X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פקידים בכירים בבית הלבן: לא ניתן להתעלם מהצלחת החמאס בבחירות המקומיות ומהצלחתו הצפויה בבחירות לפרלמנט ישנה הבנה כי ניתן להעביר את החמאס למישור הפוליטי ולצמצם את האלמנטים הצבאיים שלו
▪  ▪  ▪

ארה"ב ואירופה משנים מדיניותם כלפי החמאס
דיפלומטים בכירים אמריקנים ואירופים מסרו הלילה (ב', 6.6.05) את מה שנרמז רבות בחודשים האחרונים: ארה"ב והאיחוד האירופי קרובות להחלטה על שינוי רשמי בגישה כלפי ארגון החמאס.
משלחת של נציגים אירופים בכירים שהתה בימים האחרונים בוושינגטון כדי להכין את ביקורם של קנצלר גרמניה גרהרד שרודר, וראש ממשלת בריטניה טוני בלייר.
הדוברים האירופים והאמריקנים מסרו כי לא ניתן להתעלם מהצלחת החמאס בבחירות המקומיות ומהצלחתו הצפויה בבחירות לפרלמנט. הנציגים האירופים הבהירו לוושינגטון כי עליה לוותר על דרישתה לפירוק מוחלט של החמאס מנשקו, משום שעמדה כזאת תהיה "אסון לציבור הפלשתיני", בעיקר בשל רשת הסיוע החברתית של הארגון בשטחים.
דיפלומט אירופי מסר: "ישנה הבנה כי ניתן להעביר את החמאס למישור הפוליטי ולצמצם את האלמנטים הצבאיים שלו". פקידים בכירים בבית הלבן לא שללו את האפשרות למגעים עם "גורמים מתונים בחמאס שאינם תומכים בטרור".
לדברי הפקידים הבכירים מגרמניה ובריטניה, במידה והחמאס יזכה להישג משמעותי בבחירות לפרלמנט וימשיך לקיים את הפסקת האש עם ישראל, יסיר האיחוד האירופי את הארגון מרשימת ארגוני הטרור.
כזכור, לפני כשלושה שבועות אישר דובר החמאס ברצועת עזה כי ארגונו ניהל לאחרונה מגעים עם נציגים רשמיים של ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי.
"אנו מוכנים לדיאלוג עם כולם, מלבד ישראל", אמר מושיר אל מסרי. "קיבלנו מכתבים מוושינגטון ומלונדון המביעים רצון לקיים עמנו דיאלוג".
"החמאס מהווה חלק חשוב ומרכזי של החברה הפלשתינית ורוצה להפוך לשותף פוליטי כדי לשרת את האינטרסים של העם הפלשתיני. טבעי שהחמאס אינו מעוניין באויבים נוספים בעולם, משום שהקרב העיקרי הוא עם האויב הציוני".
לפני כשלושה חודשים אירגן אליסטייר קרוק, לשעבר נציגה ברצועת עזה של סוכנות הביון הבריטית MI-6, מפגש בין נציגים אמריקנים לבין כמה מראשי החמאס והחיזבאללה.
הפגישה נערכה בביירות והוגדרה כפרטית. השתתפו בה בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית CIA, ואנשים בעלי קשר לממשל האמריקני. ביניהם: פרדריק הוף וחתן פרס נובל לשלום, בובי מולר.
את החמאס יצג מוסא אבו-מרזוק, סגן המחלקה המדינית בחמאס; את החיזבאללה יצג הממונה על המו"מ, נוואף מוסאווי; משתתפים נוספים: נציגי תנועת האחים המוסלמים במצרים ונציגי תנועת אל-ג'מעה אל-איסלמיה של פקיסטן.
קרוק מסר כי מדובר ב"משלחת פרטית המייצגת את עצמה בלבד. חברי המשלחת הקשיבו לנאמר והעבירו לממשל האמריקני את פרטי השיחה".
דיאלוג נוסף בקהיר של ראשי הפלגים הפלשתינים
נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) התקשר (שבת, 4.6.05) למנהיג החמאס חאלד משעל, וסיכם עמו לערוך בהקדם מפגש חדש בקהיר של ראשי הפלגים הפלשתינים.
בחודש מרץ נפגשו ראשי הארגונים בקהיר וסיכמו על הסכם להפסקת אש עם ישראל עד סוף השנה. אבו מאזן הודיע אז כי הבחירות לפרלמנט הפלשתיני ייערכו ב-17 ביולי. החמאס הודיע כי ישתתף בבחירות בפעם הראשונה.
בשבוע שעבר ביקר בדמשק ראש הממשלה הפלשתיני אחמד קריע (אבו עלא). בעקבות הביקור ומגעים בין נציגי הפתח והחמאס ברצועת עזה, הודיע אבו מאזן בשבת על דחיית הבחירות לפרלמנט.
בתום הדיאלוג החדש שייערך בקרוב בקהיר יוכרז על מועד חדש לבחירות לפרלמנט. הפתח מעוניין בעריכתן בחודש דצמבר או ינואר. הג'יהאד האיסלמי הודיע (א', 5.6.05) כי יחרים את הבחירות, אך מנהיגיו קראו לערוך בהקדם דיאלוג בין הפלגים כדי למנוע את התדרדרות המצב.
בתוך כך הודיע הפת"ח על דחיית הבחירות להנהגת התנועה שהיו אמורות להיערך ב-4 באוגוסט (יום הולדתו של יאסר ערפאת). הוחלט כי בימים הקרובים ייפגשו ראשי הפת"ח בעמאן וידונו במועד חדש לבחירות. על הדחייה סוכם בפגישה שערך בשבוע שעבר אבו מאזן בטוניס, עם יו"ר הפת"ח, פארוק קאדומי.
אבו מאזן הודיע (א') על הקמת וועדה מיוחדת בראשות מזכירו, טאיב עבד אל-רחים, שתפעל להקמה של מוזיאון לזכרו של יאסר ערפאת. בוועדה יהיו חברים שר החוץ נאצר אל-קידווה, ומזכירו של ערפאת, רמזי חורי רפיק.

תאריך:  05/06/2005   |   עודכן:  06/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
כך קבע דו"ח הנתיחה    נשלל החשד שהועלה תחילה שמת עקב נטילת סמים
עדי גלסקה
לאור ההישגים האחרונים של הנבחרת, גורמים בהתאחדות שוקלים כבר עכשיו על המשך תפקידו של גרנט
מיכאל דבורין
בפסיקה תקדימית קבע בית הדין הארצי לעבודה, כי טיפ הוא לא שכר וכי תשר ששולם ישירות למלצר אינו מהווה חלק משכרו    בהסתדרות הביעו שביעות רצון וציינו כי בעקבות הפסיקה נערכת ההסתדרות כעת לעזור למלצרים לתבוע את מעסיקיהם
ארי סירקין
בבית-המשפט לעניינים מנהליים בתל-אביב-יפו הוגשה עתירה להורות לממונה על חופש המידע ברשות השידור למסור העתק מכל הסכמי רשות השידור עם קבוצת הכדורסל מכבי תל-אביב החל משנת 2000
מיכאל דבורין
כך אמר שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, לנשיא איגוד לשכות המסחר    השר הוסיף: "יש חשיבות רבה לקיומם של חברות הגז הקטנות, על-מנת להביא לתחרות במשק הגז שהצרכן הישראלי יצא נשכר ממנה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il