל שכם ביום ו' נרצחו אחד מבכירי הפת"ח בעיר ואחיו נצי הפת"ח חטפו בעזה את הקונסול הפלשתיני לקוריאה-הצפונית רשמית: נדחו הבחירות לפרלמנט מעריכים כי בתמורה להסכמתו השקטה של החמאס יעביר אבו מאזן בפרלמנט את חוק הבחירות במתכונת חדשה אבו מאזן בעקבות הצנתור: אמנה ממלא מקום שרון איחל רפואה שלמה
▪  ▪  ▪

קריסה מוחלטת של החוק והסדר
אנרכיה מוחלטת בשטחי הרשות הפלשתינית. שומרו האישי של מושל שכם, מחמוד אל עלול, נפצע (א', 5.6.05) כשאנשי גדודי חללי אל-אקצא ירו לעבר בית המושל. מאוחר יותר פרצו החמושים לבניין משרד הפנים ומס ההכנסה בעיר וירו לכל עבר.
הכנופיה החמושה דורשת לקבל כסף מהרשות הפלשתינית או שתצורף למנגנוני הביטחון, ומאיימת בהמשך מעשי הירי.
ביום ו' רצחו החמושים את עלי פראג', אחד מבכירי הפת"ח בעיר ואת אחיו. אמש (שבת) חסמו באיומי נשק כ-40 רעולי פנים מארגון נצי הפתח את הכביש המוביל למסוף רפיח.
כשהגיעה למקום מכונית הנושאת לוחות זיהוי דיפלומטית הורו ליושב בה, הקונסול הפלשתיני בקוריאה-הדרומית, לצאת מהרכב. בסופו של הדבר נטלו החמושים את דרכונו הדיפלומטי של הקונסול ושיחררו אותו. הקונסול ויתר לעת עתה על יציאתו המתוכננת למצרים.
רעולי הפנים מחו על צו שהוציא לפני שבוע שר הפנים נאצר יוסוף. השר הורה לגייס 5,000 שוטרים חדשים לכוחות הביטחון כדי שיסייעו בשמירה על הסדר במהלך נסיגת ישראל מרצועת עזה. בצו הוגבל גיל הגיוס ל: 18-22.
במשרד הפנים הפלשתינים טענו כי הרשות זקוקה לבחורים צעירים. רעולי הפנים טענו כי הם עדיין צעירים (סוף שנות ה-20 תחילת ה-30) "וגם להם יש זכויות".
ביום ה' הפגינו מאות שוטרים חמושים בעיר עזה, ירו באוויר, הטילו מצור על בניין הפרלמנט וקראו קריאות גנאי נגד שר הפנים, נאצר יוסוף.
המפגינים דרשו להחזיר לפיקוד את הגנרל המודח מוסא ערפאת, אחיינו של יאסר, לבטל את הכפפתם למשרד הפנים הפלשתיני ולבטל את התוכנית להוציא לפנסיה רבים מהם.
לפני כחודשיים הודיעה הרשות הפלשתינית כי מנגנוני הביטחון יאוחדו לשלושה בלבד. אמין אל-הינדי ומוסא ערפאת הודחו.
מוסא ערפאת אמר אז לעיתון אל-קדס אל-ערבי: "הדרך בה נדחפו לפנסיה קצינים בכירים היתה מעליבה מאוד. הדבר עלול להגביר את המתיחות בעזה. אני מקווה שזה לא יביא למרידה".
הבחירות נדחו רשמית
בתום דיונים מרתוניים שנערכו בימים האחרונים בין נציגי הפת"ח והחמאס ברצועת עזה, הודיע רשמית (שבת, 4.6.05) נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) על דחיית הבחירות לפרלמנט שהיו אמורות להיערך בחודש הבא. על-פי ההערכות, ייערכו הבחירות בחודש נובמבר.
בצו נשיאותי שפורסם בצהרים הודיע עבאס: "הבחירות יידחו בשל בעיות חוקיות הנוגעות לאישור החוק. מועד הבחירות ייקבע בתום התייעצויות עם הפלגים".
החמאס מתנגד רשמית לדחיית הבחירות ודחה בעבר הצעה של אבו מאזן להשתלב במסגרת הממשלה הפלשתינית תמורת הסכמתו לדחייתן. אולם ראשי החמאס הבינו כבר לפני זמן כי הדחייה בלתי נמנעת ומיעטו לתקוף את ההחלטה הצפויה. בחמאס מעריכים כי נסיגת ישראל מרצועת עזה תיזקף לזכותם ולכן דחיית הבחירות אינה רעיון בעייתי.
