X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב מצגר מבקש להשתתף בבחירת הדיינים למרות העתירה שהוגשה נגדו הדורשת למנוע השתתפותו בשל המלצת המשטרה להעמידו לדין שרת המשפטים דחתה בינתיים את כינוס הוועדה לבחירת דיינים עד להחלטת בג"צ בצו ביניים
▪  ▪  ▪

הרב הראשי לישראל (האשכנזי), יונה מצגר, עמד על דעתו להשתתף בישיבת הוועדה שזומנה (יום ג', 14.6.05) לבחירת דיינים חדשים, וזאת למרות המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. בשל זאת נאלצה שרת המשפטים לדחות שוב את הישיבה.
בסוף השבוע שעבר הוציא שופט בית המשפט העליון, יונתן עדיאל, צו המורה למשיבים בעתירה - הרבנים מצגר ושלמה עמאר, וכן שרת המשפטים ציפי לבני, להשיב עד 14.6.05 (יום ג') לבקשת תנועת אומ"ץ, למתן צו ביינים, שיחייב את הרב מצגר להשעות עצמו מלישב בדין בביה"ד הרבני הגדול ומחברותו בוועדה למינוי דיינים, וזאת עד שיוכרע האם יוגש נגדו כתב אישום.
בצהריים (יום ג') הגישה הפרקליטות את תשובת שרת המשפטים לעתירה. בתשובה נטען, כי הרב מצגר אינו מחוייב, מבחינה משפטית, להשעות עצמו בשל המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. יחד עם זאת הוסף: "בכך אין כדי למצות בהכרח את מלוא היבטיה הרלוונטיים של הסוגיה, ובפרט לא את ההיבט הציבורי של הדברים", זאת בהתחשב ברגישות הרבה ובייחודם של תפקידיו של המשיב 1, המכהן כרב ראשי לישראל וכנושא משרה שיפוטית של דיין בבית הדין הרבני הגדול".
אף-על-פי-כן, בתשובת שרת המשפטים לבית המשפט העליון נאמר, כי שרת המשפטים החליטה להשהות את כינוס הדיון בוועדה (שנקבע ל-14:00, 14.6.05), וזאת לפחות עד החלטת בית המשפט העליון בבקשה לצו ביניים שהגישה תנועת אומ"ץ, ובבקשה הדחופה שהגישה עתה (יום ג'), המכוונת אף היא להשעיית מצגר, או לחילופין - מניעת כינוס הישיבה לבחירת דיינים. לקראת שעות הצהריים המאוחרות (יום ג') הוציא השופט עדיאל צו נוסף, ובו קבע כי הדיון בעתירה ובבקשה ליתן צו על תנאי יתקיים בשבוע הבא, במעמד הצדדים
מצגר הודיע כאמור על כוונתו להשתתף בדיון בוועדה שזומנה (יום ג', למרות ההמלצה. מקורביו ציינו, כי הוא אינו מסכים לפסילתו, כל עוד לא הוגש נגדו כתב אישום. בישיבה הקודמת שהתקיימה סמוך להעברת תיק החקירה בענייני מהמשטרה לפרקליטות, ובו ההמלצה להגיש נגדו כתב אישום בחשד לקבלת דבר המירמה וקבלת טובות הנאה באופן בלתי חוקי, נמנע מצגר מלהשתתף והודיע כי הוא יוצא לחו"ל.
עו"ד בעז ארד, המייצג את תנועת אומ"ץ בראשה העיתונאי אריה אבנרי, הודיע כי בכוונתו לפנות לשרת המשפטים, כדי שתידחה את הדיון בוועדה למינוי דיינים, וזאת כל עוד משתתף מצגר בוועדה. מאוחר יותר הוגשה כאמור בקשה דחופה מצד תנועת אומ"ץ, ובית המשפט העליון עומד להכריע בה. ואכן, כאמור, בעקבות פניית אומ"ץ נדחה הדיון, בסופו של דבר.
בקרב הוועדה לבחירת דיינים התגבשה הסכמה, לפיה יש לדחות את הדיון בוועדה, למועד אחר, בנימוק פרוצדורלי כביכול. העילה לכאורה: בקשתם של 15 דיינים נוספים להתמודד על שני המקומות הנוספים המוצעים. עילה זו נוצרה לכאורה, נוכח ההסכמה בקרב כמה כמה מחברי הוועדה, ובהם לבני והרב שלמה עמאר, לבחור שמונה דיינים במקום שישה.

תאריך:  14/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
ב-1916 החליט הנשיא דאז, ווילסון, להכריז באופן רשמי על ה-14 ביוני - "יום הדגל"
יפעת גדות
צבעי דגל ארצות הברית מסמלים: לבן - טוהר, ותמימות; כחול - עמידה על המשמר, התמדה, וצדק; אדום - קשיחות וגבורה
הדר פרבר
חבר הפרלמנט האירופי: "למעלה משני מיליון חתולים וכלבים בשנה נהרגים בברוטליות רק כדי לספק פרווה למוצרים בשוק האירופי"
הדר פרבר ואיי.פי
שלושת אנשי הצוות שהיו על המטוס נשארו בחיים ומצבם טוב
הדר פרבר
למשאל העם בנושא הגיעו פחות מצביעים מהנדרש כדי שהתוצאות יחייבו את הפרלמנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il