X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת יום זה קוראים לאזרחים להדליק את אורות הרכב גם ביום כאות הזדהות עם המאבק ונטילת אחריות אישית למניעת תאונות דרכים רק 42% מהילדים יושבים ברכב כשהם חגורים כהלכה מעסיק לא חייב לשלם לעובד על היעדרות עקב תאונת דרכים
▪  ▪  ▪

היום הממלכתי לבטיחות בדרכים מצויין היום (ג', 7.6.05) בישראל בסימן אחריות אישית למניעת תאונות דרכים.
יום זה הינו פרי יוזמה משותפת של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון פ.ע.ו.ל.ה. (פורום העל של עמותות ומתנדבים למען הבטיחות בדרכים). יום זה מאופיין בפעילות מוגברת שנעשית במערכת החינוך, צה"ל, משטרה וכלי התקשורת.
במסגרת יום זה קוראים לאזרחי המדינה להדליק את אורות הרכב גם ביום כאות הזדהות עם המאבק ונטילת אחריות אישית למניעת תאונות דרכים, ולהציב את נושא הבטיחות בדרכים ולו ליום אחד בראש סדר היום.
בנוסף, יקיים ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, החבר בפורום פ.ע.ו.ל.ה, פעילויות הדרכה מתוגברות לצוותים החינוכיים בקהילה, להורים ולילדים וכן ליולדות בבתי החולים, לרבות חלוקת עלוני הסברה בכל הקשור לנושא נסיעת ילדים ברכב.
כמו-כן מוקד שירות 'בטרם' שמספרו 03-9263111, יתן מענה בכל הקשור לנושא בטיחות ילדים בכלל ובטיחות ילדים ברכב בפרט.
מנהל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולדימיר רובין מסר: "יום זה חשוב במיוחד כדי להוביל את כל הכוחות יחדיו למען מטרה משותפת אחת והיא הקטנת מספר התאונות והנפגעים. אני בטוח כי יחדיו נוכל מגר את נגע תאונות הדרכים, כי בכביש השינוי מתחיל בכל אחד ואחת מאיתנו".
רק 42% מהילדים יושבים ברכב כשהם חגורים כהלכה
רק 42% מהילדים בגילאי 0-15 יושבים ברכב כשהם חגורים כהלכה. כך עולה מסקר תצפיות שערך ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים.
מנתוני הסקר עולה, כי 45% מהנהגים אינם יודעים שחל שינוי בחקיקה המחייבת כיום חגירת ילד מגיל 3 ועד לגיל 8 שנים במושב בטיחות המתאים לגילו ולמשקלו.
הסקר נערך בתחילת 2005 בקרב מדגם מייצג של 1,800 ילדים בגילאי 0-15 במעל ל-1,000 מכוניות שנסקרו ב-30 אתרים ברחבי הארץ.
לידיעתכם: מעסיק לא חייב לשלם
לעובד על היעדרות עקב תאונת דרכים
עובד שנפגע בתאונת דרכים ובעקבות כך נאלץ להיעדר מעבודתו, אינו זכאי לקבל שכר עבודה ממעסיקו. כך מציינת עו"ד הילה פורת, המתמחה בתחום דיני עבודה ומנהלת מרכז המומחים בחברת HPS מקבוצת קו מנחה.
לדבריה, עובד יכול להיפגע בתאונת דרכים במהלך חייו הפרטיים והוא יכול להיפגע בתאונת דרכים שתיחשב כתאונת עבודה, אם אירעה בדרך מביתו לעבודה, במהלך ביצוע עבודתו ועקב עבודתו, או בדרך חזרה ממקום העבודה אל ביתו.
בשני המקרים הללו, המעסיק אינו חייב לשלם לעובד תשלום כלשהו, בגין היעדרותו מעבודתו עקב מצבו הבריאותי לאחר התאונה, גם אם מדובר בתאונת עבודה וגם אם לעובד יש יתרת ימי מחלה צבורים לזכותו.
במקביל, מסבירה עו"ד הילה פורת, אדם שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לקבל כספים (בין היתר, אובדן ימי השתכרות) מחברת הביטוח בה מבוטח הרכב - זאת על-פי חוק פיצויים לנפגעי תאונת דרכים, התשל"ה 1975 והתקנות הצווים הרלוונטיים.
לפיכך, במקרה כזה, לא מוטלת החובה על המעביד לשלם דמי מחלה, אלא אם ישנו הסכם קיבוצי/צו הרחבה/חוזה אישי/נוהג במקום העבודה הקובע אחרת.
המעסיק יכול לשלם דמי מחלה לעובד בגין היעדרות כנ"ל, על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו, כהלוואה, עד שיועברו אל העובד הכספים עבור אובדן ימי עבודה, מחברת הביטוח, או מהמוסד לביטוח לאומי.
חשוב לציין, כי במקרה של תאונת עבודה (כמפורט לעיל), על העובד להגיש גם תביעה לדמי פגיעה, למוסד לביטוח לאומי.

תאריך:  06/06/2005   |   עודכן:  07/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך מסר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת    שר הביטחון הזהיר: ירי וטרור במהלך הפינוי יחייבו אותנו להיכנס לעזה    הודיע למתנחלים: מיסרו את הנשק או שניקח אותו בכוח    הפתיע: אני מתנגד להרוס את בתי המתנחלים
מחלקה ראשונה
טוביהו הציג בישיבת מועצת הרשות השנייה את הערכות טלעד להמשך תקופת הזיכיון עד נובמבר 2005 והדגיש את כוונת טלעד לעמוד במלוא המחויבויות שלה עד לתום תקופת הזיכיון
רנית נחום-הלוי
כך בהנחיה שהעביר היום לח"כ משולם נהרי החבר בוועדת החינוך של הכנסת    הוועדה עשויה לאשר היום את 'תקנות עגל החלב' שניסח שר החקלאות במטרה לצמצם את הפגיעה בעגלים
ארי סירקין
בית משפט השלום בתל אביב יפו דחה את בקשת להקת המחול בת-דור לרשות להגן, ואישר את פינוי הלהקה ממתחם לונדון מיניסטור בתל אביב
עדי גלסקה
קבוצת "מניסה", העולה החדשה לליגה הטורקית הראשונה, נמצאת במו"מ לצירופו של החלוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il