X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הביטחון אותה תקופה, אריאל שרון, האמין כי מבצע מהיר יוכל לחסל את יכולתו המבצעית של אש"ף בלבנון תקווה נוספת היתה נסיגתה של סוריה מלבנון, מה שקרה בסופו של דבר רק 23 שנה מאוחר יותר
▪  ▪  ▪

היום לפני 23 שנה, ב-6 ביוני 1982 התחיל מבצע שלום הגליל - צה"ל פלש לדרום לבנון.
הרקע לפלישה היה כוחם ההולך וגובר של בסיסי אש"ף בדרום-לבנון, טילי הקטיושות שנורו לעבר יישובי הצפון של ישראל, וחדירות של מחבלים לשטח ישראל כדי לבצע פעולות טרור.
שר הביטחון אותה תקופה, אריאל שרון, האמין כי מבצע מהיר יוכל לחסל את יכולתו המבצעית של אש"ף בלבנון. תקווה נוספת היתה נסיגתה של סוריה מלבנון, מה שקרה בסופו של דבר רק 23 שנה מאוחר יותר.
פקודת המבצע היתה כניסת כוחות צה"ל עד 40 ק"מ צפונה מקו שביתת הנשק עם לבנון, מרחק הגדול מטווח הקטיושות. למרות זאת צה"ל לא עצר את כוחותיו עד הגיעם לביירות ומטרת המבצע שונתה והיתה גירוש המיליציות של אש"ף מלבנון כולה.
שבוע לאחר תחילת המבצע, בסביבות ה-13 ביוני, הגיעו כוחות צה"ל לביירות. כחודש וחצי התחוללו קרבות שמטרתם סילוק אש"ף מהעיר. בקרבות אלה הודק המצור על העיר, נכבש שדה התעופה ועמדות חשובות נוספות. לקראת אמצע אוגוסט הושגה הסכמה להוצאת הכוחות הסוריים והכוחות הפלשתינים מביירות, בחסות כוח בינלאומי. תהליך זה הושלם ב-31 באוגוסט 1982.
בעקבות רצח באשיר ג'ומאייל, שישראל תמכה במינויו לנשיא לבנון, אישר צה"ל לכוחות הפלנגות הנוצריים להיכנס למחנות הפליטים סברה ושתילה שבאזור ביירות. כניסת הפלנגות למחנות, יומיים לאחר הרצח, ב-16 בספטמבר 1982 הפכה לטבח סברה ושתילה, שבו רצחו הפלנגות מאות מתושבי המחנה.
הטבח שערכו הפלאנגות בפלשתינים בסברה ובשתילה העלה לשיא את הוויכוח הפוליטי, והוביל להקמתה של ועדת חקירה (ועדת כהן) ולהתפטרותו של אריאל שרון ממשרד הביטחון.
ברמה הבין-לאומית, גרמה מלחמת לבנון להרעה במעמדה הבין-לאומי של ישראל, כשממשלת ארצות-הברית היחידה השומרת על תמיכה וגם היא מסוייגת. רוב הדיווחים הבין-לאומיים על המלחמה היו מוטים בגלוי כנגד ישראל ופעולותיה הושוו, כמו במקרים רבים, לאלה של הגרמנים במלחמת העולם השנייה.
בתוך ישראל עוררה המלחמה מחלוקת פוליטית קשה. ישראלים רבים האמינו כי מדובר, אולי בפעם הראשונה בתולדות המדינה, במלחמת "יש ברירה". גם בקרב חיילי צה"ל היה מספר קטן של חיילים שסירבו לשרת בלבנון.
בספטמבר 1983 החלה נסיגה הדרגתית, שהסתיימה רשמית ביוני 1985, שלוש שנים לאחר שפרצה המלחמה התייצבו כוחות צה"ל על רצועת הביטחון בדרום לבנון.
לצה"ל נהרגו כ-670 חיילים במהלך מלחמת לבנון וסה"כ כ-1,216 חיילים בין השנים 1982-1985.
ארבעה מחיילי צה"ל נעדרים עד היום: זכריה באומל, יהודה כץ, צבי פלדמן ורון ארד.

תאריך:  06/06/2005   |   עודכן:  20/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
כ-100 אלף בני אדם השתתפו אמש במצעד התמיכה השנתי בישראל    מאות אלפים עמדו בצדי השדרה החמישית וצפו בתזמורות ובקבוצות הססגוניות    ח"כ עוזי לנדאו ביטל את השתתפותו בעצרת נגד ההינתקות בשל מחלה
עומר כרמון
נוואז שריף הנמצא בגלות בסעודיה הסתבך בצרות לאחר ששלטונות המכס בממלכה מצאו כי ניסה לייבא מישראל מפעל גרוטאות    גורמי מודיעין טוענים כי סייע בעבר לפרויקט הגרעין הסעודי והיה שותף במכירת טילים וציוד ביטחוני רגיש
עומר כרמון
הנהגת הקרמלין עשתה צעד חשוב בסוף השבוע בדרך להשתלטות כוללת על התקשורת הרוסית    גזפרום-תקשורת: רכישת איזבסטיה מהווה עבורנו נושא בעל חשיבות עקרונית    במוסקבה אומרים: הבעלים הקודמים של העיתון לא רצה לעמוד בכלוב, כמו חודורקובסקי
רנית נחום-הלוי
ח"כ יצחק כהן מש"ס סובר כי האלימות נובעת כתוצאה מפגיעה בחוק השבות אשר גרמה לכניסת לא יהודים לארץ    ח"כ יתום מקים צוות משימה מיוחד לטיפול באלימות    ח"כ כחלון: כולם יודעים שהמשטרה קטנה על המדינה
מיכאל דבורין
זהו גידול של 370% ברווח לעומת 2003; לראשונה מזה עשור הרווח התפעולי של ההסתדרות עבר את 100 מליון ש"ח; יו"ר ההסתדרות: "היום אפשר לומר שיש הסתדרות חזקה מול המעסיקים ומול כל הגורמים במשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il