X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגמלאים ביקשו לחייב בין היתר את חברת החשמל להכליל בשכר הקובע לפנסיה רכיב של השתתפות בדמי נסיעה ששולם לגמלאים במהלך עבודתם בחברת החשמל נפסק כי בית הדין מצווה לנקוט מדיניות מצמצמת ביותר בכל הנוגע להתערבות בתוכן של הסדרים קיבוציים, וזאת על-מנת לשמור על אוטונומיית הצדדים להסכמים ולהסדרים
▪  ▪  ▪

בית הדין האזורי בחיפה דחה (6.6.2005) בקשה של שלושה גימלאים של חברת החשמל להכיר בתביעה שהגישו נגד חברת החשמל כתובענה ייצוגית. במסגרת התביעה, התבקש בית הדין לחייב את חברת החשמל להכליל בשכר הקובע לפנסיה רכיב של השתתפות בדמי נסיעה ששולם לגמלאים במהלך עבודתם בחברת החשמל, להורות לחברת החשמל להשוות את השתתפותה בעלות הפרמיה בגין ביטוח בריאות משלים של התובעים, להורות על השתתפות של חברת החשמל בעלות הפרמיה בגין ביטוח כאמור של העובדים הפעילים, וכן להורות לחברת החשמל להפסיק לנכות מגימלתם מיסי ועד וקרן עזר.
חברת החשמל, שיוצגה על-ידי עוה"ד שושנה גביש ואבי אורדו, ממשרד ש. הורוביץ ושות', טענה, בין היתר, כי האומדן המשוער של התביעה, אם היא תאושר כתובענה ייצוגית נע בין 599 מיליון ש"ח ל-860 מיליון ש"ח.
יצויין כי לאחר הגשת התביעה חברת החשמל הפסיקה מיוזמתה לנכות את מיסי הוועד וקרן העזר למיעוט הגימלאים שלא אישרו לה בכתב להמשיך את הניכוי. בפסק הדין של בית הדין לעבודה, בראשות השופטת קציר, נפסק בין היתר, כי בית הדין מצווה לנקוט מדיניות מצמצמת ביותר בכל הנוגע להתערבות בתוכן של הסדרים קיבוציים, וזאת על-מנת לשמור על אוטונומיית הצדדים להסכמים ולהסדרים, וכן מתוך ההנחה שהצדדים להסכמים אלו יודעים טוב יותר מכל גוף אחר מהם ההסדרים הנכונים ביותר לגביהם.
בית הדין הוסיף וקבע, כי במקרה הנדון התובעים הפוטנציאליים אינם אנונימיים, וכן הנזק הלכאורי של כל אחד מהם מצדיק הגשת תביעה עצמאית. עוד נקבע כי מן הראוי היה לצרף את משרד האוצר כצד לתביעה, על-מנת שיגלה את דעתו באשר להשלכות הכספיות האפשריות של התביעה, וזאת נוכח העובדה שחברת החשמל כפופה לחוק יסודות התקציב. בהתייחס לטענות התובעים בנוגע להשתתפות בפרמיית הביטוח המשלים, בית הדין קבע, כי ייצוגם של הגימלאים והאינטרסים שלהם על-ידי ארגוני העובדים עולה בקנה אחד עם האינטרסים של המעסיק, העובד הפעיל והגמלאי כאחד.
כן נקבע, כי "יישור קו" כולל בין הגימלאים לעובדים הפעילים אינו עולה גם בקנה אחד עם הצורך לתמרץ את העובדים הפעילים. בהתייחס לתביעה בגין מיסי הוועד, בית הדין נתן משקל לעובדה שמרבית הגימלאים מסרו את הסכמתם להמשך ניכוי המס, וקבע, כי כל גימלאי שיחפוץ בכך, יוכל להגיש תביעה עצמאית ונפרדת.

עב' (חיפה) 2007/00
תאריך:  08/06/2005   |   עודכן:  08/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
צנעני הורשע לפני חודש בגניבת 150 אלף דולר    "המכירה אינה קשורה להרשעה"
אלעזר לוין
"ההצעה זולה מדי - יש לפסול את רויכמן לתקופה ארוכה"
אלעזר לוין
יוסי מנור קורא לחברי הכנסת שלא לאשר לבנקים כניסה, אפילו חלקית, לשיווק ביטוח
רנית נחום-הלוי
ישי: 'שינוי' מנסה להשריש נורמות שאפילו בע"ח סולדים מהם    מגיש הצעת החוק, ח"כ ליבוביץ: אין סיבה שאזרחים שווי זכויות הנושאים בנטל יופלו לרעה רק בשל נטייתם המינית    אורלב: אם לוי והנדל לא היו נעדרים מהמליאה - החוק לא היה עובר
גלית יצחק
כך מזהיר משרד הבריאות    הקעקוע הזמני השחור מכיל חומרי צבע שחורים העלולים לגרום תגובות אלרגיות קשות כגון: פריחה אדומה, נפיחות, גרד ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il