X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך לדברי חברי כנסת בוועדת הכספים של הכנסת התגובות נשמעות לאחר ששר האוצר האשים את חברי הכנסת כי הם "לחיצים" - נכנעים ללחצי הלוביסטים של הבנקים נתניהו קרא לח"כים: גלו שקיפות וספרו מי ניסה לשכנע אתכם ועם מי נפגשתם
▪  ▪  ▪

מהומה פרצה (יום ה', 9.6.05) בוועדת הכספים של הכנסת כאשר חברי כנסת ביקרו את שר האוצר, בנימין נתניהו, שטען שהם "לחיצים" - לא עומדים בלחץ של לוביסטים בנושא אופן הצבעתם על דוח ועדת בכר - הרפורמה בשוק ההון.
ח"כ אהוד רצאבי משינוי אמר: "שנתניהו לא ילמד אותנו שקיפות מהי. רמיזותיו של השר כי ח"כים לחיצים מעידה על כוונתו להילחם בבנקים על גב הח"כים. זוהי בריונות לשמה".
חברי כנסת נוספים טענו, "נתניהו ואנשיו מנסים לקנות לא אחת קולות ח"כים בכדי להעביר חוקים. הם אלה הנוקטים במכוון בחוסר שקיפות כמו למשל חוק התקציב, חוק ההסדרים וכל ההעברות התקציביות המובאות לאישור ועדת הכספים".
הלוביסטים של הבנקים
הגדולים חורשים את השטח
לקראת אישור דוח ועדת בכר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים של הכנסת כל הצדדים לחוצים. כמה מחברי הכנסת בוועדה איימו כי יצביעו נגד תוכנית הרפורמה במסים שמציע נתניהו - כפי שניסח זאת מנכ"ל משרדו, ד"ר יוסי בכר.
על רקע זאת, האשים היום נתניהו את הבנקים הגדולים על כי הם מפעילים לובי חסר תקדים בהיקפו ובעוצמתו על חברי ועדת הכספים של הכנסת במטרה להשפיע על תהליכי החקיקה של הרפורמה בבנקאות ובשוק ההון.
בדברים שנשא בוועידת רחובות הראשונה למדע וטכנולוגיה אמר, "הבנקים הגדולים שכרו את שירותיהם של לוביסטים במטרה להשפיע על חברי ועדת כספים שדנים בהצעת החוק. האינטרס של הלוביסטים הוא האינטרס של הבנקים. זה לא האינטרס של הציבור. אנחנו הלוביסטים של הציבור".
"מאחר שהלחצים המופעלים על חברי הכנסת הם כה גדולים חשבתי שיהיה זה נכון שכל אחד מחברי ועדת הכספים יגלה עם איזה לוביסטים נפגש, מה שיבטיח שקיפות מלאה בהליכי קבלת ההחלטות. מעולם לא הסתרתי את הפגישות שלי עם הבנקאים וסוכני הביטוח ואני מצפה שחברי ועדת הכספים יגלו את אותה שקיפות".
שר האוצר ציין עוד, כי פעילותם של הבנקים היא לגיטימית אך למען השקיפות הציבורית יש לערוך גילוי נאות לפעילותם. נתניהו הביע את ביטחונו שחברי ועדת הכספים של הכנסת יעשו את מלאכתם נאמנה. "אני סומך על יושרו ומקצועיותו של כל אחד מהם ואני בטוח שחרף הלחצים הרבים ישכילו לפתוח את שוק ההון לתחרות לטובת שבעה מיליון אזרחי ישראל", אמר השר.

תאריך:  09/06/2005   |   עודכן:  09/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
החמאס והג'יהאד: נמשיך להגיב על כל הפרה ישראלית    שר הפנים הפלשתיני: ערפאת דחף אותנו לתבוסה    המצב רגיש ביותר, אנו נאלצים להתמודד מול סוחרי סמים, כנופיות חמושות, ומול ישראל שכמעט אינה משתפת עמנו פעולה    לא נוכל לאסוף נשק מהחמאס כל עוד איננו מצליחים לפתור את הבעיות בפת"ח    אבו עלא: הירי של החמאס והג'יהאד רק משרת את האינטרסים הישראלים
עומר שיקלר
מדוח של נציבות המים עולים ממצאים מדאיגים    עד לשנת 2004 נסגרו 119 קידוחי מי שתייה בעקבות זיהום    אגן הכרמל והגליל המערבי מזוהמים בדלקים ובשפכי תעשיה    במהלך 2004 בדקה נציבות המים רק 4 מקרים של זיהום מים    המדינה מאשרת מדי שנה הזרמה של מעל ל-70,000 מ"ק ביוב מטופל אל הנחלים
עדי גלסקה
כוכבי המגזר אמורים להיות האטרקציה בשורות "האדומים"
עדי גלסקה
סבן שמבוקש על-ידי מספר קבוצות בליגת העל וקרוב לסיכום במכבי חיפה, קיבל פניות רבות מאוהדי מכבי ת"א שרוצים לראות אותו לובש צהוב
מירב נתן
סלים טועמה אינו מסתיר את רצונו לחזור להפועל תל אביב אליה הוא קשור. טועמה מבקר ברוב משחקיה הביתיים של הפועל תל אביב ונמצא בקשרים עם רוב השחקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il