X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה למפרסמים בבקשה כי יסירו את הפרסומות מהסדרה אשר לטענתה אינה מקצועית ופוגעת באתיקה העיתונאית
▪  ▪  ▪

בשבוע שעבר שודר בערוץ השני הפרק הראשון בסדרה "ארץ המתנחלים", אפשר לומר השנויה במחלוקת בשל מי שעומד מאחוריה - קריין החדשות חיים יבין אשר הפיק אותה. האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה לשורה של מפרסמים, בהם בנק לאומי, נטוויז'ן ועוד, והתריע בפניהם על ליקויים מקצועיים ואתיים לכאורה אשר קיימים לטענתה בסדרה וביקשה - כי ישקלו להסיר ממנה את הפרסום.
באגודה טוענים: "רובם המכריע של מאמרי הביקורת שהתפרסמו עד כה, הצביעו על חוסר איזון בולט: רוב המתנחלים המרואיינים הם בעלי עמדות קיצוניות, בעוד הצד הפלשתיני מוצג כסובל וכקורבן בלבד".
להמחשת הנושא הובא ציטוט ממאמרו של עיתונאי "הארץ", תום שגב: "במסע מצולם מציג חיים יבין את המתנחלים כבני כת קנאית, מטורפת, גזענית, מתועבת, אלימה ומסוכנת, מקוממת ומייאשת יותר מכפי שנראו אי פעם בסרט ישראלי". עובדה נוספת שהביאה האגודה לידיעת המפרסמים היא בדברי הקישור המלווים את המשדר ואף בשאלות למרואיינים, בהם לטענתה "מביע חיים יבין את דעתו האישית הנחרצת כנגד המתנחלים וכנגד מדיניות ישראל כלפי הפלשתינים".
להלן חלק מהתבטאויותיו: מאז 1967 אנחנו קלגסים, אנחנו כובשים, אנחנו מדכאים עם אחר; חולפת בי המחשבה שאנחנו פשוט לא רואים את הפלשתינים כבני אדם; המתנחלים טועים ומסכנים אותנו; אולי אבותיך באירופה היו אומרים כי אינם רוצים להיות יהודים כאלה, כדוגמת החיילים המתעמרים בפלשתינים במחסומים?
דעותיו של יבין לגיטימיות ככל דעה, אומרים באגודה, אולם סדרה המשודרת במסגרת שידורי הרשות השנייה, הדנה בנושא כה טעון והמתיימרת להיות תיעודית, חייבת לעמוד באמות מידה של מקצועיות, איזון והגינות - כקבוע בחוק. "הצגת אוכלוסייה אחת - המתנחלים - כקיצונית בלבד ואוכלוסייה שנייה - הפלשתינית - כקורבן בלבד, בתוספת דברי קישור חד צדדיים, הופכת את המשדר לתעמולה כנגד מגזר שלם ובעבור השקפה פוליטית מסוימת.
יתרה מכך - טוענים באגודה כי מהסדרה עולה "ריח חריף של הסתה. המתנחלים מוצגים בהקשרים אלימים בלבד. המסך נצבע בגוונים של שחור ולבן בלבד אולם כל אימת שמופיעה דמות מתנחל, נצבעים בגדיו או חלקים מדמותו בצבע האדום. מדובר במניפוליזציה תעמולתית נמוכה ולא בהצגה תיעודית. למותר לציין, כי לו מדובר היה בסדרה שהופקה בידי גוף תקשורת זר, היה משרד החוץ נזעק, ודאי, ומכנה את הסדרה כפרו פלסטינית, מפלה ואף אנטישמית".
בפנייה למפרסמים חתמה האגודה את פנייתה: "זכייניות הערוץ השני, משדרות תוכניות הודות לכספי הפרסום שמשלמות חברות כמותכן. קיימים משדרים רבים - העומדים באמות מידה מקצועיות ואתיות, אשר אינם מלבים ריב ומחלוקת - במהלכם ניתן לפרסם מוצרים. אנו תקווה כי תעדיפו לפרסם במסגרתם".
בחודש שעבר שיגרה האגודה מכתב למנכ"ל הרשות השניה מוטי שקלאר, בטענה כי הסדרה, שהופקה עבור "טלעד", היא משדר תעמולה במסווה של סרט תעודה. הסדרה הדוקומנטרית המדוברת ומעוררת המחלוקת "ארץ המתנחלים" המתעדת את ההתנחלויות והמתנחלים בבימויו של יבין תעלה הערב (יום ג') בערוץ 2. הסדרה בת 5 הפרקים בני 55 דקות כל אחד צולמה במהלך השנתיים האחרונות.

תאריך:  07/06/2005   |   עודכן:  07/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר חדש גילה, כי ככל שילדים שתו יותר חלב, כך גם העלו יותר במשקל: אלו שצרכו יותר משלוש מנות בכל יום היו בעלי סיכוי גבוה ב-35% לסבול מעודף משקל מאשר אלו שצרכו רק מנה או שתיים ביום
הדר פרבר
טרם הגיעו להכרעה    התובע המחוזי, רון זונן, השמיע דברים בניסיון לצייר את ג'קסון כפדופיל מטורף    פרקליטו של ג'קסון ניסה להציג את מרשו כמי שנפל קורבן לתככיה של משפחה של סחטנים
שלומי דיאז
נגע באיבריה האינטימיים תוך שהוא מחבק ומנשק אותה    התלמיד: "זה היה בטעות"
רנית נחום-הלוי
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצ"ח לתיקון סיווג סימון ואיסור שידורים מזיקים    יו"ר הוועדה: המציאות המופקרת על המרקע הוכיחה כי אין די בתקנוני אתיקה ועל המחוקק לאמר את דברו    יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין: לא ניתן לערוך קדימון לסרט "אינסטינקט בסיסי" ללא רמיזה מינית
גלית יצחק
כך קבעה ועדת הבריאות של הכנסת    התקנות החדשות קובעות, כי במרפאה יהיה מצוי רופא שיניים על-פי הצורך ולפי שיקול דעתו של רופא השיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il