X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מתריע המשנה למנכ"ל הפועלים, יעקב רוזן ראשי מגדל, כלל והראל תוקפים ההצעה להתיר לבנקים למכור פוליסות
▪  ▪  ▪

אם ועדת הכספים של הכנסת לא תגדיל את העמלות ודמי ההפצה שהבנקים יקבלו על מכירת פוליסות ביטוח, לא יכנס בנק הפועלים לענף, ואני מניח שגם לאומי לא יכנס. כך אמר (יום ג', 7.6.05) המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, יעקב רוזן.
רוזן דיבר בכנס השנתי לביטוח ופנסיה, שנערך בראשל"צ מטעם המסלול האדמי של המכללה למינהל (שאירח את הכנס), רואי החשבון ארנסט את יאנג והעיתון גלובס.
רוזן אמר עוד, כי במקביל לדבריו בכנס, מוסרים יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, ומנכ"ל לאומי, גליה מאור, הודעה זהה בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, הדנה היום בנושא.
רוזן אמר עוד בכנס: "קרוב לוודאי, שלא יהיה הרבה דמיון בין המלצתו ועדת בכר לבין החוק בצורתו הסופית. מה שנכנס לוועדת הכספים, זה לא מה שייצא ממנה".
עם זאת מניח רוזן, כי בעוד מספר שנים כבר ימכרו הבנקים ביטוח ויהפכו לגורם דומיננטי בענף. לדעתו, הדבר יהיה לטובת כל הצדדים, הציבור, חברות הביטוח וגם רוב סוכני הביטוח. רוזן הסביר: "לא נתחרה בחברות הביטוח, אלא רק נשווק פוליסות קיימות. אנחנו אנשי מקצוע טובים, נבנה את השוק מחדש. נגדיל את סך היקף המכירות של הענף, וזה טוב גם לחברות וגם לסוכנים. נוזיל את הפרמיות, וזה טוב לצרכנים. נגיע לכל מקום במדינה".
ראשי חברות הביטוח הגדולות, שדיברו אף הם בכנס, תקפו את ההצעה לאפשר לבנקים למכור פוליסות. יו"ר מגדל אהרון פוגל אמר: "יש בעיות קשות מאוד ברפורמה המוצעת... אינני בטוח שהמלצות ועדת בכר יישומו, ויתכן שרק חלק מהן ייושמו".
מנכ"ל כלל-ביטוח, אביגדור קפלן, אמר: "מכירת ביטוח על-ידי הבנקים היא בעיה. היא תחריף, אם ועדת הכספים תענה לדרישת הבנקים, לאפשר להם לשווק פוליסות גם ישירות למעסיקים, יהיו חברות הביטוח בצרות צרורות. לבנקים יש מנוף (מתן אשראי) על כל מעסיק, ואם יאפשרו להן לפנות למעסיקים, יש בכך הרבה סכנות".
מנכ"ל הראל, מרדכי (מוטי) רוזן, אמר: "יהיה לנו קשה מאוד להתמודד מול הבנקים, שיהיו בעצם 5 סוכני ביטוח גדולים. הנושא מדאיג את כל הענף. 6,000 סוכני הביטוח לא יוכלו להתמודד מול הבנקים, והם נמצאים בסכנה גדולה".
מאיר אוזן, בעליה של קבוצת חברות וסוכנויות הביטוח שקל, שדיבר אף הוא בכנס, אמר: "אם הכנסת תיענה לדרישת הבנקים, לקבל עמלת הפצה על מכירת הפוליסות, תהיה זו בשורה רעה מאוד לענף. הבנקים ילחצו על לקוחות, והסיפור על "יעוץ" הוא קישקוש. אתן דוגמא אישית: אני, בין היתר, הבעלים של קבוצת ההכדורגל מכבי נתניה; כשאני נכנס לבנק לבקש אשראי נוסף לקבוצה, אני מוכן למלא כל דרישה של הבנק ובלבד שיתנו עוד אשראי לקבוצה, אז ודאי שהלקוחות לא יוכלו לסרב בעניין ביטוח. חבר בוועדת הכספים של הכנסת אמר לי: יש לי סוכן ביטוח נהדר, שאני עובד אתו 20 שנה. אבל יש לי גם משיכת-יתר בבנק, אז אם הבנקאי יבקש ממני שאעשה את הביטוח דרכו, אעזוב את הסוכן שלי. אני גם חושש שהיעוץ שיתנו עובדי הבנקים בנושאי ביטוח יהיה ברמה נמוכה. הם לא מצטיינים בייעוץ השקעות, אז מדוע שיהיו טובים בייעוץ ביטוח, תחום חדש לגביהם?

תאריך:  07/06/2005   |   עודכן:  07/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
פרופ' בנימין ברנר משער כי ישו הנוצרי מת מתסחיף ריאתי    לדבריו, היממה האחרונה בחייו של ישו כללו הליכה מאומצת של כ-5 ק"מ, בחלקה עם משא הצלב הכבד, ומניעת שתייה במשך 18 שעות שגרמו ליובש, כמו גם ספיגת מלקות מרובות שגרמו למולטי-טראומה
שלומי דיאז
נגבתה עדות גם מגרושתו של איש העסקים רוני דואק בחשד שהזמינה את ה"ריגול" אחר עסקיו
עדי גלסקה
כך מסתמן בימים האחרונים    עתידה של הפועל ת"א עדיין אינו ברור לאחר שגם ג'קי בן זקן מתרחק מהפועל ת"א
עדי גלסקה
אירוע ייחודי שיכתיר את 50 הכדורסלנים הישראלים הגדולים ביותר בכל הזמנים
מחלקה ראשונה
סך כל התשלומים ברוטו למשרת שכיר בחודש מרס 2005, של עובדים ישראלים, היה 7,201 ש"ח    מספר משרות השכיר באותה תקופה היה כ-2.436 מיליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il