X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדיון שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת באוצר זועמים על הגידול המשמעותי בייבוא הסיגריות לישראל ואומרים: "אנו מנסים רק ליצור איזון ולשמור על העובדים בישראל"
▪  ▪  ▪

מחיר חפיסת סיגריות 'טיים' ימשיך להיות 12 ש"ח, מחיר חפיסת 'מלבורו' יתייקר ויגיע ל-18.5 ש"ח. כך אישרה (יום ד', 8.6.05) ועדת הכספים של הכנסת.
בהצעה המקורית של האוצר דובר על העלאת מחיר חפיסת סיגריות מחו"ל, דוגמת 'מלבורו' בעוד כ-30 אגורות לצרכן, לעומת הוזלת מחירי סיגריות מתוצרת הארץ בשיעור של 60 אגורות.
עם זאת, יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן, טען כי אסור להוזיל את התוצרת המקומית של הסיגריות, וכי לדעתו הוועדה תסכים לייקר יותר מכוונת האוצר את הסיגריות מתוצרת חו"ל. לפיכך, הציע שהסיגריות מתוצרת הארץ יישארו במחיר הקיים וסיגריות תוצרת חו"ל יתייקרו בשיעור גבוה מזה שמציע האוצר. הצעתו של ליצמן התקבלה בוועדה.
המטרה: לכסות את הגרעון מתקציב 2005
מנהל אגף המיסים באוצר, איתן רוב, שהציג את הצו המקורי לוועדה ציין כי מדובר בצורך לגבות מהציבור, באמצעות מיסוי על הסיגריות, סכום של 400 מיליון ש"ח מתוך סל כולל של 1.1 מיליארד ש"ח.
יחד עם זאת הבהיר, כי לשינוי המוצע אין השפעה נוספת על הכנסות המדינה, מעבר לתוספת של 400 המיליון, לכיסוי הגרעון בתקציב המדינה לשנת 2005. רוב הוסיף, כי שיעור המס הועלה כבר בחודש דצמבר האחרון, באמצעות צו שתוקפו יפוג בעוד כשלושה ימים. לפיכך נדרש לדבריו אישור מחודש מטעם הוועדה.
מדוע מייקרים סיגריות חו"ל?
כדי לחזק את טענותיו בצורך לייקר את הסיגריות מתוצרת חו"ל הציג רוב טבלה שעל-פי נתוניה חל מהפך בהיקף ייבוא הסיגריות לישראל. בעוד שבשנת 1987 היה שיעור ייבוא הסיגריות לישראל 17.9% בלבד, בשנת 2004 שיעור היבוא הגיע ל-70.5%. היצור המקומי ב-2004 הגיע לשפל של 29.5% בלבד, לעומת 82% ב-1987.
"אין לנו כוונה לסגור את חברת "דובק" בישראל, אלא ליצור איזון. זאת לאחר שגילינו שמדינות מהן מגיע ייבוא גדול של סיגריות, כגון שוויץ, מגנות על הייצור המקומי תוך העלאת המכס מפני יבא של סיגריות אליהן. אנו מבקשים לשמור על העובדים בישראל", טען רוב. קודם לכן טען יו"ר הנהלת "דובק", אריה זייף, כי בחברה עובדים 400 איש קשי יום ואם ייסגר המפעל הם יכנסו למעגל האבטלה.

תאריך:  08/06/2005   |   עודכן:  08/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
בחודש האחרון בלבד נרשמו כניסות של 101 אירנים ו-57 סעודים לאתר האינטרנט של מכון הייצוא
גלית יצחק
משטרת הודו עצרה זוג שלטענתם שתי רוחות עוזרות להם לרפא את פציינטים    הזוג גובה כ-30 לירות שטרלינג למגוון בעיות כגון: אבנים בכיס המרה, אבנים בכליות, דלקת בתוספתן ושברים
מיכאל דבורין
בית המשפט המחוזי בת"א קבע כי בזק רשאית לגבות ריבית פיגורים, גם עבור חיובים המועברים לספקי תקשורת אחרים; עוד נדחתה הטענה כאילו בזק מנצלת את מעמדה כמונופולין; על התובעים הוטל לשלם הוצאות משפט בסך 25 אלף ש"ח
אלעזר לוין
הערכה: רכשו כ-800 מ"ר בכ-6,000 דולר למ"ר    יתרת שטחו של המרכז המסחרי בסי אנד סאן כבר נמכרה בעבר
ברוך לוי
כ-54% עם בנק הפועלים, כ-42% עובדים עם בנק דיסקונט, כ-37% עם הבינלאומי, כ-29% עם בנק המזרחי, כ-8% עם בנק איגוד ואחוז דומה עם בנק אוצר החייל    הנתונים עולים ממשאל שערך ועד הפועל של התאחדות התעשיינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il