X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא הרשות הפלשתינית מגיע היום לרצועת עזה כדי לדון עם ראשי החמאס והג'יהאד האיסלמי בדרכים לשמירת הסכם הרגיעה מהומות בג'נין: נחטף נשקם של שוטרים פלשתינים האסירים בכלא גלבוע הכריזו על שביתת רעב בשל "חילול הקוראן בכלא" בריטניה מאשרת: דנים עם החמאס
▪  ▪  ▪
שוטר יחף מציג "רקטה שהוחרמה" [AP]

קסאם פגע בבית משפחת דוידוב בשדרות [AP]

מהומות בג'נין [AP]

ג'ק סטרו נפגש עם סילבן שלום [AP]

ג'ק סטרו נפגש עם סילבן שלום [AP]

הדר פרבר, ענבל אביב
הרמטכ"ל: אין זה הזמן למבצע נרחב בעזה

ענבל אביב
צה"ל: נהרג בכיר הג'יהאד האיסלמי באזור ג'נין

עומר כרמון
אבו מאזן חולה מאוד; ימנה קדומי כממלא מקום

עומר כרמון
אירופה וארה"ב משנות מדיניותן כלפי החמאס

עומר כרמון
האסירים המוסלמים חיללו את הקוראן יותר מהסוהרים

עומר כרמון
אבו מאזן: הפיגועים עלולים להתחדש בחודש הבא

"לא אפרק החמושים מנשקם"
נשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), מגיע היום (ד', 8.6.05) לרצועת עזה כדי לדון עם ראשי החמאס והג'יהאד האיסלמי בדרכים לשמירת הסכם הרגיעה.
מקורביו של אבו מאזן מסרו כי הנשיא הפלשתיני ידווח על תוצאות פגישתו בוושינגטון עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ויבטיח לראשי החמאס והג'יהאד כי הדיווחים בכמה עיתונים ערבים לפיהם הבטיח לבוש לפרקם מנשקם, אינם נכונים.
לפני ימים אחדים שוחח אבו מאזן עם מנהיג החמאס, חאלד משעל. השניים סיכמו להתחיל בהכנות לדיאלוג חדש בקהיר של הפלגים הפלשתינים. בתום השיחות יוכרז מועד חדש לבחירות לפרלמנט. כזכור, ביום שבת הודיע אבו מאזן כי הבחירות לא ייערכו במועד.
אבו מאזן ינסה לשכנע את החמאס והג'יהאד לחדול מירי המרגמות והרקטות לעבר מטרות ישראליות. עובד זר מסין ושני פלשתינים נהרגו אמש (ג') מירי של פצצת מרגמה לעבר חממות היישוב גני-טל.
הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות לירי וטען כי מדובר בתגובה לחיסול שניים ממנהיגיו בג'נין. ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), האשים (ג') את ראש הממשלה, אריאל שרון, באחריות לסבב האלימות הנוכחי.
משרד הפנים הפלשתיני טען בהודעה מיוחדת (ג') כי הוא עושה כל מאמץ כדי לשמור על הסדר ברצועת עזה. לטענתו, כוחות הביטחון הפלשתינים הצליחו למנוע בשעות הערב ניסיון שיגור רקטות קסאם מצפון רצועת עזה. "משגר ושלוש רקטות הוחרמו. הקיצונים הצליחו להימלט", נמסר בהודעה [ראו תמונות].
ג'נין: נחטף נשקם של שוטרים פלשתינים
מהומות פרצו אמש (ג') בג'נין לאחר שחיילי צה"ל חיסלו את מפקד הג'יהאד האיסלמי בעיר ואת אחד מעוזריו. חמושים תקפו שוטרים פלשתינים וגנבו את נשקם.
דובר הג'יהאד בגדה מסר כי החיסול לא יעבור ללא תגובה ישראלית והאשים את הרשות הפלשתינית בשתיקה ובחוסר-מעש מול פעולות ישראל נגד הארגון. הדובר קרא לפעילים "לא לסמוך על הסכם הרגיעה ולשמור את האצבע כל הזמן על ההדק".
שביתת רעב בכלא מגידו
אסירים פלשתינים בכלא מגידו טוענים כי ספרי קוראן חוללו (ג', 7.6.05) בכלא בידי סוהרים ישראלים.
בשטחים סוערות הרוחות בעקבות הידיעה והאסירים הכריזו על שביתת רעב (ד'). משירות בתי-הסוהר נמסר כי במהלך חיפוש נפרמו מספר דפים מספר קוראן. נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר יעקב גנות, הורה למנהל הכלא לבדוק את האירוע.
ח"כ עבד אלמאלכ דהאמשה (רע"מ) האשים במליאת הכנסת כי הסוהרים במגידו החרימו ספרי קוראן, קרעו אותם לגזרים ואחר-כך רמסו אותם ברגליים. הוא הזהיר שהפרשה עלולה לגרום לסערת רוחות ותסיסה בקרב העולם המוסלמי.
כזכור, לפני ימים אחדים הגיש משרד ההגנה האמריקני את ממצאי החקירה שבדקה את נכונות הדיווח שהופיע לפני כחודש בעיתון ניוזוויק, לפיו סוהרים בכלא גואנטנמו-ביי בקובה לא נהגו בכבוד בספר הקוראן ובמקרה אחד אף השליכוהו לאסלה.
בהפגנות שפרצו באפגניסטן בעקבות הפירסום בניוזוויק נהרגו 16 מפגינים. השבועון האמריקני חזר בו מאז מהסיפור והתנצל.
דוח הפנטגון קבע כי הדיווח בניוזוויק אכן היה שגוי ולא היה מקרה בו נשטף ספר הקוראן במי האסלה. כמו כן נקבע, כי נרשם מספר רב יותר של מקרים בהם אסירים מוסלמים נהגו שלא כראוי בקוראן, מאשר מקרים בהם חיילים אמריקנים פגעו בספר הקדוש.
"האסירים השתמשו בקוראן בתור כרית", טוען משרד ההגנה האמריקני, "תלשו ממנו דפים ואף נרשם מקרה בו ניסה אסיר להשליך את הספר למי האסלה. הסוהרים מנעו זאת ממנו".
בריטניה מודה: נפגשנו עם נציגי חמאס
שר החוץ הבריטי ג'ק סטרו, הודה (ג', 7.6.05) שעות אחדות לפני הגעתו לירושלים ורמאללה, כי נציגים רשמיים של בריטניה נפגשו עם ראשי העיר החדשים של החמאס בקלקיליה ובדיר אל-בלח.
לפני ימים אחדים מסרו דיפלומטים בכירים אמריקנים ואירופים כי ארה"ב והאיחוד האירופי קרובות להחלטה על שינוי רשמי בגישה כלפי ארגון החמאס.
לדבריהם, לא ניתן להתעלם מהצלחת החמאס בבחירות המקומיות ומהצלחתו הצפויה בבחירות לפרלמנט. הנציגים האירופים הבהירו לוושינגטון כי עליה לוותר על דרישתה לפירוק מוחלט של החמאס מנשקו, משום שעמדה כזאת תהיה "אסון לציבור הפלשתיני", בעיקר בשל רשת הסיוע החברתית של הארגון בשטחים.
דיפלומט אירופי מסר: "ישנה הבנה כי ניתן להעביר את החמאס למישור הפוליטי ולצמצם את האלמנטים הצבאיים שלו". פקידים בכירים בבית הלבן לא שללו את האפשרות למגעים עם "גורמים מתונים בחמאס שאינם תומכים בטרור".
לדברי הפקידים הבכירים מגרמניה ובריטניה, במידה והחמאס יזכה להישג משמעותי בבחירות לפרלמנט וימשיך לקיים את הפסקת האש עם ישראל, יסיר האיחוד האירופי את הארגון מרשימת ארגוני הטרור.
לפני כשלושה שבועות אישר דובר החמאס ברצועת עזה כי ארגונו ניהל לאחרונה מגעים עם נציגים רשמיים של ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי.
"אנו מוכנים לדיאלוג עם כולם, מלבד ישראל", אמר מושיר אל מסרי. "קיבלנו מכתבים מוושינגטון ומלונדון המביעים רצון לקיים עמנו דיאלוג".
"החמאס מהווה חלק חשוב ומרכזי של החברה הפלשתינית ורוצה להפוך לשותף פוליטי כדי לשרת את האינטרסים של העם הפלשתיני. טבעי שהחמאס אינו מעוניין באויבים נוספים בעולם, משום שהקרב העיקרי הוא עם האויב הציוני".
לפני כשלושה חודשים אירגן אליסטייר קרוק, לשעבר נציגה ברצועת עזה של סוכנות הביון הבריטית MI-6, מפגש בין נציגים אמריקנים לבין כמה מראשי החמאס והחיזבאללה.
הפגישה נערכה בביירות והוגדרה כפרטית. השתתפו בה בכירים לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית CIA, ואנשים בעלי קשר לממשל האמריקני. ביניהם: פרדריק הוף וחתן פרס נובל לשלום, בובי מולר.
את החמאס יצג מוסא אבו-מרזוק, סגן המחלקה המדינית בחמאס; את החיזבאללה יצג הממונה על המו"מ, נוואף מוסאווי; משתתפים נוספים: נציגי תנועת האחים המוסלמים במצרים ונציגי תנועת אל-ג'מעה אל-איסלמיה של פקיסטן.
קרוק מסר כי מדובר ב"משלחת פרטית המייצגת את עצמה בלבד. חברי המשלחת הקשיבו לנאמר והעבירו לממשל האמריקני את פרטי השיחה".

