X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חסן נסראללה: "שטח לבנון אינו כולל רק את חוות שבעא אלא גם 7 כפרים בגליל העליון" על אדמות אחד מהכפרים יושב מושב מרגליות בו מתגורר ח"כ יוסי שריד כדי להתמודד מול הלחץ האמריקני: החיזבאללה כרת ברית פוליטית עם מועמדים נוצרים ודרוזים ומוכן להצטרף לממשלה
▪  ▪  ▪

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, הכריז אמש (ד', 8.6.05) בעצרת בחירות, כי ארגונו אינו מסתפק עוד בנסיגה ישראלית מחוות שבעא אלא רואה עצמו כאחראי לניהול המאבק על "שיחרורם" של 7 כפרים שיעים בגליל העליון שסופחו לפלשתינה בידי הבריטים עוד לפני הקמת מדינת ישראל.
הכפרים עליהם מדבר נסראללה הם: אבל אל-קמח, תרביחא, צלחה, קדיס, אל-מאלכיה, אל נבי יושע, והונין. כולם ננטשו במלחמת השיחרור ועל אדמותיהם יושבים קיבוצים ומושבים ישראלים (על אדמות הונין לדוגמא, נמצא המושב מרגליות - שם מתגורר ח"כ יוסי שריד).
בתגובה ללחץ האמריקני על ממשלת לבנון לפרק את החיזבאללה מנשקו, והידיעות לפיהן ישראל שוקלת לפנות את חוות שבעא כדי לאלץ את ממשלת לבנון החדשה לפעול נגד ארגונו, אמר נסראללה: "שטחה של לבנון כולל את חוות שבעא כולן, עד ראש ההר (הר דב, ע.כ). וכמו כן את שבעת הכפרים שהיו של לבנון".
דבריו של נסראללה מנוגדים לעמדתה הרשמית של ממשלת לבנון שהצהירה בעבר כי היא מוותרת על הכפרים הללו.
בשבועות האחרונים נרשמו מספר התבטאויות של בכירי החיזבאללה לפיהן הארגון לא יתפרק מנשקו גם אם ישראל תיסוג מחוות שבעא.הבכירים נימקו זאת בצורך "להגן על לבנון מפני החדירות האוויריות הישראליות".
נסראללה הכריז אמש (ד') על שותפות פוליטית מפתיעה לקראת סבב הבחירות השלישי לפרלמנט שייערך בתחילת השבוע הבא. החיזבאללה יתמוך במועמדים נוצריים שהשתייכו בעבר לפלנגות הנוצריות (אשר שיתפו פעולה עם ישראל ונהנים כיום מגיבוי אמריקני). כמו כן קרא לשיעים להצביע בעד מועמדיו של המנהיג הדרוזי, ווליד ג'ונבלאט.
מזכ"ל החיזבאללה הבטיח לתומכיו כי בעבור תמיכה זו "תזכה ההתנגדות לתמיכה, וכל אי-הסכמה תידון באמצעות דיאלוג (ממשלת לבנון לא תפעל בכוח נגד החיזבאללה, ע.כ)".
"יש להשאיר את העבר מאחור ולפתוח דף חדש בפוליטיקה הלבנונית", אמר נסראללה. "בעזרת אחדות השורה נוכל להביס את כל המזימות הישראליות (פירוק החיזבאללה מנשקו, ע.כ). הפרלמנט הלבנוני לא יסכים לעולם לשרת את מטרותיה של ישראל. הפרלמנט ייאלץ לשאת באחריות היסטורית כבדה. ארה"ב תמשיך לראות בנו כארגון טרור גם אם נזכה בכל המושבים בפרלמנט".
סגנו של נסראללה, השייח' נעים קאסם, התייחס גם הוא אמש (ד') להיערכות החיזבאללה לקראת הלחץ הצפוי על ממשלת לבנון לפעול כנגד ארגונו. קאסם הכריז כי החיזבאללה שוקל להצטרף לממשלה החדשה שתקום בתום הבחירות לפרלמנט.
"הלחץ על לבנון יגבר, אנו צפויים לימים קשים, אך ישראל וארה"ב לא יקצרו הישגים. אנו מעוניינים יותר מאי-פעם לדון בהרכבה של הממשלה החדשה, אולם אנו רוצים לראות קודם כל מי יהיה זה שיעמוד בראשה ומה תהיה עמדתה בכל הנוגע לחיזבאללה", אמר.

תאריך:  09/06/2005   |   עודכן:  09/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הוארך מעצרם של 9 חוקרים פרטיים    נבדק חשד לעבירה ביטחונית    שיפור קל במצבו של יצחק רט ששוחרר בערבות
יואב יצחק
בפסק דין של הבורר ישי לויט נקבע כי צדיק בינו הגיש תצהיר כוזב לבית המשפט, רימה והטעה את ארט-ב    עתה הוא חשוף לסיכון איבוד היתר השליטה בבנק הבינלאומי    יו"ר הבנק, עו"ד יהושע רוזנצוויג, מעורב אף הוא בתרמית
עומר שיקלר
בני משפחתם של האחים עמיר הקימו אתר אינטרנט בו הם מתכוונים להציג את גירסת המשפחה    יגאל עמיר נשפט למאסר עולם בגין רצח ראש הממשלה, יצחק רבין    מהאתר: ישנה הנצחה אובססיבית עד כדי גיחוך של יצחק רבין
עומר שיקלר
שר האוצר העלה את ההצעה במכתב ששיגר לראש הממשלה בעקבות דיון שנערך בוועדה לביקורת המדינה    ההצעה: בפני כל אחד ממשרדי הממשלה מספר מצומצם וממוקד של יעדים מדידים    השנה ימדדו תפוקות המשרד ויפורסמו ברבים
עומר שיקלר
השוטר שאיבטח את הצועדים בתהלוכת "בראשית" לחג השבועות נדקר בחזהו - מצבו בינוני    בחקירתו סיפר הפלשתיני כי חשש לחזור לביתו לאחר שמעסיקו סרב לשלם לו את משכורתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il