בחודש אפריל אישר הפרלמנט הפלשתיני חוק לפיו רק רבע מחברי הפרלמנט ייבחרו במחוזות בחירה. ברמאללה מעריכים כי בתמורה להסכמתו השקטה של החמאס לדחיית הבחירות יעביר אבו מאזן בפרלמנט את חוק הבחירות במתכונת חדשה, במסגרתה ייבחרו מחצית החברים במחוזות בחירה. החמאס מעריך כי יוכל להכניס נציגים רבים יותר לפרלמנט באמצעות הצבעה במחוזות.
ארה"ב לחצה על אבו מאזן לדחות את הבחירות משום שחששה כי ניצחון החמאס עלול לסכל את תוכנית ההינתקות. בפת"ח ביקשו רבים לדחות את הקץ בתקווה כי משהו ישתנה לטובתם עד חודש נובמבר. אבו מאזן מקווה להשיג עד הבחירות רגיעה בתנועתו. בחודש אוגוסט אמורות להתקיים הבחירות להנהגת הפת"ח.
חבר המחלקה הפוליטית בחמאס, סמי אבו זוהרי, אמר בתגובה ראשונה להחלטת אבו מאזן כי תנועתו מתנגדת לדחיית הבחירות והדבר נעשה ללא התייעצות עם החמאס.
דובר החמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי, אמר: "מדובר בהחלטה המונעת משיקולים מפלגתיים צרים, מנוגדת לאינטרס הלאומי הפלשתיני ולהבנות שהושגו עם הנשיא עבאס".
אבו מאזן ימנה סגן
אבו מאזן הובהל ביום ד' לבית חולים בירדן לאחר "שחש בתשישות". בבית החולים עבר צנתור ושוחרר לאחר כ-24 שעות. עם שובו לרמאללה אמר לכתבים כי יפעל בקרוב למינוי סגן שישמש כממלא מקומו. "אני רואה בכך עניין בעל חשיבות עליונה".
מלשכתו של הנשיא הפלשתיני נמסר כי מצבו הבריאותי מצוין ופגישתו עם ראש הממשלה אריאל שרון, תיערך כמתוכנן ב-21 ביוני. בלשכת שרון נטעו כי הפגישה תיערך בביתו של ראש הממשלה בירושלים. לשכת אבו מאזן הכחישה. שרון התקשר ביום ו' לנשיא הפלשתיני ואיחל לו רפואה שלמה.
ביום ג' אמר הממונה על נושא המבוקשים ברשות, עבד אל-פתח חמאיל, כי כעת לאחר שהושגה התקדמות גדולה בשיחות עם ישראל בנושא המבוקשים, צפוי צה"ל למסור לפלשתינים בקרוב מאוד את השליטה הביטחונית בבית-לחם ובקלקיליה.

תאריך:  04/06/2005   |   עודכן:  05/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סטיב אדוארדס ז"ל נולד במנצ'סטר, אנגליה    בגיל 19 התנדב לקיבוץ ובשנת 1971 החליט לעלות לישראל    ביים סרטי תעודה חשובים עבור הטלוויזיה הישראלית, ביניהם 7 פרקים מתוך 'עמוד האש'    יובא למנוחות מחר בבוקר
עומר כרמון
בתו של 'האיש שלנו בדמשק' ביקרה לפני יומיים אסירים דרוזים תושבי הגולן היושבים בכלא גלבוע    אמרה לאסירים כי היא מנסה לקדם עסקה בין סוריה לישראל
עדי גלסקה
משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לאירלנד במוקדמות גביע העולם בכדורגל יפתח בשעה 21:30    בפעם הראשונה בקמפיין הנוכחי, לא ישחק עידן טל בקישור האחורי, אף שהצטיין בתפקיד זה. טל ישחק לצד בניון ויניב קטן בקו הקדמי    שידור ישיר בערוץ 1
עדי גלסקה
אחרי החתמתו של יואב זיו והסיכום שהגיעו עם אנגוי אנסומבו, מאמינים בבית"ר שג'ף טוטאנה ייחתום בקבוצה בשבוע הקרוב
עומר כרמון
שר החוץ בתום פגישתו עם קופי אנאן: טיל ישראלי אחד רק יפגע בעולם המוסלמי, אך טיל אירני אחד לעבר ישראל ישמיד את המדינה היהודית    ביקש לאפשר לישראל לשבת במועצת הביטחון    ארה"ב סירבה להתייחס פומבית לניסוי טילי הסקאד הסורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il