X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום: דיון בבג"צ בעניין הקמת היישוב הזמני בניצנים וכן דיון בשאלה האם לצרף את "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" כמשיבים לעתירת הארגונים הירוקים בדבר התנגדותם להקמת אתר הקראוונים בניצן
▪  ▪  ▪

פסק הדין בעניין העתירות שהוגשו לבג"צ נגד תוכנית ההינתקות ונגד יישוב אזור ניצן יינתן ביום חמישי, כך הודיע היום (ג', 7.6.05) נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק.
משמעות ההודעה היא, כי שופפטי בג"צ לא יגיעו לביקור בגוש קטיף ובאזורים המיועדים לפינוי.
בג"צ התכנס היום על-מנת לדון בעתירת החברה להגנת הטבע נגד הקמת היישוב הזמני בניצנים. כמו כן, ידון בג"צ בבקשת "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" לצרפם כמשיבים לעתירת הארגונים הירוקים בדבר התנגדותם להקמת אתר הקראוונים בניצן.
אתמול בצהריים (ב') ביקש הפורום להצטרף כמשיבים (בנוסף למדינה) כדי לטעון, כי בין 2 האופציות המוצעות, פגיעה בטובת המשפחות לבין פגיעה בנוף, עדיפה טובת האדם. עם זאת, בפורום המשפטי מדגישים כי אין בעצם הבקשה להצטרפות משום הסכמה לעצם ההינתקות, וכי המיישבים מתנגדים לעקירה כפולה ושיכון המשפחות באתר קראוונים זמני.
כזכור, החברה להגנת הטבע דרשה מבג"צ שיוציא צו ביניים שיורה על הפסקת עבודות ההקמה של היישוב הזמני בניצן ויורה למוסדות התיכנון להימנע מכל פעולה לאישור ולביצוע עבודות מכל סוג שהוא, אשר תכליתן הקמת מבנים זמניים וזאת עד להחלטת בג"צ בעתירה לגופה בנוגע לחוקיות הקמת היישוב הזמני.
בין היתר נטען על-ידי החברה להגנת הטבע, כי ההחלטה על מתן אישור להקמת 550 יחידות דיור למגורים זמניים וכן מבני ציבור הנדרשים לאוכלוסיה, והתשתיות השונות הכרוכות בכך התקבלה תוך יום אחד בלבד ובלי לשמוע התנגדויות, וזאת בניגוד לפרוצודרה החוקית.
בנוסף, טוענת העותרת, "בהליך התיכנוני שקדם להחלטה נפלו פגמים של אי חוקיות, חריגה מסמכות ואי סבירות קיצוניים".
החברה להגנת הטבע הדגישה עם זאת, כי היא אינה מתנגדת להרחבת היישוב ניצן לשיעור של 300 יחידות דיור כפי שקבעה התוכנית שאושרה ליישוב אבל היא אינה מסכימה בשום פנים ואופן לקידום תוכנית לבניית בתים קבועים וזמניים כפי שנעשה בניצן.
החברה טוענת כי ביציאה המיידית לעבודות בניצן חותרת למעשה המדינה לעשיית עובדות בשטח, וזאת מבלי שניתנה לציבור האפשרות להגיש את התייחסותו והתנגדותו לתוכנית. "אם העבודות תמשכנה ייקבעו בשטח עובדות שייתרו כל דיון נוסף בתכונית", טוענת החברה להגנת הטבע.
לדברי החברה להגנת הטבע זכות ההתנגדות היא זכות יסוד אזרחית וחיונית הקבועה בחוק לתכנון ובניה ובכוונה לנצל זכות זו עד תום ולהגיש התנגדותה לתוכנת. אם העבודות תחמשכנה נטען ייוצר מצב בלתי הפיך וטיעוני העתירה ייהפכו להיות לבלתי רלבנטיים.

תאריך:  07/06/2005   |   עודכן:  07/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה למפרסמים בבקשה כי יסירו את הפרסומות מהסדרה אשר לטענתה אינה מקצועית ופוגעת באתיקה העיתונאית
יפעת גדות
מחקר חדש גילה, כי ככל שילדים שתו יותר חלב, כך גם העלו יותר במשקל: אלו שצרכו יותר משלוש מנות בכל יום היו בעלי סיכוי גבוה ב-35% לסבול מעודף משקל מאשר אלו שצרכו רק מנה או שתיים ביום
הדר פרבר
טרם הגיעו להכרעה    התובע המחוזי, רון זונן, השמיע דברים בניסיון לצייר את ג'קסון כפדופיל מטורף    פרקליטו של ג'קסון ניסה להציג את מרשו כמי שנפל קורבן לתככיה של משפחה של סחטנים
שלומי דיאז
נגע באיבריה האינטימיים תוך שהוא מחבק ומנשק אותה    התלמיד: "זה היה בטעות"
רנית נחום-הלוי
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה הצ"ח לתיקון סיווג סימון ואיסור שידורים מזיקים    יו"ר הוועדה: המציאות המופקרת על המרקע הוכיחה כי אין די בתקנוני אתיקה ועל המחוקק לאמר את דברו    יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין: לא ניתן לערוך קדימון לסרט "אינסטינקט בסיסי" ללא רמיזה מינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il