X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בסבב הבחירות השלישי שנערך אמש גרף החיזבאללה 10 מושבים נוספים בפרלמנט קטנו מאוד סיכוי האופוזיציה האנטי-סורית לזכות ברוב בבית הנבחרים החיזבאללה במסר לבריטניה: מטרתנו - השמדת ישראל וגירוש יהודים
▪  ▪  ▪
ג'ונבלט מצביע [AP]

הנשיא אמיל לחוד מצביע [AP]

תומכות החיזבאללה [AP]

תומכת בג'ונבלט [AP]

בקעת הלבנון, הגיעו להצביע עם הגמל [AP]

עומר כרמון
החיזבאללה חיזק את כוחו; תבוסה למתנגדי סוריה

עומר כרמון
אירופה וארה"ב משנות מדיניותן כלפי החמאס

החיזבאללה מתחזק
ארגון החיזבאללה מוסיף לחזק את כוחו. בסבב הבחירות השלישי שנערך אמש (א', 12.6.05) בלבנון גרפו מועמדי התנועה 10 מושבים נוספים בפרלמנט. בתוך כך קטן מאוד סיכויה של האופוזיציה המפולגת לזכות ברוב בבית הנבחרים וקטן במקביל הסיכוי כי ממשלת לבנון תפעל כדי לפרק את החיזבאללה מנשקו.
החיזבאללה ביסס את מעמדו כאחד ממוקדי הכוח החשובים. כזכור, בשבוע שעבר זכתה רשימה משותפת של החיזבאללה ואמל ב-23 מושבים בפרלמנט הלבנוני (בו בסה"כ 128 חברים).
מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה הימר אומנם על הסוס הלא נכון בהר הלבנון כשכרת ברית עם כמה ממנהיגי הפלנגות לשעבר והמנהיג הדרוזי וליד ג'ונבלט. אולם בסופו של דבר תוצאות הבחירות בהר הלבנון ישחקו לידיו.
במחוזות הנוצריים זכה אמש (א') הגנרל מישל עאון לניצחון סוחף ומפתיע כשגרף 21 מושבים. עאון נחשב למתנגד בולט לכיבוש הסורי במולדתו, גלה 15 שנים בצרפת ושב רק לפני 5 שבועות עם יציאת הצבא הסורי מהמדינה.
עם שובו התקבל עאון בעוינות בידי מנהיגי האופוזיציה הנוצריים ונאלץ לאתר לעצמו בני ברית פוליטיים בקרב תומכיה של סוריה. המצביע הלבנוני-נוצרי העדיף את המועמד בעל הרקורד הנקי שהגיע מבחוץ על המועמדים המקומיים השקועים שנים במאבקים פוליטיים פנימיים ובשחיתות.
נסראללה סבר כי לעאון אין סיכוי והעדיף לכרות ברית עם ג'ונבלט שהתחייב לא לפעול לפירוק החיזבאללה מנשקו. אולם דווקא כעת, עם התחזקותם של תומכי סוריה וכישלון האופוזיציה להשיג רוב בפרלמנט, קטן הסיכוי לכך שממשלת לבנון תפעל נגד החיזבאללה.
בתגובה ראשונה לתוצאות הבחירות אמר הלילה (ב') ג'ונבלט: "הסורים החזירו את הסוכן שלהם מצרפת. עאון הינו כלי בידי דמשק".
אחוז ההצבעה בבחירות אמש (א') היה גבוה יחסית. באזורים הנוצריים עלה על 60%, שיעור ההצבעה הגבוה ביותר שנרשם אי-פעם באזורים אלה.
החיזבאללה הצהיר על כוונתו להצטרף לממשלה שתוקם בעקבות הבחירות. סבב הבחירות הרביעי והאחרון ייערך בראשית השבוע הבא בצפון המדינה.
יום אחד הפלשתינים יהרסו את ישראל
חברת המחלקה המדינית בחיזבאללה, רימא פחרי (האישה היחידה בהנהגת הארגון; נבחרה לתפקיד לפני כחצי שנה) הגיעה לבריטניה לפגישות עם פקידי ממשל לקראת ההחלטה הבריטית הקרובה באם להוציא מחוץ לחוק את הזרוע המדינית של הארגון.
בשיחה עם עיתונאים אמרה פחרי (א', 12.6.05): "אסור להיכנע ללחץ האמריקני והישראלי. פעולות החיזבאללה מכוונות רק נגד ישראלים בתוך לבנון. כשמישהו נכנס והורג את האנשים שלנו, אנו חייבים להרוג אותו".
"אנו שומרים על הנשק שלנו משום שישראל כובשת את חוות שבעא ויש לנו עדיין אסירים בכלא הישראלי. אין לנו כל מעורבות בפלשתין, יש לנו רגשות חזקים כלפי הפלשתינים. אם נוכל, נסייע להם רבות. נשלח נשק אם הם זקוקים לכך, אך בשל הגבולות קשה לבצע זאת".
"אנו פועלים לשיחרור האדמה הלבנונית. מה שקורה בפלשתין זה עניין של הפלשתינים. איננו רואים אפשרות שישראל ולבנון יתקיימו בשלום. האם אתם מדמיינים יום בו זאב וכבש חיים יחד? זה קורה אולי רק בסרטי וולט-דיסני".
"אנו מאמינים בהרס ישראל ובגירוש עשרות אלפי יהודים. זאת תקווה אסטרטגית לטווח הארוך. לישראל אין זכות להישאר בפלשתין. מדינת ישראל בלתי חוקית. יום אחד הפלשתינים יהרסו את ישראל וישובו לאדמתם".

תאריך:  13/06/2005   |   עודכן:  13/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
רייצ'ל פנטוג'ה (27) נענתה לפניית צהובון אנגלי שקרא ל"אנשים במדים להתפשט" והסירה את מדיה באיטיות בסדרת תמונות    "איני רוצה שאנשים יחשבו עלי דברים רעים"
שלומי דיאז
האסיר טען שהובטח לו סיוע כספי בעודו יושב בכלא והמדינה לא עמדה בהבטחתה    בג"ץ קיבל את עתירתו
שלומי דיאז
העליון קיבל את עמדת המדינה    הורשע בפציעתם הקשה של 2 צעירים בחיפה בדקירות סכין בגלל שהשליכו עליו אבן
עדי גלסקה
נשיא הקבוצה הספרדית הודיע כי השוער הישראלי לא ישוחרר וימשיך בקבוצה עונה נוספת
שלומי דיאז
בימ"ש המחוזי הורה להאריך מעצרם בארבעה ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il