X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"על ישראל להיות תמיד בחזית הידע והחידושים הטכנולוגיים- זהו תנאי הכרחי לצמיחה הכלכלית", כך דברי נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בוועידת רחובות למדע וטכנולוגיה
▪  ▪  ▪

בנאום שנשא (יום ה', 9.6.05) נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר במכון וייצמן במסגרת ועידת רחובות למדע וטכנולוגיה, הדגיש הנגיד את חשיבותה של הטכנולוגיה לכלכלה הישראלית והעולמית. "על ישראל להתאמץ להיות תמיד בחזית הידע והחידושים הטכנולוגיים", אמר הנגיד.
בנאומו הציג הנגיד מודלים ומחקרים כלכליים המוצאים קשר הדוק בין התפתחות טכנולוגית לצמיחה כלכלית. לדברי הנגיד, נמצאו עדויות, כי פערים טכנולוגיים בין מדינות מסבירים למעלה מ-60% מפערי ההכנסה לעובד בין המדינות השונות ואת ההבדלים בשיעורי הצמיחה שלהן.
למרות העליות והמורדות בצמיחה במשך המחזור הכלכלי, שיעור הצמיחה הממוצע של כלכלת העולם הואץ לאורך זמן. משתמע מכך שקצב הצמיחה של רמת הטכנולוגיה שבשימוש במשקים בעולם, עלה על פני זמן.
הנגיד הדגיש את חשיבות ההשקעה בחינוך ובמחקר ופיתוח, כמפתח להצלחה כלכלית. עוד הוסיף הנגיד, כי יש לבנות מערכת תמריצים ומבנה מוסדי נכונים על מנת לתמרץ חידושים טכנולוגיים. צעדים אלו יביאו, לדבריו, לעלייה בפריון ולעלייה בצמיחה לנפש בישראל.
הנגיד התייחס אף לקשר שבין צמיחה לאי-שוויון ולהבדל שבין אי-שוויון לעוני. "אין יחס פשוט בין צמיחה לאי שוויון", אמר הנגיד, והוסיף כי ניתן להשפיע על אי-השוויון דרך מדיניות כלכלית, ובעיקר דרך מערכת החינוך. הנגיד אף עמד על ההבדל שבין אי-שוויון לעוני, וטען כי תיתכן תחלופה ביניהם. " אנחנו צריכים להבין שאפשר שהעוני יקטן ובאותו הזמן אי-השוויון יגדל", אמר הנגיד.
לצד חשיבות הטכנולוגיה, ציין הנגיד את חשיבות הפתיחות של משק לשיעור הצמיחה שלו: "אין משק בעולם, בתקופה המודרנית, אשר הצליח לצמוח במהירות על פני תקופה ארוכה בלי להגדיל באופן חד גם את היצוא וגם את היבוא שלו".
לסיכום דבר, ציין הנגיד את הפוטנציאל הטמון בכלכלה הישראלית לעמוד לצד המדינות המפותחות בעולם על-ידי ניצול ההון האנושי והתשתית המדעית הקיימים בישראל.

תאריך:  09/06/2005   |   עודכן:  09/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ג'ימני- L בתוספת "חבילת" אבזור ההופכת את המחיר לאטרקטיבי במיוחד
מירב לוי
ההוצאה הממוצעת בישראל על חלב מפוסטר בשנת 2003 היתה 46 ש"ח בחודש; ההוצאה הממוצעת של בית עם ילדים ובלי ילדים על דבש - 4 ש"ח בחודש; עליה נרשמה בתפוקת החלב ב-2004 לעומת 20003; תפוקת הדבש נשארה זהה ואינה עונה על הביקוש המקומי
גלית יצחק
בין המוצרים: מברשת שיניים לנכה לצחצוח עצמי ואתר אינטרנט מדבר המיועד לאוכלוסיית העיוורים    מרכז 'אשכול הפיס' ביבנה למדעים, טכנולוגיה ואמנות זכה במקום הראשון בתחרות ארצית "גם אני יכול"
אלעזר לוין
העיסקה - לפי מחיר גבוה יחסית של 1,750 דולר למ"ר    התשואה - כ-9%
עומר כרמון
בשעות הצהרים זיכה שופט 4 נאשמים ברצח במלון פרדייז-מומבסה    קבע כי לא נמצא קשר ישיר בין הנאשמים לארגון הטרור אל-קאעידה    עם פירסום החלטת השופט פרצו הנאשמים ומשפחותיהם בקריאות 'אללה אכבר'    בפיגוע נרצחו 15 בני אדם: 3 תיירים ישראלים וכן 12 רקדנים קנייתים שקידמו את פניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il