תאריך:  07/06/2005   |   עודכן:  08/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
הודיעה כי על כל האתרים להירשם - או להיסגר    על-פי הודעה ממשלתית תאתר בעזרת טכנולוגיה מיוחדת את כל האתרים    מפרי החוק החדש ייקנסו בכ-120,000 דולר
הדר פרבר
אגודת ההומואים, הלסביות, הבי והטרנס בישראל חוגגת 30 שנות פעילות במצעד שייצא מכיכר רבין ויצעד לאורך רחוב אבן גבירול -עד לסיום בגני יהושוע
עומר כרמון
היוונים מבקשים את הסגרת אפוסטולוס וויליס שנכנס לישראל בשנת 2001    יושב בכלא האיטלקי בשל עבירות סמים    משטרת ישראל התחמקה מלעוצרו    סייע לבחירת פטריארך ירושלים אירינאוס הראשון    עסק במכירת ציוד צבאי לישראל
ברוך לוי
המדובר רק ברשויות שהתאחדו בשנים 2003-2005 ופועלות לפי תוכנית האיחוד שנחתמה עימן
רנית נחום-הלוי
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה, לאחר שאשתקד נטען כי מס' האוכלוסיה הפלשתינית ביש"ע מגיע ל-3.8 מיליון    יורם אטינגר הציג מחקרו השב וקובע כי מדובר ב-2.4 מיליון בלבד    סטיסטיקאי ראשי בלמ"ס: אני מקבל את נתוני הלמ"ס הפלשתיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il