X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמר יו"ר הכנסת בעצרת הודיה המתקיימת בישיבת מרכז הרב לכבוד שחרורה של ירושלים ח"כ אורלב בהצעת חוק: העולה לרגל לירושלים יזכה לקבלת תעודה מחר: עגלה כתומה מגוש קטיף תנוע ברחובות ירושלים
▪  ▪  ▪
ח"כ רובי ריבלין

המצעד השנתי בירושלים [AP]

המצעד השנתי בירושלים [AP]

המצעד השנתי בירושלים [AP]

שלומי דיאז
עימותים בין פלשתינים לשוטרים בהר הבית

"עברו ל"ח שנים ואתם מתרגשים מאותם ימים בעת שנגאלה ירושלים. לא העת להעלות את הסכנות האורבות לעיר, מאלו הרוצים לחלקה, ולקרוע בה קריעה מחדש. היום שעת חג היא לעיר לעם ולמדינה".
את הדברים אמר אמש (א', 5.6.05) יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין בעצרת הודיה שהתקיימה בישיבת מרכז הרב לרגל שיחרורה של ירושלים.
עוד אמר יו"ר הכנסת: "לא זה המקום, ולא זו השעה למחות. ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו, להציב חומה מאבן ירושלמית, אליה נקרא לכל בני העם הזה, לכל החולמים ולכל הלוחמים, על חומותייך ירושלים הפקדתי שומרים, לא יחשו".
את דבריו פתח יו"ר הכנסת בסיפור אישי על משפחתו אשר עלתה לירושלים בשנת 1809, על שנה זו אמר אב המשפחה, הגאון מווילנא, שזו שנת "תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקבץ גליותנו".
"במאה שנה הקדימה הציונות המאמינה, את הציונות המדינית. הציונות המאמינה ששבה לארץ מתוך ידיעה ברורה, שאין לעם ישראל אלא את ארץ ישראל ואת ירושלים במרכזה. וכך התגלגלו השנים, עד שהגענו לכ"ח אייר בשנת הגאולה".
הצעת חוק: עליה לרגל לי-ם תזכה בקבלת תעודה
לקראת יום ירושלים הניח יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב הצעת חוק הקוראת ליהודי העולם ולבני כל העמים לעלות לרגל לירושלים. הצעת החוק קובעת, כי שהייה בעיר במשך שתי יממות לפחות בתוך שבע שנים, תעניק מעמד מיוחד של עולה רגל הזכאי לקבלת תעודה מטעם מדינת ישראל. המעמד יצויין בחותמת בדרכון.
החוק המוצע הוא באופיו דקלרטיבי-וולונטרי ואין בצידו סנקציות, אלא הענקת זכויות לממלאים אחריו. מטרת הצעת החוק: לעודד כל יהודי באשר הוא לעלות לרגל לירושלים, להדגיש את מרכזיותה של ירושלים כבירת מדינת ישראל, היותה של ארץ ישראל ארץ התנ"ך, העצמת מעמדה של ירושלים כמרכז רוחני עולמי ולהביא אליה זרם של מבקרים חדשים.
לדעת ח"כ אורלב, גם לאחר עשרות שנות קיומה של מדינת ישראל, עדיין לא ביקר בה הרוב המכריע של בני העם היהודי החיים בגולה, אפילו פעם אחת. גם בני האומות האחרות המחשיבים את ארץ ישראל מסיבות רוחניות, ביקרו בה מעט.
נציין, כי העליה לרגל לירושלים היתה מסימניו הבולטים של אורח חיי בני ישראל בארץ ישראל, לאורך כל הדורות. היא התמקדה בשלושת מועדי השנה: פסח, שבועות וסוכות ושיאה היה אחת לשבע שנים, במוצאי שנת שמיטה.
עגלה כתומה תנוע ברחובות הבירה
מנהג שנקבע מאז מלחמת ששת הימים: בערב יום ירושלים מקיימים מצעד של חקלאי ארץ ישראל ובה כל מועצה אזורית מארגנת עגלה ממיטב פירותיה.
לאור זאת, במועצת חוף עזה שלחו (א') לירושלים עגלה כתומה שתעבור ברחובות הבירה ובה מיטב התוצרת החקלאית המפארת את תושבי גוש קטיף וחקלאיה. לצד העגלה יצעדו בני נוער ותושבי גוש קטיף לבושי חולצות, כובעים וסרטים כתומים.
כמידי שנה לקראת יום ירושלים הגיעו היום לישיבת הממשלה נציגי ההתיישבות וילדים מההתיישבות החקלאית ומסרו ביקורי פירות לראש הממשלה.

תאריך:  05/06/2005   |   עודכן:  06/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המדובר בהפגנה שפוזרה לטענתם באלימות אמש ליד כפר חב"ד
עומר כרמון
הצוללת זוהתה לפני חצי שנה בידי חיל הים הישראלי ועזבה את האזור לאחר שהבינה כי נחשפה    בין ישראל לארה"ב שורר מתח בשנה האחרונה בעיקר בשל 2 פרשיות: מכירת המזל"טים לסין והכוונה להאשים שני בכירי איפא"ק בריגול למען ישראל
עומר כרמון
חבר המטה צחי פנטו: "ריבוי החסימות אינו מועיל לנו בדעת הקהל"    דובר המטה אביעד ויסולי: "פנטו אינו מוסמך למסור הודעות"    "מבצע החסימות השפיע לטובה על הציבור"
עומר כרמון
פקידים בכירים בבית הלבן: לא ניתן להתעלם מהצלחת החמאס בבחירות המקומיות ומהצלחתו הצפויה בבחירות לפרלמנט    ישנה הבנה כי ניתן להעביר את החמאס למישור הפוליטי ולצמצם את האלמנטים הצבאיים שלו
שלומי דיאז
כך קבע דו"ח הנתיחה    נשלל החשד שהועלה תחילה שמת עקב נטילת סמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il