X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הנפט והגז ההודי: להקים "דרך משי חדשה" להובלת נפט גולמי דרך צינור הנפט אשקלון-אילת הלקוחות הפוטנציאלים: הודו, סין, יפן וקוריאה-הדרומית גם רוסיה מחזרת אחר ישראל
▪  ▪  ▪

שר הנפט והגז של הודו, מני שנקר איאר, הציע (ה', 9.6.05) להפוך את ישראל לגורם אסטרטגי בהולכת הנפט הגולמי מהים הכספי למדינות אסיה.
השר ההודי קרא להקים "דרך משי חדשה" להובלת נפט גולמי דרך צינור הנפט אשקלון-אילת של חברת קצא"א. לדבריו, הגיע העת כי מקורות האנרגיה באזור הים הכספי יופנו לא רק לאירופה אלא גם להודו ולדרום אסיה.
איאר טען כי הלקוחות הפוטנציאלים לנפט שיעבור דרך הצינור הישראלי הן: הודו, סין, יפן וקוריאה-הדרומית.
הנפט יועבר באמצעות צינור שאורכו 1,764 ק"מ המקשר בין אזרביג'אן-גרוזיה וטורקיה. באשקלון יישאב לצינור המוליך לאילת שאורכו 245 ק"מ, משם יועבר במיכליות ענק לדרום אסיה.
הודו פועלת להקטנת תלותה במדינות המפרץ הכספי. צינור הנפט הישראלי יאפשר לה להעביר נפט מהר יותר ובעלות נמוכה יחסית מאשר דרך תעלת סואץ. לצורך הפרויקט יוחלף כוון הזרימה הצפוני בצינור הישראלי.
כידוע, חברת קצא"א הוקמה בשנת 1968 במטרה לשמש גשר יבשתי לנפט האירני כחלופה לתעלת סואץ הסגורה. כיום שואבות שלוש תחנות את הנפט הגולמי דרך צינור בקוטר של 42 אינץ' בתפוקה מרבית של 60 מיליון טון לשנה.
רוסיה הציעה גם היא לישראל להשתמש בצינור לשם ייצוא נפט גולמי למדינות אסיה. לפני כשנה ביקר בישראל אלכסיי מילר, ראש התאגיד הממשלתי 'גזפרום' (חברת הגז הגדולה בעולם) והציע השקעות ענק בישראל לבניית תשתית להולכת גז טבעי בסדר גודל של 7 מיליארד דולר.
השר ההודי דיבר בבקו, בירת אזרביג'אן, בכנס של ראשי תעשיית הגז והנפט באזור הים הכספי. הוא אף דן בהצעה בפגישה שקיים ביום ו' (10.6.05) עם נשיא אזרביג'אן, איהם אלייב.
איאר שב לפני ימים אחדים מביקור בפקיסטן שם סוכם להמשיך בפרויקט של ייבוא גז מאירן. בחודשים האחרונים מפעילה ארה"ב לחץ כבד על שתי המדינות לחזור לחזור בהן מתוכנית זו. וושינגטון הציעה להודו לשתף פעולה בפיתוח אנרגיה גרעינית להפקת חשמל כתחליף לגז האירני.
הודו ופקיסטן שוקלות שתי אופציות נוספות: יבוא גז מקטר וכווית, או להיענות לאופציה המועדפת על וושינגטון: הקמת צינור גז מטורקימינסטן שיעבור דרך אפגניסטן הנמצאת תחת כיבוש אמריקני ומשם לפקיסטן והודו.

תאריך:  10/06/2005   |   עודכן:  10/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
שחקניות הכדורגל הטובות באירופה משתתפות כעת באליפות אירופה, אירו-2005    לקהל המקומי נכונה אכזבה קשה עם הפסדה של אנגליה לדנמרק 1:2 בשני שערים ב-10 הדקות האחרונות    קפטן הנבחרת האנגלית: ביום שבת נשקיע את כל האנרגיות שלנו
שלומי דיאז
כתב האישום מייחס להם נהיגה מעבר ל-14 שעות ביום בניגוד לכללי הזהירות
עומר כרמון
לאחר שהבהיר בכל מקום אפשרי כי לא יסכים לתקופת כהונה שלישית של מוחמד אל-ברדעי כראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, נאלץ ממשל בוש לחזור בו מהתנגדותו    מוצאו המצרי של אל-ברדעי מהווה בעיה לישראל
עומר כרמון
96 מצבות נותצו הלילה בבית קברות יהודי בצפון מנצ'סטר    משטרת בריטניה מעריכה את עלות השיפוצים בכ-150 אלף ליש"ט    "מגעיל לחשוב שמישהו יבצע דבר כה חסר התחשבות וכבוד במקום אליו באים אנשים כדי להתאבל על יקיריהם"
עומר כרמון
המכשיר החדש המכונה בצה"ל 'הצעקה' משדר תדרי קול צורמים המכוונים לאוזן הפנימית וגורמים לתחושה של סחרחורת וחולשה    בצה"ל מאשרים כי לא נבדקה השפעת המכשיר על אנשים שנחשפו אליו לאורך זמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il